دانستنی‌های سلامتی

ماسک موی طبیعی برای تقویت مو و رشد موی سر بسازید

ماسک موی طبیعی برای تقویت مو تقویت و رشد موی سر با ماسک مو طبیعی

بسیاری از محصولات مراقبت از مو و ماسک مو طبیعی که به صورت خانگی تهیه و مصرف می شوند منجر به تقویت و رشد موی سر می شوند.

۰

اگر به دنبال درمان برای مو هستید ماسک موی طبیعی برای تقویت مو را از دست ندهید. بسیاری از محصولات مراقبت از مو و ماسک مو طبیعی که به صورت خانگی تهیه و مصرف می شوند منجر به تقویت و رشد موی سر می شوند. قرار گرفتن موها در معرض آب و هوای مختلف یا دستگاه هایی مانند سشوار ممکن است آسیب های بسیاری به مو وارد کند. محصولات مراقبت از مو نیز بیشتر از مواد شیمیایی تشکیل شده اند که مصرف آن ها در مرور زمان از شادابی و لطافت مو می کاهد. محصولات شستشو دهنده، محصولات مراقبتی، ماسک موی طبیعی برای تقویت مو و حتی افزودن بسیاری از مواد طبیعی به رژیم غذایی می تواند در رشد موهای سر تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید: مهم ترین علت های ریزش مو

بیشتر بخوانید: آموزش اصلاح موی سر با تیغ در خانه بدون هزینه آرایشگاه!

ماسک موی طبیعی برای تقویت مو

شامپوها و بسیاری از سرم های تقویت کننده که ممکن است در بهترین حالت آسیبی به مو وارد نکنند، برای تقویت و رشد موی سر کافی نیست. حتی کسانی که به طور منظم از غذاهای حاوی کلاژن استفاده می کنند نیز ممکن است از رشد موهای خود راضی نباشند. شما با استفاده از شوینده های طبیعی و ماسک موی طبیعی برای تقویت مو به خوبی می توانید مو را مرطوب نگه دارید. با یک ماسک موی غنی شده از پروتئین استحکام مو بیشتر می شود و درخشش بهتری پیدا می کند. بهتر است به جای خرید یک ماسک مو، به آشپزخانه خود مراجعه کنید و با خواص مواد طبیعی ماسک مو طبیعی ساخته و موهای خود را تقویت کنید.

بیشتر بخوانید: روغن رزماری برای ریزش مو و رشد موها

بیشتر بخوانید: رابطه شوره سر و ریزش مو ! آیا شوره سر باعث ریزش مو می شود؟

ماسک مو طبیعی با موهای شما چه کار می کند ؟

قبل از این که یک ماسک موی طبیعی برای تقویت مو بسازید بهتر است بدانید که یک ماسک موی طبیعی با موهای شما چه کار می کند و چرا بهتر است از آن استفاده کنید. فولیکول مو و ریشه آن از کلاژن تشکیل شده اند. به همین دلیل مصرف غذاهایی که سرشار از کلاژن می باشند برای رشد مو بسیار مفید است. مو از ۹۱ % پروتئین تشکیل شده است، بنابراین برای نگهداری از پوشش مو علاوه بر کلاژن به پروتئین کافی هم نیاز است. پروتئین در حفظ و البته بازسازی مو بسیار موثر است. در صورتی که از ماسک های سرشار از کلاژن و پروتئین غنی شده استفاده کنید، این دو عامل به صورت مستقیم به موی شما می رسد.

بیشتر بخوانید: خواص برگ زیتون برای درمان طبیعی ریزش مو

بیشتر بخوانید: بهترین روش شستن مو و نکات کلیدی آن که بیشتر ما نمی‌دانیم!

ماسک موی تخم مرغ

ماسک موی طبیعی برای تقویت مو

ماسک موی طبیعی برای تقویت مو

یکی از دلایل پرخاصیت بودن تخم مرغ، وجود پروتئین زیاد در آن است. در تخم مرغ پروتئین هایی که با رشد مو مرتبط هستند زیاد دیده می شود. این پروتئین ها و مواد معدنی سبب تغذیه پوست و موی سر می شوند. بنابراین یکی از بهترین و تاثیر گذار ترین ماسک موی طبیعی برای تقویت مو و رشد موی سر ، ماسک تخم مرغ خام است.

این ماسک حاوی این مواد مغذی می باشد.ویتامین های A و E و D و B-complex فولات، اسید پانتوتنیک، کلسیم، آهن، فسفر، سلنیوم، روی، پتاسیم، کلسترول و چربی های سالم مانند امگا۳

بیشتر بخوانید: درمان ریزش مو در یک روز با یک دستورالعمل شگفت انگیز!

بیشتر بخوانید: خواص ویتامین e برای موی سر : این ویتامین حلال مشکلات موهای آسیب دیده است!

ماسک موی ژلاتین برای تقویت و رشد موهای سر

ژلاتین یک ماده طبیعی است که موهای شما را به طرز شگفت انگیزی ترمیم می کند. پروتئین موجود در ژلاتین موهای آسیب دیده را به خوبی ترمیم و تقویت می کند. دوازده از سیزده اسید آمینه مورد نیاز مو در ژلاتین وجود دارد.

بیشتر بخوانید: رشد سریع مو با یک تونیک خانگی

بیشتر بخوانید: موهایتان را به این ۱۰ ماسک موی طبیعی خانگی بسپارید! ضرر نمی‌کنید

ماسک موی طبیعی عسل برای تقویت و رشد موهای سر

عسل یکی از مواد غذایی بسیار مغذی می باشد. در بیشتر فرمول های زیبایی پوست و مو و ماسک موی طبیعی برای تقویت مو استفاده از عسل تاکید می شود. پروتئین موجود در عسل سبب استحکام ریشه موها می شود. عسل کمک می کند مو نرم و انعطاف پذیر شود.

بیشتر بخوانید: شامپو خشک خانگی بسازید و بدون نیاز به حمام موهایتان را بشویید و تقویت کنید!

عصاره های طبیعی برای تقویت و رشد موهای سر

از دیگر مواردی که به تقویت و رشد موهای سر کمک می کند چند روغن یا عصاره گیاهی و طبیعی است که برای سلامت و رشد موها ضروری محسوب می شوند. اسطوخودوس، رزماری، چوب سدر و . . . گزینه هایی هستند که به صورت عصاره بر روی موها تاثیرات مثبتی به جا خواهند گذاشت.

بیشتر بخوانید: شامپو برای پسوریازیس : بهترین شامپوها و شوینده ها برای پوست مبتلا به پسوریازیس

چند ماسک موی طبیعی برای تقویت مو و رشد موهای سر

برای تهیه یک ماسک موی طبیعی برای تقویت مو و رشد موی سر از این روش می توانید استفاده کنید. آب را روی روی حرارت ملایمی قرار دهید. زیره سیاه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه به آرامی روی حرارت گرم شوند. سپس محلول را از یک صافی رد کنید و به خوبی افشره آن را بفشارید. این ماسک را روی موهای خود قرار دهید و پس از دقایقی بشویید. برای ماسک بعدی در یک کاسه کوچک عسل و آب را روی حرارت گذاشته تا زمانی که حباب های کوچک را مشاهده کردید سپس کمی ژلاتین به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی موهای خود بگذارید. نیاز به روغن های دیگر نیست مخلوط عسل و ژلاتین برای موها بسیار مفید است. تمامی این ماسک ها را می توانید روی موها قرار داده و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه بعد شستشو دهید. در صورتی که ماسک از روی موهای شما به خوبی پاک نشد از کمی سرکه سیب استفاده کنید. اگر موهای شما کمی سفت شدند، می توانید از مقداری روغن نارگیل استفاده کنید. مصرف این ماسک ها یک الی دو مرتبه در هفته کافیست و موهای شما را به خوب تقویت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرکه سیب بر مو

بیشتر بخوانید: درمان خانگی شکستگی مو و راه حل هایی برای کاهش شکنندگی مو

بیشتر بخوانید: رفع وزی مو : موی وزوزی و خشک و شکننده را اینگونه صاف و نرم کنید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا