دانستنی‌های سلامتی

مراقبت از پوست در زمستان و روزهای سرد چگونه است؟

مراقبت از پوست در زمستان

با فرارسیدن سرما و زمستان مشکلات پوستی به خصوص در افرادی که پوست خشک دارند بیشتر می شود. مراقبت از این عضو بسیار حساس و مهم مخصوصا در سوز و سرمای زمستان بسیار مهم است. مرطوب نگه داشتن پوست در تمام طول سال یکی از نکات سلامت پوست می باشد. در این مطلب روش های صحیح مراقبت از پوست در زمستان را برای شما شرح خواهیم داد.

۰

با فرارسیدن سرما و زمستان مشکلات پوستی به خصوص در افرادی که پوست خشک دارند بیشتر می شود. مراقبت از پوست در زمستان بسیار حساس و مهم است مخصوصا در سوز و سرمای زمستان . مرطوب نگه داشتن پوست در تمام طول سال یکی از نکات سلامت پوست می باشد. در این مطلب روش های صحیح مراقبت از پوست در زمستان را برای شما شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: ماسک برای از بین بردن جوش سر سیاه بینی

مراقبت از پوست در زمستان

خارش پوست به خصوص پوستهای خشک در زمستان بسیار بیشتر می شود. از این رو برای مراقبت از پوست در زمستان با استفاده از یک لوسیون مناسب برای بدن بعد از استحمام می توانید پوستتان را هیدارته کنید. البته این رطوبت به سرعت تبخیر می شود.

شما می توانید بسته به میزان خشکی پوست خود غلظت رطوبت در لوسیون را انتخاب کنید. با توجه به نوع پوست خود می توانید درمانهای خاص را انجام دهید. برای مراقبت از پوست در زمستان اولین راه این است که شما شناخت کافی از پوست خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید: علل و درمان طبیعی جوش صورت و راهنمای جامع رهایی از جوش

پوست خشک

مراقبت از پوست در زمستان

مراقبت از پوست خشک در زمستان

نشانه های پوست خشک : اغلب دچار خارش پوست هستید، پوسته پوسته شدن، منافذ بسیار جمع و تنگ

شما با این نشانه ها صد در صد دارای پوست خشک هستید و بهتر است بیشتر محصولات آبرسانی را بشناسید و مورد استفاده قرار دهید. در لوسیون های طبیعی نیز می توانید از مخلوط کره، با روغن قلم برای التهاب پوست خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی کهیر و خارش و قرمزی پوست

پوست چرب

نشانه های پوست چرب : منافذ باز وبزرگ، چربی مداوم بر روی پوست حتی بعد از نظافت

رطوبت برای پوستهای چرب نیز ضروری است. اما این دسته از افراد می بایست از مرطوب کننده های فاقد چربی استفاده کنند. برای مشکل باز بودن منافذ نیز می توانید با کمپرس آب بر روی پوست خود آنرا درمان کنید. پوست خود را دائم تمیز نگه داشته و سعی کنید لوسیون ها و کرم فاقد چربی تهیه کنید.

بیشتر بخوانید: خواص روغن تی تری برای پوست و مو : روغن درخت چای همه فن حریف برای زیبایی

پوست ترکیبی

نشانه های پوست ترکیبی : ناحیه T برروی صورت چرب، خشکی پوستهای کنارصورت و گونه ها

کار شما برای مراقبت از پوست در زمستان کمی دشوار است. باید از مکمل های آرایشی استفاده کنید. این به این معنا نیست که مرطوب کننده برای شما قابل استفاده نیست. شما علاوه بر یک لوسیون یا کرم نیاز به نرم نگه داشتن قسمتهای خشک صورت خود هستید.

بیشتر بخوانید: درمان گیاهی کک و مک پوست و لکه های پوستی

پوست مستعد آکنه

نشانه های پوست مستعد آکنه : پوست قرمز، تحریک پذیر، مستعد لکه های پوستی

اگر شما هم پوستی دارید که مدام نگران جوش های پوستی هستید و گاهی لکه روی پوست دارید، نیاز به مرطوب کننده های باز نگه دارنده منافذ دارید. باید مراقب باشید کرمهایی که منافذ شما را جمع می کنند اصلا مساعد صورت شما نیستند.

بیشتر بخوانید: تاثیر سرکه سیب بر پوست

بیشتر بخوانید: ویتامین های مخصوص پوست صورت را بشناسید!

پوست طبیعی

نشانه های پوست طبیعی : گاهی پوسته پوسته شدن، صورتی رنگ، چین و چروک تا حدودی

برای حفظ پوست طبیعی و مراقبت از پوست در زمستان باید آنرا هیدراته کنید. از قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم و آسیبهای پوستی جلوگیری کنید و حتما بدانید که یک مرطوب کننده معمولی نیز برای شما کافیست.

با توجه به شناخت پوست خود می توانید از لوسیونها و کرمهای مخصوص پوست خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای مراقبت از پوست در زمستان، نور مستقیم خورشید، سرما، استرس و کم خوابی در هر مرحله ای می تواند به پوست شما آسیب برساند.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی برای پوست و درمان مشکلات پوستی را بشناسید

بیشتر بخوانید: چگونه روغن زیتون برای پوست صورت معجزه ‌می‌کند؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا