دانستنی‌های سلامتی

ماساژ سنگ داغ: با خواص ماساژ با سنگ داغ آشنا شوید

ماساژ سنگ داغ
۱+

عضلاتی در بدن وجود دارند که به طور طبیعی همیشه در معرض تنش و یا کشیدگی زیاد می‌باشند. بعضی از قسمتهای بدن نیز ممکن است به دلیل آسیب دیدگی‌ها بافتی نرم و ضعیف پیدا کرده باشند. این ضعف‌ها را می‌توان با ماساژ به خصوص شیوه ماساژ سنگ داغ درمان کلی کرد.

در طول ماساژ سنگ داغ یک سری سنگ‌های صاف و گرم را در قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌دهند.

این سنگ‌ها معمولا از نوع بازالت هستند که نوعی سنگ آتشفشانی به شمار می‌روند. این سنگ‌ها را بین ۱۳۰ الی ۱۴۰ درجه سانتی گراد حرارت داده و استفاده می‌کنند.

در ادامه با خواص ماساژ سنگ داغ آشنا می‌شویم.

ماساژ سنگ داغ

محل قرار گرفتن سنگ ها

از آنجایی که این سنگها به نحوی بر روی عملکرد یک دستگاه داخلی یا خارجی بدن تاثیر می‌گذارند بنابراین در قسمت‌های خاصی از بدن قرار می‌گیرند. در امتداد ستون فقرات، روی معده، صورت، قفسه سینه، بر روی دست‌ها و پاها نقاطی هستند که سنگ تاثیر گذار است.

این سنگها طبق سبک ماساژ سنگ داغ مثلا ماساژ سوئدی یا . . . به صورت ضربه ای، ارتعاش، حرکات دایره ای، ضربه‌های طولانی قرار می‌گیرند.

گاهی اوقات سنگهای سرد نیز مانند سنگ‌های گرم شدیدا مورد استقبال قرار می‌گیرند. سنگهای سرد در سنگ درمانی جهت آرامش رگهای خونی تحریک شده و تسکین پوست مورد استفاده است.

خواص ماساژ سنگ داغ

کاهش درد

یکی از خواص ماساژ سنگ داغ کاهش درد است. گرما در مدت زیاد می‌تواند تنش و درد عضلات را را کاهش دهد. به کمک سنگهای گرم می‌توان جریان خون به نقاط آسیب دیده را افزایش داد همچنین اسپاسم عضلانی را کم کرد.

درمان به طریقه سنگ سرد هم التهابات را کاهش می‌دهد. استفاده از سنگ سرد یا گرم هنگام درد بستگی به نشانه‌های درد در بدن شما دارد.

کاهش استرس و اضطراب

یکی از بهترین خواص ماساژ سنگ داغ کاهش استرس است. ماساژ سنگ داغ یکی از راهکارهای مفید در از بین بردن استرس و اضطراب است. تحقیقات نشان داده است که ماساژ ده دقیقه‌ای با سنگ توانسته است بهبود در پاسخ‌های حمله‌های قلبی عروقی شود.

تنها ۱۵ دقیقه ماساژ با سنگ میزان قابل توجهی از استرس را کاهش خواهد داد. افرادی که جراحی‌های قفسه سینه و شکمی داشته اند با استفاده از این ماساژ پس از عمل جراحی کمتر دچار درد و تنش خواهند شد.

بهبود وضعیت خواب با ماساژ سنگ داغ

در بررسی‌های علمی پزشکی ثابت شده است که ماساژ ممکن است به راحتی جایگزین قرص‌های خواب آور باشد. به این صورت که ماساژ پشت بدن آرامش بیشتری جهت خواب ایجاد می‌کند.

نوزادانی که به مشکلات خواب مبتلا می‌باشند با استفاده از ماساژ پشت قبل از ۱۵ دقیقه به راحتی به خواب می‌روند. هر چند که ماساژ تنها راه درمان بی خوابی نمی‌باشد ولی تاثیرات مثبتی در بر دارد.

کاهش علائم بیماری

فیبرومیالژ یک نوع بیماری است که سبب درد گسترده و مزمن در بدن می‌شود. افرادی که از این دسته بیماری رنج می‌برند به  دلیل درد زیادی که دارند به راحتی به خواب نخواهند رفت. اما ماساژ سنگ گرم از قدرت گرفتن درد جلوگیری کرده و در طول زمانی در حدود یک ماه درد کم کم محو می‌شود.

کاهش علائم سرطان

افرادی که در آستانه بیماری سرطان هستند یا اینکه از این بیماری رنج می‌برند علائمی بسیار سخت را تحمل می‌کنند.

استرس، حالت تهوع، افسردگی و حالات دیگر که از عوامل پیدایش سرطان می‌باشند به کمک ماساژ کاهش می‌یابند. محققان بر این باورند که ماساژ گرم می‌تواند علامت‌های دردناک سرطان را را خاموش کند.

ماساژ سنگ داغ قبل از زایمان ممکن است سبب کاهش استرس و دردهای قبل از زایمان شود. با این حال بیشتر ماساژور‌ها در مراحل ماساژ درمانی برای زنان باردار از سنگ گرم استفاده نمی‌کنند.

برای جلوگیری از سوختگی پوست می‌بایست یک ورق یا یک حوله بین سنگها و بدن شما وجود داشته باشد. بیشتر افراد با استفاده از گرمای سنگهای ماساژ ارتباط خوبی برقرار کرده و حس امنیت و آرامش پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ماساژ صورت: این روش‌های ماساژ شما را جوان نگاه می‌دارد!+ ویدیو

منبع +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا