دانستنی‌های سلامتی

غذاهای سرطان زا را بشناسید و از آن ها جدا بپرهیزید!

غذاهای سرطان زا

این روزها وجود برخی غذاهای سرطان زا بر کسی پوشیده نیست و با توجه به شیوع این بیماری همگان سعی دارند از خوردن این غذاهای سرطان زا و مضر اجتناب کنند.

۳+

این روزها وجود برخی غذاهای سرطان زا بر کسی پوشیده نیست و با توجه به شیوع این بیماری همگان سعی دارند از خوردن این غذاهای سرطان زا و مضر اجتناب کنند. گاهی اوقات برخی با رعایت همه موارد باز هم در معرض سرطان قرار می‌گیرند. اما خوشبختانه این دسته از بیماران کمتر از ۱۰ درصد از کل بیماران سرطانی را تشکیل می‌دهند. اما سوال این است که چه چیزی باعث بروز سرطان در ۹۰ درصد باقیمانده شده است؟ جواب این است : سبک زندگی نادرست

در سال های اخیر مطالعات گسترده ای بر روی علل شیوع سرطان انجام شده است و محققین نتیجه ای به جز انتخاب سبک زندگی نادرست در اکثر موارد را نیافته اند. مسلما همه ما می‌دانیم که بیشترین بخش از سبک زندگی شامل عادات خوردن و آشامیدن افراد است. طبق گفته انجمن سرطان کانادا بیش از یک سوم سرطان‌ها دلیلی به جز خوردن و نوشیدن ندارند! برای داشتن زندگی سالم و بدون سرطان از خوردن این غذاهای سرطان زا که امروز در نت‌ نوشت به شما معرفی می‌کنیم به طور جدی صرفنظر کنید:

غذاهای سرطان زا

۱ – ماهی پرورشی

این ماهی‌ها در صدر لیست غذاهای سرطان زا هستند. تحقیقات نشان می دهد که ماهی های پرورشی ۱۶ برابر بیشتر از ماهی های دریایی و ارگانیک دارای مواد سرطانزا هستند. علت این امر تغذیه ماهی های پرورشی با پودرهای آلوده ماهی است. در ۳ تحقیق مستقل ۳۷ نمونه ماهی پرورشی در چند جای دنیا مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتند و همه آن‌ها آلوده به PCBS های سرطانزا بودند!

در هنگام خرید ماهی حتما از خرید ماهی ارگانیک و غیر پرورشی مطمئن شوید.

۲ – روغن‌های هیدروژنه

هیدروژناسیون فرآیندی صنعتی است که در آن چربی اشباع نشده به یک چربی جامد و پایدار و در نتیجه روغن چرب ترانس هیدروژنه تبدیل می شود. سرطانزا بودن چربی های ترانس در مطالعات مختلف به اثبات رسیده است بنابراین می‌توان آن‌ها را از غذاهای سرطان زا به شمار آرود.

ریسک ابتلا به سرطان در افرادی که روغن‌های ترانس و جامد مصرف می کنند ۲۵ درصد بیشتر از افرادی است که حداقل مصرف را دارند! روغن سویا، روغن کانولا و برخی روغن‌های گیاهی، روغن های هیدروژنه هستند.

۳ – ذرت بو داده در مایکروویو یکی از غذاهای سرطان زا است!

غذاهای سرطان زا

غذاهای سرطان زا

خطرات ماکروویو ها بر هیچ کسی پوشیده نیست! پاپ کورن‌ها یا همان ذرت‌هایی که در مایکروویو تهیه می شوند یک استخر پر! از پرفلوئورواکتانوئیک اسید (Perfluorooctanoic acid) که ارتباط مستقیم با بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان کبد، بیضه و لوزالمعده دارد، می باشد. مایکروویو های کنونی با تحریک مولکول ها، موجب تغییر شکل غذا می شوند. برای خوردن پاپ کورن، ذرت‌ها را روی اجاق گاز و در قابلمه به صورت سنتی تهیه کنید.

۴ – سودا (آب گازدار)

متیل ایمیدازول (methylimidazole) یک ترکیب شیمیایی است که رنگ کاراملی نوشابه هایی مانند کوکاکولا از ان به دست می آید. تحقیقات سرطان‌زا بودن MEI-4 موجود در نوشابه های گازدار را اثبات کرده است و به همین دلیل در ایلات متحده مصرف این ماده محدود شده است. هر چند که هنوز در دیگر کشورها استفاده می شود! اسپارتام نیز ماده دیگری است که در نوشابه های گازدار به عنوان جایگزین قند به کار گرفته می شود و بسیاری از محققین این ماده را به علت اخلال در روند سوخت و ساز بدن متهم به سرطان‌زایی می کنند. در طبیعت ایران زیبای ما نوشیدنی های طبیعی با طراوت و مفید فراوانی وجود دارد.

۵ – قند و شکر

شکرهای فراوری شده بر خلاف قند طبیعی موجود در میوه‌ها یکی از خطرناک‌ترین مواد موجود در رژیم غذایی است. مطالعات نشان داده است که شکر اعتیاد آورتر از کوکائین است!

علاوه بر این، شکر یک غذای عالی و مناسب برای تغذیه سلول های سرطانی موجود در پستان است و موجب سرعت بخشیدن به رشد آن‌ها می شود.

۶ – آرد سفید

مصرف آرد سفید موجب ترشح انسولین و فاکتورهای رشد شبه انسولین در بدن برای پردازش غذا می شود. این دو می توانند موجب تحریک رشد سلول‌ها و بارور شدن تومورها شوند. افرادی که ۵۷ درصد از کربوهیدرات های مصرفی خود را از آرد سفید تامین می کنند ۲۲۰ درصد ! بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان هستند.

به جای آرد سفید از آرد کامل گندم استفاده کنید.

۷ – سویا

غذاهای سرطان زا

غذاهای سرطان زا

سال‌هاست که سویا جای خود را در رژیم غذایی ایرانی‌ها باز کرده است اما باید بگوییم که این رژیم کاملا نادرست است.

سویا به علت دارا بودن ترکیباتی مشابه استروژن موجب بر هم خوردن بالانس هورمونی در زنان و افزایش ریسک ابتلا به سرطان پستان می شود. همچنین سویا به علت اصلاحات ژنتیکی و همچنین مواد شیمیایی خاص موجود در آن ریسک سرطان را دو برابر بیشتر می کند. به جای شیر سویا می توانید از بادام ارگانیک و شیر بادام استفاده کنید.

۸ – سوسیس و کالباس

گوشت های فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، هات داگ و ژامبون ییکی از متهمین اصلی سرطان هستند. خوردن فقط ۵۰ گرم از این فراورده ها خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را ۱۸ درصد افزایش می دهد!

۲ دیدگاه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا