علمی

کشف قدیمی ترین فسیل جهان با قدمت ۳٫۷ میلیارد سال در گرینلند

کشف قدیمی ترین فسیل جهان

علم بشر نشان می‌دهد که قدمت حیات به بیش از چهار میلیارد سال می‌رسد. ناتمن پیش از این شواهدی از تجزیه دی‌اکسیدکربن که یکی از نشانه‌های حیات است را در صخره‌هایی با همین قدمت کشف کرده بود.

۲+

محققان دانشگاه ولنگونگ مجموعه‌ای از خطوط موجی شکل به طول یک تا چهار سانتیمتر در جنوب غربی گرینلند کشف کرده‌اند که در محافل علمی بسیار خبرساز شده است! در ادامه با جزییات کشف قدیمی ترین فسیل جهان با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: حقایقی شگفت آور از کیهان ؛ تلسکوپ ناسا می تواند به ۱۳ میلیارد سال پیش بنگرد!

کشف قدیمی ترین فسیل جهان

پروفسور آلن ناتمن عضو تیم تحقیقاتی مربوط به این پژوهش علمی که منجر به کشف قدیمی ترین فسیل جهان شده است می‌گوید این فسیل ها قدیمی‌ترین فسیل‌هایی هستند که تاکنون کشف شده‌اند. به گفته این تیم تحقیقاتی این قطعات از قدیمی ترین و مسن ترین فسیل های کشف شده بوده و قدمت آن به ۳٫۷ میلیارد سال می‌رسد.

علم بشر نشان می‌دهد که قدمت حیات به بیش از چهار میلیارد سال می‌رسد. ناتمن پیش از این شواهدی از تجزیه دی‌اکسیدکربن که یکی از نشانه‌های حیات است را در صخره‌هایی با همین قدمت کشف کرده بود.

بیشتر بخوانید: نانوسیم هایی ۶۰۰۰۰ بار کوچکتر از موی انسان

با این حال تا پیش از کشف قدیمی ترین فسیل جهان ، قدمت قدیمی‌ترین فسیل‌ها به ۳٫۴۸ میلیارد سال بر می‌گشت که در صخره‌هایی در غرب استرالیا کشف شده بود. این کشف از این فرضیه حمایت می‌کند که حیات زمانی شروع به ظاهر شدن کرد که زمین به اندازه کافی سرد شده و توانایی پشتیبانی از حیات را داشته است.

بیشتر بخوانید: کتاب ترجمه کتیبه های مصر باستان به انگلیسی ترجمه و چاپ شد!

ناتمن می‌گوید: « ما در خصوص اشکال حیاتی که در این نقطه حضور داشته‌اند اطلاعات بسیار کمی داریم. این فسیل‌ها به شکلی که اغلب مردم تصور می‌کنند نیستند بلکه ساختارهایی هستند که توسط حیات میکروبی شکل گرفته‌اند و در حقیقت جوامعی از ارگانیسم‌های تک سلولی محسوب می‌شوند. این شواهد که از کشف قدیمی ترین فسیل جهان با اطلاعاتی در خصوص متابولیسم میکروب‌ها به ما می‌دهد اما هنوز برای نتیجه‌گیری قطعی زود است.

برای اطلاعات بیشتر به این مقاله از مجله Nature مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: صحبت کردن دلفین ها واقعیت دارد ؛ نتایج جالب محققان در این رابطه!

بیشتر بخوانید: با بزرگترین و قدرتمندترین آسانسور جهان آشنا شوید! +ویدئو

بیشتر بخوانید: بیابانی زدایی با گوجه فرنگی ؛ به لطف انرژی خورشیدی و آب دریا

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا