دانستنی‌های سلامتی

مغذی ترین مواد غذایی را بشناسید و سلامتی بدن تان را تضمین کنید

مغذی ترین مواد غذایی

هیچ فرمول یا داروی خاصی وجود ندارد که ضامن سلامتی باشد اما تغذیه سالم و مصرف برخی از مواد غذایی می تواند بدن شما را تا حد بالایی سلامت نگه دارد این مواد غذایی در رژیم روزانه شما می تواند بدنتان را از بیماریهای و پیری دور نگه دارد

۰

تاکنون فکر کرده اید که مغذی ترین مواد غذایی چه چیزهایی هستند و چرا برخی از مردم به یکی سری غذاها لقب خارق العاده می دهند؟ بعضی از مواد غذایی علاوه بر خواصی که دارند می توانند سلامتی بدن شما را تضمین کنند. این مواد غذایی به نوعی فوق العاده هستند چرا که سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان، فیبر، آهن،  ویتامین، و درمان کننده بسیاری از بیماری ها محسوب می شوند. مواد خوراکی که در ادامه متن می خوانید را حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید تا سلامتی شما همواره همراهتان باقی بماند.

بیشتر بخوانید : هوس های غذایی که نشانه های این بیماری های جدی هستند! +راه درمان طبیعی

مغذی ترین مواد غذایی

کلم

مغذی ترین مواد غذایی

کلم ها به طور کلی از هر نوعی که باشند از مغذی ترین مواد غذایی و منابع خوبی از کلسیم، آهن و فیبر هستند. کلم بروکلی، گل کلم، کلم برگ و . . . میزان بالایی ویتامین های متفاوت دارند. یک فنجان کلم خام در طی روز اکسیژن رسانی به عضلات و استحکام عضلات را به عهده می گیرند.

بیشتر بخوانید: خواص برگ کلم

کدو تنبل

نام این کدو تنبل است ولی خواص این کدو در بدن بسیار زرنگ است و کدو یکی از مغذی ترین مواد غذایی است. رنگ زرد و نارنجی کدو نشانه خوبی از کاروتن و ویتامین A می باشد که نقش کلیدی حفظ سلامتی را بازی می کند. این کدو میزان زیادی فیبر، آهن و ویتامین B6، C، E  دارد. یک فنجان کدو تنبل خواص بیشتری از یک عدد موز دارد.

فلفل قرمز

فلفل ها به خصوص فلفل قرمز منبع بزرگ ویتامین های A  هستند. فلفل  قرمز در سالاد روزانه خود خرد کنید تا سطح ویتامین B6 شما افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: تفاوت فلفل سیاه و فلفل قرمز

پیازچه

پیازچه در رده بندی در ستون پیاز و تره فرنگی قرار می گیرد در خانواده سیر می باشد که علاوه بر خوشمزگی آن در غذا از مغذی ترین مواد غذایی و سرشار از فیبر و ویتامین های  A ، B6، C، K می باشد. پیازچه میزان زیادی فولات، کلسیم، منیزیم، پتاسیم است. پیازچه همراه با سیب زمین پخته یک سالاد بسیار لذیذ است.

بیشتر بخوانید: خواص پیازچه

برگ کاهو

یک سالاد کاهو که از برگ ها سبز تشکیل شده باشد بسیار کم کالری و پر خاصیت است. در هر فنجان سالاد کاهو میزان بالایی کلسیم وجود دارد که در استحکام استخوانها بسیار مهم است. فیبر و منیزیم و آهن و پتاسیم کاهو بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: خواص درمانی کاهو چیست؟ کاهو در درمان چه بیماری های کمک می کند؟

جعفری

این سبزی خوش عطر و بو یک چاشنی بسیار خوشمزه در مواد ماکارونی محسوب می شود اما احتمالا می دانید که یکی از مغذی ترین مواد غذایی است. جعفری بسیار کم کالری است. جعفری خام پر خاصیت تر از جعفری پخته است. ویتامین ها و فیبر جعفری بسیار بالا می باشد. در بسیار از غذاهای روزانه خود می توانید از جعفری خرد شده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خواص پیاز و حقایقی شگفت آور درباره آن که می گوید از این میوه شفابخش بیشتر بخورید!

اسفناج

اسفناج یک برگ سبز خوشمزه محسوب می شود. هم به صورت خام و هم پخته مصرف می شود. این سبزی از ترکیب گیاهی کامفرول که در برابر سرطان مقاومت می کند تشکیل شده است. رفلاکس معده و دستگاه گوارش توسط اسفناج بسیار بهبود پیدا می کند. اسفناج بخار پز شده همراه با سیب سبز و پنیر یک سالاد فوق العاده خوشمزه است.

این مواد غذایی در دسترس بیشتر انسانها قرار دارد. استفاده روزانه از اینها می تواند سلامتی شما را تضمین کند. امتجان کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا