دانستنی‌های سلامتی

درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا (Milia) با انواع ماسک های طبیعی

درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا

از جمله مشکلاتی که برای پوست صورت پیش می آید Milia است که نقاط سفید و سفت است که برجستگی کمی دارد و برای درمان لکه های سفید روی پوست بدن راه های مختلفی وجود دارد. این نقاط جوش و آکنه محسوب نمی شود ولی چهره ناخوشایندی برای پوست شما ایجاد می کنند.

۴+

از جمله مشکلاتی که برای پوست صورت پیش می آید Milia است که نقاط سفید و سفت است که برجستگی کمی دارد و برای درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا و درمان لکه های سفید روی پوست بدن راه های مختلفی وجود دارد. این نقاط جوش و آکنه محسوب نمی شود ولی چهره ناخوشایندی برای پوست شما ایجاد می کنند. این مشکل نه تنها در بزرگسالان بلکه در نوزادان نیز مشاهده می شود. پیشنهاد ما برای درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا استفاده انواع مختلف ماسک پوست طبیعی برای درمان لکه های سفید پوست است. مشکلات پوستی و درمان ها کم نیستند ولی گاهی مشکلاتی مانند لکه ها و جوش های سفید برای پوست شما پیش می آید که یک بیماری محسوب نمی شود و برای درمان لکه های سفید روی پوست بدن به داروها و کرمهای و ویزیتهای گران قیمت متوسل باید شد. در ادامه با انواع درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا آشنا خواهید شد. با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ماسک برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی

بیشتر بخوانید: خواص روغن تی تری برای پوست و مو : روغن درخت چای همه فن حریف برای زیبایی

 جوش های سفید یا میلیا (Milia) چیست ؟

سرچشمه این عارضه که در اصطلاح پزشکی  Milia نامیده می شود تجمع کراتین و پروتئین در بافت پوست و مو یا ناخن می باشد. Milia در ۴۰ درصد نوزادان متولد شده دیده می شود. این عارضه در دو حالت پدیدار می شود. Milia اولیه که در نوزادان تازه متولد شده شایع است. Milia ثانویه که بزرگسالان از انواع  آسیب های پوستی محسوب می شود. در نهایت این عارضه به تاول و آسیب رسانی منافذ منجر می شود.

بیشتر بخوانید: خواص ماسک شکلات برای پوست

علل پیدایش جوش های سر سفید

یک یا چند عارضه می تواند سبب پیدایش این حالت شود.

از جمله دلایل پیدایش آن :

  • آسیب های ناشی از تاول پوستی
  • صاف کننده های پوست مانند درمابراسیون یا لیزر
  • استفاده طولانی مدت از کرم استروئید
  • در معرض آفتاب تند و سوزان قرار گرفتن

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا

برای درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا در نوزادان هیچ راهی وجود ندارد و معمولا خود به خود از بین خواهد رفت. اما در بزرگسالان با روش های روشن کننده ها و لایه برداری یا لیزر می توان درمان کرد. باید در نظر داشت که Milia که بیماری نگران کننده نیست اما می تواند ظاهر ناخوشایندی برای شما ایجاد کند که سبب ناراحتی واز بین رفتن اعتماد به نفس شود. درمان طبیعی Milia می تواند استفاده از این معجون ها باشد.

بیشتر بخوانید: جلوگیری از پیر شدن دست ،گردن و آرنج‌ با چند روش عالی و ساده!

اسکراب شکر و لیمو

لیموترش خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی دارد. از لیمو به عنوان یک درمان کننده بسیار قوی برای پوست استفاده می شود. قند نیز می تواند لایه بردار خوبی برای پوست باشد. برای درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا ۲ قاشق غذاخوری شکر را با کمی آب و نصف یک لیمو ترش همراه با ۱ قاشق چای‌خوری روغن زیتون مخلوط کنید. این اسکراب را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید. بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشورید.

بیشتر بخوانید: درمان همیشگی جوش سرسیاه

ماسک آرد ذرت و سرکه سیب

آرد ذرت می توان جذب کننده چربی اضافی پوست باشد و هنگامی که با سرکه سیب مخلوط می شود درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا محسوب می شود. از این دو ماده خمیر تقریبا سفتی تهیه کنید و بر روی نقاط سفید پوست به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرکه سیب بر پوست

 روغن کرچک

درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا

روغن کرچک – ماسک پوست طبیعی و درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا

روغن کرچک جهت درمان عفونت های یبوست، آسم و مثانه و درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا بسیار مفید است. این درمان می تواند خواص ضد باکتریایی داشته باشد. میزان مساوی روغن کرچک و روغن زیتون را باهم مخلوط کنید و آن را روی پوست خود قرار دهید. این ماسک تا زمانی که روی پوست خشک شود نگه داشته و بعد بشورید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن کرچک برای مو و پوست

بخور پوست

بخور یک راه کاملا طبیعی برای سم زدایی پوست و درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا است. بخور می تواند گردش خون را بهبود بخشد. بعد از بخور دادن با حوله ای روی صورت را بپوشانید و چند دقیقه آن را به آرامی فشار دهید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت ، مو و ناخن !

روغن درخت چای

این روغن یک آرامبخش پوست و درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا محسوب می شود. خواص ضد باکتری و ضد قارچی روغن درخت چای به روشن شدن پوست کمک می کند. شستشو صورت در صبح با این روغن می تواند لکه های Milia را از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: خواص زغال چوب برای پوست شگفت‌زده‌تان خواهد کرد!

پودر پوست انار

انار و پوست انار خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد و جز لایه بردارهای قوی و درمان لکه های سفید پوست محسوب می شود. تعدادی پوست انار تا قبل از آنکه خشک شود را پودر کنید و با کمی لیمو ترش به صورت ماسک روی پوست قرار دهید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت را شستشو داده و اثر آن را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید: با فرآیند بازسازی پوست بدن و جوان سازی پوست صورت آشنا شوید!

شنبلیله

این گیاه یک ضد التهاب و همچنین آنتی اکسیدان و یک راه عالی برای درمان لکه های سفید روی پوست بدن محسوب می شود. خواص ضد عفونی کننده شنبلیله سبب می شود Milia به کلی از بین برود. چند برگ شنبلیله تازه را با آب به صورت خمیر درآورده  و روی پوست بگذارید. برای این ماسک ۱۵ دقیقه کافیست.

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

 اسکراب عسل

عسل نیز جز یکی از بهترین ماسکهای پوست و درمان جوش های سفید زیر پوستی یا میلیا به شمار می رود. عسل علاوه بر جلوگیری از خشکی و حفظ رطوبت یک ماسک درمان کننده Milia است. عسل همراه با کمی شکر به صورت اسکراب استفاده کنید. این اسکراب یک لایه سطحی از پوست بر می دارد و شفافیت ایجاد می کند.

این ماسک های طبیعی و اسکراب ها می تواند هم به شفافیت و زیبایی پوست شما کمک کند. هم اینکه مشکل دانه های سفید را برطرف کند.

بیشتر بخوانید: درمان اگزما با آلوئه ورا و سایر راهکارهای خانگی

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی آفتاب سوختگی و درمان های خانگی برای پوست آفتاب سوخته

بیشتر بخوانید: کرم دور چشم طبیعی برای محافظت از پوست و جلوگیری از چین و چروک دور چشم

بیشتر بخوانید: ویتامین های مخصوص پوست صورت را بشناسید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا