تلفن همراه

بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

بررسی گلکسی نوت ۸

بعد از فاجعه ای که سامسونگ در گوشی های فروخته شده نوت ۷ با آن مواجه شد و گلکسی نوت های ۷ به دلیل ظرفیت بالای باتری یکی پس از دیگری منفجر میشدند، و سامسونگ با قبول شکست چاره ای جز جمع کردن نوت های ۷ فروخته شده را پیش روی خود ندید، پس از لایو بلاگ زنده از مراسم رونمایی این پرچمدار امشب در نت نوشت قصد داریم همگام با معرفی رسمی و همزمان با رونمایی گلکسی نوت ۸، اطلاعات این گوشی را در اختیار شما همراهان قرار دهیم.

۰

بعد از فاجعه ای که سامسونگ در گوشی های فروخته شده نوت ۷ با آن مواجه شد و گلکسی نوت های ۷ به دلیل ظرفیت بالای باتری یکی پس از دیگری منفجر میشدند، و سامسونگ با قبول شکست چاره ای جز جمع کردن نوت های ۷ فروخته شده را پیش روی خود ندید، پس از لایو بلاگ زنده از مراسم رونمایی این پرچمدار امشب در نت نوشت قصد داریم همگام با معرفی رسمی و همزمان با رونمایی این فبلت، با بررسی گلکسی نوت ۸ و تحلیلی مشخصات این تازه وارد با شما همراه باشیم.

پیش از بررسی گلکسی نوت ۸ باید گفت سامسونگ امید دارد که کاربران خاطرات تلخ سال گذشته را فراموش کرده و با روی خوش به استقبال پرچمدار جدید سامسونگ بیایند. به همین منظور سامسونگ از تجربه پیشین خود درس گرفته و بی مهابا اقدام به افزایش ظرفیت باتری نکرده است. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: تاریخچه گوشی ها نوت سامسونگ ، از Galaxy Note تا Galaxy Note 9

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

بررسی گلکسی نوت ۸

طراحی و ابعاد گلکسی نوت ۸

طراحی کلی گوشی به گوشی های S8 و S8+ که پیشتر به بازار عرضه شدند شباهت داشته اما با گوشی به نسبت بزرگتری مواجه هستیم. طول، عرض و قطر گوشی به ترتیب ۱۶۲٫۵، ۷۴٫۶ و ۸٫۵ میلیمتر میباشد.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۹ : سامسونگ با دست پر بازگشته است!

سامسونگ گلکسی نوت8

سامسونگ گلکسی نوت۸

صفحه نمایش گلکسی نوت ۸

سامسونگ گلکسی نوت8

سامسونگ گلکسی نوت۸

در بررسی گلکسی نوت ۸ باید گفت صفحه نمایش گوشی یک دهم اینچ از S8+ بزرگتر بوده و ۶٫۳ اینچ میباشد. این صفحه نمایش از نوع لمسی خازنی Super AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۹۶۰ پیکسل بوده که تراکم پیکسلی ۵۲۲ppi را دارد . همچنین این صفحه نمایش قابلیت ارائه ۱۶ میلیون رنگ را فراهم میکند. محافظ قاب پشتی نیز از نوع Gorilla Glass 5 ساخت شرکت Corning میباشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

سیستم عامل و سخت افزار گلکسی نوت ۸

در ادامه بررسی گلکسی نوت ۸ با سیستم عامل اندروید ۷٫۱ نوقا به بازار عرضه میشود. ۶ گیگابایت رم، CPU هشت هسته ای و پردازنده از نوع اسنپدراگون ۸۳۵ از ویژگی های سخت افزاری گوشی میباشد.

حافظه گلکسی نوت ۸

نوت ۸ با حافظه های ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ در دسترس بوده که کاربر بسته به نیاز خود، میتواند با استفاده از یک عدد کارت حافظه Micro SD حافظه گوشی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

سامسونگ گلکسی نوت۸

سامسونگ گلکسی نوت۸

دوربین گلکسی نوت ۸

در ادامه بررسی گلکسی نوت ۸ به بخش هیجان انگیز دوربین می رسیم؛ در پشت گوشی، دو عدد دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته که دریچه دیافراگم یکی از آنها f/1.7 و دریچه دیافراگم دیگری f/2.4 میباشد. همچنین فوکوس اتوماتیک، زوم اپتیکال و دو عدد فلش LED، قابلیت فوکوس دستی، تشخیص لبخند و اثر چهره، برچسب زدن جغرافیایی، قابلیت فیلمبرداری ۴K و عکسبرداری همزمان، عکس برداری پاناروما و Auto HDR از دیگر خصوصیات دوربین عقب نوت ۸ میباشد.

همچنین قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۲۱۶۰P و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، کیفیت ۱۰۸۰P و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه، کیفیت ۷۲۰P و سرعت ۲۴۰ فریم بر ثانیه را فراهم میکند. دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.7 میباشد که قابلیت تماس تصویری دوگانه و عکس برداری Auto HDR از ویژگی های آن است.

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

سامسونگ گلکسی نوت۸

سامسونگ گلکسی نوت۸

باطری

باطری از نوع جدانشدنی با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعت میباشد.

ایمنی

گلکسی نوت ۸ دارای گواهی IP68 بوده که مقاوم به گرد و غبار و نفوذ آب میباشد. همچنین این گوشی میتواند تا عمق ۱٫۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه در مقابل نفوذ آب مقاوم بماند. که موارد نباید در بررسی گلکسی نوت ۸ از قلم بیفتد!

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

اتصالات گلکسی نوت ۸

نوت ۸ از شبکه های GSM، HSPA، LTE پشتیبانی میکند، همچنین جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری در جای خود قرار داشته و درگاه USB از نوع TYPE-C میباشد. بلوتوث گوشی نیز نسخه ۵ است.

سامسونگ گلکسی نوت۸

سامسونگ گلکسی نوت۸

ویژگی های جانبی

از دیگر ویژگی های جانبی میشود به سنسور اثر انگشت در قسمت عقب گوشی، شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نما، فشار سنج، ضربان قلب و … اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

سامسونگ گلکسی نوت۸

سامسونگ گلکسی نوت۸

رنگ بندی:

سامسونگ رنگ های مشکی، طلایی، خاکستری ارکیده و آبی را برای رنگ بندی بدنه نوت۸ در نظر گرفته است.

قیمت و زمان عرضه گلکسی نوت ۸

پیش بینی میشود این گوشی حدوداً ۱۰۰۰ یورو قیمت داشته و در سپتامبر سال جاری به بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: کارت حافظه گلکسی نوت ۸ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

سامسونگ گلکسی نوت۸

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 ؛ کدام کره ای برنده خواهد بود؟

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با iPhone 7 و Galaxy S8 و سایر گوشی‌های هم‌رده و پرچمدار

بیشتر بخوانید: صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ بالاترین را از DisplayMate دریافت کرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا