تکنولوژی

مخترع فیجت اسپینر چه کسی است؟ با خانم کاترین هتینگر آشنا شوید!

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین نفری که ایده ساختن این نمونه از اسباب بازی ها به ذهنش خطور کرد که بود! با نت نوشت در ادامه همراه باشید:

۲+

حتما این روز ها راجع به فیجت اسپینر ها خوانده و شنیده اید، شاید حتی نمونه های متعدد و متنوع این (شاید البته) اسباب بازی را تهیه کرده باشید. اگر در کانال تلگرام نت نوشت همراه ما بوده باشید متوجه شده اید که در چند مرحله و پستهای متعددی چندیدن نمونه از فیجت اسپینر های جذاب و واقعا جالب را برایتان معرفی کرده ایم!

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید اولین نفری که ایده ساختن این نمونه از اسباب بازی ها به ذهنش خطور کرد که بود! با نت نوشت در ادامه همراه باشید:

خانم Catherine Hettinger نام شخصی است که اولین بار به فکر ساختن یک اسباب بازی افتاد که بتواند به واسطه آن مشکلاتش را نیز حل کند! وی طی سفری به اسرائیل و ملاقاتی که با چندین سرباز مجروح داشت به این فکر فرو رفت که احتمالا خواهد توانست وسیله شبیه به اسباب بازی بسازد که در آرامش بخشیدن به سربازان مفید باشد. او پس از بازگشت به اورلاندو با کمی کنجکاوی توانست اولین نسخه از اسباب بازی آرامش بخش fidget spinner را به سادگی بسازد.

جالب است بدانید که طرح و پیاده سازی اولین فیدجت اسپینر مربوط به سال ۱۹۸۰ میلادی می باشد و خانم Hettinger اکنون حدود ۶۰ سال سن دارد. پتنت ثبت اختراع این اسباب بازی تنها تا سال ۲۰۱۵ در اختیار خانم Hettinger بود و پس از آن شرکت های مختلف با طرح و ایده های مختلفی امکان ساخت و تهیه و البته فروش آن را پیدا کردند.

مسلما با سرعت بسیار بالایی این ابزار به صورت باورنکردنیی همه گیر شد و اکنون شاهد حضورش در تمامی سوپرمارکت ها و البته فروشگاه های انلاین حتی در ایران هستیم.

خانم Catherine Hettinger تنها هدفش را از تولید فیجت اسپینر ها “پول” می داند و می گوید که قصدش ارائه یک سیگار جدید برای انسان ها بوده است!

خوشبختانه اسپینر ها در تنوع و مدل های مختلفی عرضه می شوند و قیمت های واقعا متفاوتی از این ابزار شاید بدون کاربرد در بازار قابل مشاهده است. بسیاری این اسباب بازی را مفید ندانسته و حتی باعث افزایش استرس و عصبی شدن فرد می دانند ولی در مقابل بسیاری دیگر از در دست گرفتن این نمونه از اسباب بازی ها که محدود سنی هم ندارند لذت بسیار برده و آن را تایید می کنند!

نظر شما چیست؟ آیا اسپینر ها را تست کرده اید؟ آیا آن ها را مفید می دانید؟

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    امیر عباس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ at ۱۴:۰۸

    برای سرگرم کردن جوانان فلسطین و جلوگیری از پرتاب سنگ اینو ساختن.

    خیلی خوب است آدم را سرگرم می‌کند و در وقت عصبانیت به سراغش می‌روی، ولی کمیاب شده
    واقعا چرا؟

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا