رپرتاژ آگهی

قیمت ماشین پرادو چقدر است؟

۰

اگر آفرود سواری جزو علائق شما باشد، قطعاً پرادو را هم در لیست خودروهای موردعلاقه خود قرار می‌دهید. تویوتا پرادو یک عضو جدا نشدنی از خانواده بزرگ تویوتا است. اولین تولید این خودرو به سال ۱۹۸۴ باز می‌گردد. از آن زمان تا به حال این خودرو فراز و نشیب‌های بسیاری را طی کرده است. اما بعد از چند سال یعنی از شروع سال ۲۰۰۲ این خودرو با تولید بر روی یک پلتفرم جدید و عرضه به بازار در خانواده لوکس این کمپان جای گرفت. به طور کلی Toyota Prado خودرویی است که هر قشری از مشتریان را با سلیقه‌های مختلف راضی می‌کند. این خودوری چند منظوره نیاز شما برای هر نوع سفری را فراهم می‌کند. از مسافرت‌های جاده‌ای گرفته تا رفت و آمدهای شهری و آفرود. جدای از این‌ها در این خودرو با طراحی لوکس بیرونی و همچنین کیفیت قطعات داخل کابین روبرو هستیم. آپشن و امکانات رفاهی در این مدل نیز کاملا بجا تعبیه شده‌اند. از طرفی سیستم قدرتمند موتور و گیربکس تویوتا پرادو سرعت دلخواهی که به دنبال آن هستید را فراهم می‌کند. بررسی قیمت ماشین پرادو، موضوعی است که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم.

امنیت ماشین پرادو

قیمت ماشین پرادو چهار در به طور مستقیم تحت تأثیر چندین عامل است: امنیت، امکانات، مشخصات فنی و طراحی ظاهری. پرادو چهار در که نسبت به نسل‌های قبلی خود، آپدیت‌های ویژه‌ای را تجربه کرده است، به ترمز ضد قفل، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و کنترل پایداری مجهز است. هرچند که در این خودرو سیستم ضد واژگونی وجود ندارد، اما نوع طراحی بدنه، به نحوی انجام شده است که پایداری خودرو در سطح بالایی قرار دارد و امکان واژگونی یا از کنترل خارج شدن آن، بسیار کم است. به همین دلیل این خودرو توانسته است گواهینامه ۵ ستاره ایمنی از موسسه‌های معتبر دنیا دریافت کند. موسسه‌هایی مانند ANCAP و Safe Car Guide .

پرادو دو در هم در همین سطح از ایمنی قرار دارد. این خودرو مهم‌ترین سیستم‌های کمکی راننده که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم را دارا است. وجود ۴ عدد ایربگ برای دو سرنشین جلویی، سطح امنیت مسافران را بالاتر برده است. در هر دو مدل چهار در و دو در، کمربندها از نوع پیش کشنده هستند که در زمان تصادف، از پرت شدن سرنشین به جلو، پیشگیری می‌کنند.

تجربه رانندگی

پرادو در نسل‌های جدیدتر، پایداری بهتری در زمان رانندگی از خود نشان می‌دهد. این امر به‌خصوص در مسیرهای آفرود بیشتر خودش را نشان می‌دهد. علاوه بر این، فرمان پذیری خودرو بیشتر شده است و با خیال راحت‌تر می‌توانید به فرمان آن اعتماد کنید. شتاب گیری آن نیز نسبتاً قابل قبول است. این شاسی‌بلند بزرگ و سنگین‌وزن، شتاب صفر تا صد را در مدت زمان ۹ ثانیه طی می‌کند. این در حالی است که در مدل پرادو دو در، شتابگیری بسیار ضعیف‌تر است و خودرو به ۱۴ ثانیه زمان نیاز دارد تا از شتاب صفر به صد برسد. درواقع در مدل دو در، خودرو سنگین‌تر عمل می‌کند و همین امر، قیمت ماشین پرادو را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما به‌طورکلی، خودروهای پرادو، در زمان رانندگی کم‌نظیر هستند. این خودروها در سر پیچ‌ها و حتی با سرعت‌بالا نیز از کنترل راننده خارج نمی‌شوند و وجود انواع سیستم‌های کمکی راننده، این امکان را فراهم می‌کنند که خودرو به طور هوشمند، از ایجاد سانحه در مسیرهای بدقلق مانند سربالایی‌ها و سراشیبی‌ها جلوگیری کند.

نکته مثبت دیگری که به بالا رفتن قیمت ماشین پرادو کمک کرده است، مسئله کیفیت ترمزهای آن است. در زمان رانندگی و حتی با سرعت‌های بالا، ترمز نرم این خودرو به‌سرعت ماشین را متوقف می‌کند. عملکرد مناسبی که این ترمز دارد، ناشی از چهار عدد ترمز دیسکی خنک شونده است. نکته جالب دیگر این است که شما حتی اگر خودتان هم بخواهید، باز هم به‌سختی می‌توانید که با این خودرو تصادف کنید! پرادو به سیستم‌های هوشمندی مجهز است که در مسیرهای آفرود یا مسیرهای ناهموار، نیروی موتور خودرو را به طور نامتوازن و با توجه به وزنی که هر چرخ تحمل می‌کند، بین آن‌ها تقسیم می‌کند. به‌این‌ترتیب، پایداری خودرو بالاتر می‌رود.

امکانات رفاهی

خودرو پرادو ازنظر امکانات رفاهی در سطح خودروهای میان رده قرار می‌گیرد. ازجمله امکاناتی که این خودرو در داخل کابین در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • ورود بدون کلید
  • صندلی‌های چرمی
  • سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه
  • امکان تنظیم برقی گودی کمر برای صندلی راننده
  • تنظیم ۴ حالته دستی برای صندلی سرنشین جلویی
  • امکان اضافه کردن صندلی‌های ردیف سوم برای افزایش ظرفیت خودرو
  • وجود ۹ عدد اسپیکر به همراه هندزفری و سی دی چنجر
  • نویگیشن برای مسیریابی با استفاده از ماهواره
  • دوربین عقب

البته امکاناتی مانند مانیتور مولتی مدیا و دوربین جلو را باید از نمایندگی درخواست کنید که برای شما نصب کند.

خدمات پس از فروش

خودروهای پرادو به صورت انبوه و بدون دخالت نمایندگی در یک برهه زمانی خاص وارد کشور شده‌اند. بنابراین با وجود آن که تعداد آن‌ها در بازار کشور زیاد است، اما تأمین قطعات برای آن‌ها کار دشواری به نظر می‌رسد. به‌خصوص که اگر در شهرهای کوچک و دور از پایتخت ساکن باشید. به‌طورکلی، خریداران پرادو، همواره نگران این مسئله هستند که هیچ شرکتی خدمات مناسب پس از فروش را برای این خودروهای ژاپنی عرضه نمی‌کند. به‌علاوه، برخی از امکاناتی که نام بردیم، در برخی از مدل‌ها وجود ندارند. بنابراین، تفاوت آپشن‌ها و امکانات در بین مدل‌های مختلف پرادو، بیداد می‌کند که این امر، خریداران را دچار وسواس در خرید خواهد کرد.

ارزش خرید و قیمت ماشین پرادو

ماشین پرادو قابلیت های زیادی دارد. این خودرو طبق نظر کارشناسان در بیشتر بخش‌های فنی، ظاهری و امکانات، نمراتی بیش از ۷.۵ دریافت کرده است. تنوع مدل‌ها و تعداد بالای آن‌ها در کشور نیز بازار دست‌دوم آن را داغ کرده است. در حال حاضر بسته به میزان کارکرد خودرو، نوع مدل و تعداد در‌ها، قیمت ماشین پرادو متفاوت است. اما قیمت‌ها در بازه بیش از ۸۱۰ میلیون تا ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان متغیر هستند که قیمت مناسبی برای یک شاسی‌بلند پر توان و غول پیکر به نظر می‌رسد. این بازه قیمتی تا حد زیادی به پرادو دو در و چهار در، تیپ های مختلف، فول و نیمه فول بودن و سال ساخت این خودرو بستگی دارد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا