خودرو

قیمت رقابتی کامیون الکتریکی تسلا Semi شرکت های خودروسازی را به چالش خواهد کشید!

کامیون الکتریکی تسلا

قیمت رقابتی به کنار، با این کامیون برقی تمام هزینه های سوخت را هم می توانید پس انداز کنید!
تسلا واقعا قصد به چالش کشیدن بازار خودرو سازان سنگین را دارد!

۲+

هفته گذشته، کمپانی تسلا، برای اولین بار کامیون الکتریکی خود با نام Semi را به نمایش گذاشت.

این کامیون چهار موتور دارد و مسافتی نزدیک به ۵۰۰ مایل (حدودا ۸۰۰ کیلومتر ) را با یک بار سوخت گیری طی می کند. از دیگر ویژگی های آن می توان به خودران بودن این کامیون اشاره کرد.

متاسفانه در مراسم معرفی ایلان ماسک مدیر تسلا قیمت دقیق این خودرو را اعلام نکرد. اما گویا قیمت های دقیق این کامیون ها دیروز به صورت رسمی اعلام شده و باعث شوکه شدن بسیاری از فعالات صنعت حمل و نقل گشته است.

کامیون تسلا Semi

کامیون تسلا Semi

گویا قیمت اولیه ورژن های معمولی این کامیون با طی مسافت ۳۰۰ و ۵۰۰ مایل به ترتیب ۱۵۰ هزار و ۱۸۰ هزار دلار  می باشد که ممکن است این قیمت ها تغییر کنند.  همچنین قیمت سری “Founders Series” این کامیون  ۲۰۰ هزار دلار خواهد بود.

تسلا می گوید: انتظار داریم که قیمتها بعد از خروج اتاق های حمل بار تعدادی از کامیون ها از شرکت نهایی شود. اگر این قیمت ها و این  ویژگی های وضع شوند می توانیم بگوییم که  کامیون برقی شرکت تسلا ( Semi) با یک قیمت ویران کننده وارد بازار می شود.

اکثر  کامیون های دیزلی حدود ۱۲۰ هزار دلار قیمت دارند و سالانه ده ها هزار دلار هزینه تعمیر و نگهداری آنهاست. تسلا ادعا می کند که  Semi  بیش از ۲۰۰ هزار دلار  تنها در مصرف سوخت صرفه جویی می کند.

شرکت های با ناوگان کامیون از قبل علاقه شان را نسبت به این کامیون نشان داده اند. کمپانی های بزرگ از قبیل: خدمات حمل و نقل JB HUNT، صنایع NFI و  BISON TRANSPORT و کمپانی های کوچکتر از قبیل: WALMART، LOBLAW و MEIJER این کامیون ها را رزرو کرده اند. انتظار می رود اولین کامیون برقی تسلا (Semi) در سال ۲۰۱۹ به تولید برسد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا