رپرتاژ آگهی

لزوم استفاده از جاکفشی در فضای منزل

۲+

از جاکفشی های قدیمی با میله های فلزی که عبور کنیم به جاکفشی های چوبی می رسیم که طراحی بسیار زیبا و دل انگیزی دارند. پس از آن و به دنبال کاهش فضای ساختمان ها، نوع جدید از انواع جاکفشی تحت عنوان جاکفشی مخفی یا توکار به وجود آمد که چندان مورد استقبال واقع نشدند، اما همچنان بسیاری از معماران به طراحی چنین جاکفشی هایی تاکید دارند.

همچنان جاکفشی های چوبی که در انواع مختلفی از طرح های کمدی، داشبوردی، چند تکه و … ساخته می شوند به عنوان جاکفشی های محبوب شناخته می شوند. امروزه تولید جاکفشی با طرح های مختلف افزایش یافته است و شما می توانید شاهد پترن های مختلفی باشید که هر کدام با نام های مختلفی همچون مدل پاچنار، میناس، پالیز، جاپا، پامنار و … معرفی می شوند.

هرکدام از این مدل ها با هدف استفاده در یک فضای خاص و سبکی ویژه طراحی شده اند. اگر قصد خرید جاکفشی را دارید پیشنهاد می کنیم با ادامه این مقاله ما را همراهی کنید.

چرا باید یک جاکفشی مناسب خریداری کنیم؟

کفش ها در قدیم الایام مقابل درب ورودی ساختمان ها رها می شدند. در آن زمان کفش های خاص که ارزش مادی یا معنوی بسیار زیادی داشتند در داخل یکی از کمدهای داخلی ساختمان نگهداری می شد، اما امروزه اغلب کفش های موجود در بازار در زمره کفش های برند بوده و ارزش بسیار زیادی دارند.

امروزه مردم کفش های کهنه را نگهداری نمی کنند و مبلغ زیادی برای خرید یک جفت کفش هزینه می کنند. گذشته از اینکه بر خلاف زمان های قبل، معمولا هر شخص چندین کفش با قابلیت های مختلف دارد و اگر بخواهد همه آن ها را مقابل درب ورودی رها کند آشفته بازار خاصی مقابل درب ساختمان ایجاد می شود.

حفظ ظاهر زیبای کفش ها، نگهداری از آن ها به نحو مطلوب، حفظ ظاهر فضای ورودی و تاکید جامعه و فرهنگ امروزی بر مرتب بودن همگی ضرورت خرید یک جاکفشی مناسب را بیان می کنند. این جاکفشی صرفا با هدف جمع آوری کفش های شما در یک وسیله خاص خریداری نمی شود، بلکه امروزه به عنوان یکی از ارکان تکمیل دکوراسیون داخلی نیز شناخته می شود. در ادامه و بعد از ذکر نکاتی در خصوص خرید جاکفشی مناسب، به بررسی نقش آن در فضای دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

خصوصیات یک جاکفشی مناسب

خرید یک جاکفشی مناسب شاید آنقدرها هم که تصور می کنید کار راحتی نباشد. قبل از همه باید اطلاعات خاصی در خصوص جنس انواع جاکفشی داشته باشید. جنس ملامینه در زمره بهترین متریال های ممکن برای خرید جاکفشی قرار دارد، با این حال قیمت گران تری داشته و تفاوت قیمت آن با سایر محصولات کاملا مشهود است.

ام دی اف انتخاب دیگری است که قیمت مناسب و کیفیت مطلوبی دارد، اما چوب های نئوپان و لترون در زمره سبک ترین و ارزان ترین متریال ها قرار دارند.

پس از انتخاب جنس باید به ابعاد جاکفشی نیز دقت کنید. اگر تعداد اعضای خانواده شما زیاد است باید یک جاکفشی بزرگ خریداری کنید. میانگین تعداد کفش های خود را در نظر بگیرید؛ هرچقدر که بود باید ظرفیت جا کفشی شما قدری بیشتر از آن باشد، چرا که باید برای کفش مهمان نیز فضای مناسبی داشته باشد.

اگر شغل شما یا یکی از اعضای خانواده به گونه ای است که احساس می کنید باید لباس ها را درب منزل تعویض کند، بهتر است از جاکفشی های بلند با رخت آویزهای مناسب استفاده کنید.

بهترین مکان برای قرار دادن جاکفشی

در بسیاری از ساختمان های امروزی که خبری از راهرو در طراحی ساختمان نیست، محل قرار گرفتن جاکفشی ها به یک چالش مهم تبدیل شده است. اگر منزل شما راهرو دارد که چه بهتر! به راحتی می توانید بخش موافق درب ورودی که به خوبی در دسترس است را برای جاکفشی در نظر بگیرید، اما اگر راهرویی در مقابل درب ورودی قرار ندارد بهتر است با توجه به دکوراسیون کلی منزل یک فضای مناسب را برای محل جاکفشی انتخاب کنید. می پرسید چرا؟ جواب کاملا مشخص است! چرا که در این ساختمان ها جاکفشی یکی از مهم ترین ارکان دکوراسیون داخلی خواهد بود و باید با کلیت موجود همخوانی داشته باشد.

در این شرایط اگر فضای موجود از سبک خاصی پیروی کرده است باید در زمان خرید جاکفشی نیز از این مهم غافل نشوید. حتی باید هارمونی فضا نیز با طیف رنگی جاکفشی تناسب داشته باشد. اگر فضای ساختمان به قدری کوچک است که به محض ورود، وارد پذیرایی می شوید این نکات از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. اصولا در این ساختمان ها، جاکفشی در نزدیک ترین قسمت از درب ورودی قرار می گیرد و به گونه ای انتخاب می شود که با درب ورودی یکسان به نظر برسد.

نقش جاکفشی در تکمیل دکوراسیون داخلی

جاکفشی نیز همانند میز تی وی، مبلمان، آینه و کنسول یا بوفه های تزیینی به عنوان یکی از ارکان دکوراسیون داخلی شناخته می شود. تفاوتی ندارد که جاکفشی تا چه اندازه از پذیرایی به عنوان مهم ترین بخش از دکوراسیون داخلی فاصله دارد در هر صورت باید تناسب واضح و شفافی با دکوراسیون موجود داشته باشد با این حال همانطور که اشاره کردیم اگر به صورت مستقیم در فضای پذیرایی بکار گرفته شود باید تناسب بیشتری با سایر وسایل داشته باشد.

تصور کنید میز تی وی شما یک میز سفید رنگ، کاملا لوکس و اشرافی است که در حاشیه های آن از پترن های طلایی با طرح های منحنی شکل استفاده شده است. مبلمان شما نیز اشرافی است و با رنگ های ملایم و تاج های طلاکوب در بخش میانی ساختمان قرار دارند. فضای موجود دارای چند بوفه لاکچری است که با شیشه های براق و پایه های منحنی و طرح های گران قیمت ساخته شده اند.

در چنین فضایی که یک دکوراسیون لوکس و اشرافی حاکم شده است نباید از طرح های ساده ای همچون جاکفشی های مدرن با درب های داشبوردی استفاده کرد. جاکفشی های ایستاده با ارتفاع بلند که دارای پترن های طلاکوب در حاشیه دیواره هاست و لایه رویی آن با یک پوشش متالیک و براق از رنگ های سفید، شیری یا استخوانی تکمیل شده است بهترین انتخاب ممکن خواهد بود. در این خصوص بهتر است حتما از یک طراح داخلی برای انتخاب یک گزینه ایده آل کمک بگیرید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا