دانستنی‌های سلامتی

مضرات ماکارونی: ماکارونی موجب مشکلات هورمونی در پسرها می شود!

مضرات ماکارونی
۶+

ماکارونی یکی از غذاهای مورد علاقه کودکان است. اما مطالعات از مضرات ماکارونی برای کودکان خبر می‌دهد. در حال حاضر کودکان به راحتی غذا نمی‌خورند، مادران در انتخاب نوع غذا و ترفندهای غذا دادن به آنها تلاشهای بسیاری می‌کنند.

اما معمولا بد غذایی کودکان در بیشتر خانواده‌ها مشاهده می‌شود. بیشتر غذاهایی که کودکان به آنها علاقمند هستند یا مغذی نبوده و یا اینکه ضرر دارند. غذای کودک تاثیر زیادی بر روی رشد ذهنی و جسمی آن دارد.

به تازگی دانشمندان توانسته اند پی ببرند که برخی از غذاها بر روی هورمون هایی از بدن کودک تاثیر دارند. در ادامه در نت نوشت از مضرات ماکارونی برای کودکان خواهیم گفت.

مضرات ماکارونی

ایجاد مشکلات هورمونی

مضرات ماکارونی برای کودکان

مضرات ماکارونی برای کودکان

بیشتر کودکان از غذاهایی همانند ماکارونی و یا غذاهایی که شامل پنیر هستند لذت می‌برند و یا یک سری فست فود‌های چرب با روغن‌های ترانس بالا وجود دارند که مورد علاقه آنها است.

یکی از مضرات ماکارونی برای کودکان این است که در این نوع غذاها معمولا فتالات به وفور یافت می‌شود.

فتالات می‌تواند هورمونهای مردانه را مختل کند. این عنصر می‌تواند نقص هایی در هورمون  پسران حتی نوزادان پسر ایجاد کند. در ضمن فتالات برای زنان باردار نیز بسیار مضر است.

ورود فتالات به بدن

همانطور که ذکر شد یکی از مضرات ماکارونی برای کودکان وجود فتالات است. پودر پنیر و همچنین مواد تشکیل دهنده ماکارونی حاوی فتالات بسیاری است.

طی تحقیقات و آزمایشات دانشمندان از هر ۳۰ بسته پنیر ۲۹ بسته حاوی فتالات بوده است که حتی میزان خیلی کمی از این عنصر نیز می‌تواند تخریب بسیاری را انجام دهد.

به این ترتیب بیشتر پنیرهای موجود در بازار برای مصرف کودکان نه تنها مفید نیست بلکه مضرات جبران ناپذیری نیز دارد. حتی می‌توان گفت که خرید پنیر یا ماکارونی‌های ارگانیک نیز به این مسئله کمکی نخواهد کرد. چرا که عنصر فتالات در آنها نیز یافت شده است.

مضرات ماکارونی برای کودکان را دست کم نگیرید. برای آنکه کودکانتان دچار مشکل پس از مصرف پنیر و ماکارونی نباشند هنگام خرید مواد غذایی برچسب روی آن را مطالعه کنید، در صورتی که عنصر فتالات در آن وجود داشت هرگز آن را خریداری نکنید.

این ماده شیمیایی در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد و سبب بروز بیماری‌های بسیاری مخصوصا در کودکان پسر می‌شود.

بیشتر بخوانید: عروسک بازی پسر غیر عادی نیست بلکه لازم هم هست!

منابع + + + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا