علمی

سکونت در مریخ ؛ امارات متحده عربی قصد دارد تا ۲۱۱۷ بر روی مریخ یک شهر راه اندازی کند!

سکونت در مریخ مارس 2117

اکنون دیگر ایلان ماسک (مدیر عامل کنونی شرکت تسلا و یکی از ۱۰ شخصیت تاثیر گذار کنونی جهان!) تنها فردی نیست که آرزوی احداث شهری کوچک در سیاره ی مریخ را دارد. چرا که کشور امارات به تازگی اعلام کرده که می خواهد شهری کوچک بر سطج این سیاره ی قرمز رنگ تا سال ۲۱۱۷ برای خودش ایجاد کند.

۰

اکنون دیگر ایلان ماسک (مدیر عامل کنونی شرکت تسلا و یکی از ۱۰ شخصیت تاثیر گذار کنونی جهان!) تنها فردی نیست که آرزوی سکونت در مریخ احداث شهری کوچک در این سیاره را دارد. چرا که کشور امارات به تازگی اعلام کرده که می خواهد شهری کوچک بر سطح این سیاره ی قرمز رنگ تا سال ۲۱۱۷ برای خودش ایجاد کند. در ادامه با اطلاعات جالبی از پروژه سکونت در مریخ با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: پنجره های هوشمند آینده ؛ ارزانتر، قابل برنامه ریزی، رنگ بندی و البته انعطاف پذیر

سکونت در مریخ با پروژه مارس ۲۱۱۷

نخست وزیر امارات متحد عربی, محمد بن راشد آل مکتوم, در توییترش اعلام کرده است که: نام پروژه سکونت در مریخ مارس ۲۱۱۷ میباشد. این پروژه که رویای شهر و جامعه ای کوچک در مریخ را به  حقیقت تبدیل می کند, نیازمند همکاری بین المللی میباشد. وی همچنین ادامه داده که: پروژه مارس ۲۱۱۷ بذری است که ما امروز می کاریم تا نسل های آینده به خوبی آن را بارور کنند چرا که این پروژه به دانش جدید و علم روز نیازمند است. ما اشتیاق عمیقی در رابطه با فضا در میان جوانان ایجاد میکنیم.

بیشتر بخوانید: کشف قدیمی ترین آب توسط دانشمندان با قدمت ۲ میلیارد ساله!

تحت تاثیر قرار دادن جوانان با استفاده از این پروژه توسط مقامات رسمی بسیار عاقلانه میباشد چرا که قطعا آنها هستند که طیف وسیعی از کارهای مربوط به پروژه سکونت در مریخ را انجام میدهند.

در این فاصله ی زمانی تا سال ۲۱۱۷, محققانی از امارات متحد عربی و شرکای بین المللی تمام تلاششان را در راستای یافتن سریعترین روش نقل و انتقال به سیاره ی سرخ و تامین غذا و پناهگاه مناسب در این جهان سرد و خشک, خواهند کرد.

امارات متحد عربی توجه جهان را به این نکته جلب کرده که این کشور غنی از نفت آمال و آرزوهایی فراتر از سیاره ی زمین دارد و قبلا برنامه ی خود راجع به پروژه ی مارس ۲۱۱۷ را با ارسال یک موشک رباتیک به سیاره ی مریخ در سال ۲۰۱۵ اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: کشف مکانیزم چهره انسان ؛ تحقیقات دانشمند فرانسوی مربوط به سال ۱۸۶۲

فضاپیمای بدون سرنشین با نام Hope (امید) در سال ۲۰۲۰ به سوی سیاره ی سرخ پرواز خواهد کرد تا آن را در سال ۲۰۲۱ بر روی مدار قرار دهد.

در ادامه ایده پردازی و پروژه های سکونت در مریخ باید گفت شرکت spaceX نیز در حال کار بر روی پروژه ی شهرسازی در سطح مریخ است. گرچه خط زمانی این شرکت واضح و مشخص نیست. ایلان ماسک ادعا میکند که شرکت spaceX در حال کار بر روی فرستادن اولین انسان به این سیاره در سال ۲۰۲۴ است که نزدیک به یک دهه زودتر از تاریخی است که nasa برای فرستادن اولین موشک با سرنشین اعلام کرده است. همچنین این شرکت اظهار داشت که برنامه های مربوط به مریخ و سکونت در مریخ کاملا شفاف نیست و نمی توانیم زمان دقیقی را برای ایجاد شهر بر سطح این سیاره اعلام کنیم اما ارزیابی شده است که شاید در طول سال ۲۰۶۰ این اتفاق رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اولین برج چرخشی در دبی تا ۲۰۲۰ ساخته می شود +ویدیو

Musk فکر میکند تعدادی از مردم خواستار ترک زمین خواهند بود. وی در سخنرانی خود در سپتامبر ۲۰۱۶ گفت: نه اینکه تمام مردم تمایل به ترک زمین داشته باشند اما گروه اندکی خواستار رفتن به سیاره ی جدید هستند که مسلما هزینه ی سفر این تعداد اندک گزاف خواهد بود و چه کسی میتواند از پس این هزینه های سنگین بربیاید.

در هر صورت نه امارات متحد عربی و نه شرکت spaceX به تنهایی نمیتوانند وارد مریخ شوند چرا که هر دو نیاز به شرکای بین المللی و خصوصی دارند تا با کمک آنها شهر رویایی خود را بنا کنند.

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    علاالدین

    ۳ اسفند ۱۳۹۵ at ۱۲:۵۷

    خنده دار است که کشوری که سران ان جزو بی سواد ترین ملت های جهان هستند چنین ادعایی بکند .البته با ثروت باد اورده انها بشر سود ببرد بد نیست .اما انها که هنوز در بربریت زندگی میکنند وبویی از انسانیت نبرده اند و غرب برایشان مشق مینویسد مضحکترین لطیفه جهان را میشنویم ……جالب است

    ۱+
  2. Avatar

    ابراهیمی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۷ at ۱۵:۱۸

    دوست من : چرا نمی گویی کشوری که از نظر ما هیچ حساب می شود برای صد سال آینده اش برنامه دارد و ما که ادعای تمدن چند هزار ساله داریم تا نوک دماغمان را نمی توانیم ببینیم .

    ۱+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا