مبانی بورس

مبانی بورس ؛ بخش پایانی

مبانی بورس

سرمایه گذاران و معامله گران می بایستی توجه داشته باشند که گزارشات و صورت های مالی تهیه شده توسط مدیران شرکت، که مورد رسیدگی حسابرسان مستقل قرار نگرفته است، فاقد اعتبار لازم می باشد و بنابراین تحلیل اطلاعات موجود در آن ها می بایستی با دقت بیشتر انجام پذیرد و تصمیم گیری مبتنی بر آن ها با احتیاط صورت پذیرد.

۱+

سرمایه گذاران و معامله گران می بایستی توجه داشته باشند که گزارشات و صورت های مالی تهیه شده توسط مدیران شرکت، که مورد رسیدگی حسابرسان مستقل قرار نگرفته است، فاقد اعتبار لازم می باشد و بنابراین تحلیل اطلاعات موجود در آن ها می بایستی با دقت بیشتر انجام پذیرد و تصمیم گیری مبتنی بر آن ها با احتیاط صورت پذیرد. در ادامه در بخش پایانی مبانی بورس با مروری بر گزارشات و صورت های مالی حسابرسی نشده و شاخص های بازار سهام و کاربرد شاخص های بازار سرمایه با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: انواع ارزش سهام (ارزش اسمی، ارزش دفتری، ارزش بازار، ارزش انحلال، ارزش جایگزینی، ارزش ذاتی)

مبانی بورس ؛ بخش پایانی

گزارشات و صورت های مالی حسابرسی نشده

صورت های مالی حسابرسی نشده، امکاناتی را برای تحریف واقعیت ها، پنهان کردن اختلاس، اشتباه، تقلب یا وسیله ای برای اغوا کردن استفاده کنندگان از گزارشات و صورت های مالی برای سرمایه گذاری در شرکت یا افزایش اعتبار نزد اعتبار دهندگان فراهم می سازد.

در ادامه بخش پایانی مبانی بورس باید گفت شرکت های بورسی موظف هستند هر سه ماه یکبار صورتهای مالی خود را برای استفاده سرمایه گذاران و معامله گران به بورس ارائه نمایند. ولی در این میان صورتهای مالی شش ماهه و دوازده ماهه می بایستی حتما حسابرسی شده باشد. و این بدان معناست که صورت های مالی سه ماهه و نه ماهه آن ها حسابرسی نشده است که می بایست با دقت بیشتری مورد مطالعه و تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: حسابرسی چیست ؟ گزارش حسابرس (بازرس)

شاخص های بازار سهام

شاخص های بازار سهام در تمامی بازارهای مالی دنیا یکی از معیارهای سنجش عملکرد بورس ها به شمار می روند و از میانگین وزنی و یا میانگین ساده قیمت های سهام تمامی شرکت های یا طبقه خاصی از شرکت ها به دست می آیند.

کاربرد شاخص های بازار سرمایه

  1. مبنایی برای ارزیابی عملکرد سرمایه گذاران
  2. ابزاری برای ارزیابی صندوق های سرمایه گذاری
  3. اندازه گیری نرخ های بازده بازار در مطالعات اقتصادی
  4. پیش بینی حرکات آتی بازار توسط تحلیل تکنیکال
  5. ابزاری برای محاسبه ریسک های سیستماتیک دارایی ها

بیشتر بخوانید: گزارش حسابرسی ؛ روش صحیح تنظیم فرم گزارش حسابرسی

طی این مدت در مباحث مبانی بورس سعی کردیم با بیان مفاهیم اولیه و کاربردی شما دوستان عزیز را با فضای حاکم بر بورس ایران آشنا سازیم. بدیهی است که تمامی مفاهیم به کار رفته در بورس بیش از مطالبی است که طی این مدت بیان گردید. منتهی سعی ما بر این بود از بین تمامی اصطلاحات ، مواردی که کاربردی تر است مطرح گردد. لازم به ذکر است در ادامه راهی که آغاز کرده ایم به فراخور موضوعات مطرح شده، مفاهیم مرتبط مطرح خواهد شد. از جلسات آینده قصد داریم وارد موضوع مهم تحلیل تکنیکال شویم. قصد ما این نیست که در این زمینه سهمی معرفی نماییم، بلکه قصد داریم به جای معرفی سهم، راه و روش تحلیل کردن یک سهم را آموزش دهیم تا دوستان خود بتوانند با مطالعه و تمرین بیشتر از بین سهام شرکت های فعال در بازار بورس ایران، سهام مناسب را پیدا کرده و اقدام به سرمایه گذاری نمایند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا