معرفی کتاب

معرفی کتاب: مناظره دکتر و شیخ، تالیف: دکتر محمد حسن شجاعی فرد

معرفی کتاب: مناظره دکتر و شیخ، تالیف: دکتر محمد حسن شجاعی فرد
۲+

معرفی کتاب : مناظره دکتر وشیخ
نوشته : دکتر محمد حسن شجاعی فرد
انتشارات : امیر کبیر

کتاب مناظره دکتر و شیخ به اثبات حقانیت مکتب اهل بیت(ع) از میان اسناد موجود در کتب اهل تسنن پرداخته است و گزارشی است از مناظرات صورت گرفته توسط دکتر شجاعی فرد با یکی از علما و شیوخ اهل تسنن در سفر حج دکتر شجاعی فرد در مقدمه این کتاب با عنوان اینکه با چه قصدی این کتاب را نوشته، گفته است:
گزارش این مناظره به هیچ وجه عنوان قصد شیعه نمودن برادران و خواهران اهل تسنن را ندارد و صرفاً به عنوان یک آیینه در برابر این عزیزان قرار گرفته است تا نشان دهد، اسلام حقیقی با اعتقادات این عزیزان چقدر فاصله دارد و چقدر مکتب اهل بیت(ع) به اسلام حقیقی نزدیک است نرم افزاری که حدود ۷۰۰۰ کتاب مورد نظر برادران اهل تسنن در آن هست بنام مکتب شافعه از کتابخانه مسجدالنبی (ص) در مدینه منوره گرفته شده و در رایانه جیبی نصب کردم. این برنامه، مبنای همه اسناد داده شده در مناظره است. کلیه متون حدیث مربوط به اسناد ارائه شده از همین نرم افزار کپی شده و در متن کتاب ضبط و ترجمه شده است. به همین دلیل بعضی از متون اعراب دارند و بعضی اعراب ندارند. حتی کتاب خصائص نسائی و بخشی ازکنزالعمال که فضائل علی (ع) است هم از همین نرم افزار کپی و ترجمه شده است. در بحث ها هیچ سندی از مکتب اهل بیت استفاده نشده است. بسیاری از مطالب رد و بدل شده بین طرفین مناظره، بدلیل عدم ضرورت حذف شده است و کارتکس های زیادی موجود است که در کتاب نیامده است.
فهرست بعضی از مطالب کتاب
اثبات برادری، خدای واحد، پیامبر واحد، قرآن واحد، قبله واحد، نماز واحد، حج واحد، بحث متعلم، مقررات بحث و مناظره، عدم عدالت صحابه در قرآن، اختلاف صحابه دلیلی بر عدم عدالت همه آنان، اسناد ضعیف بودن روایت مربوط به عدالت صحابه، هر روز بعد از نماز صبح بقیع و مرده بودن پیامبر؟ پیامبر مرده و زنده ندارد، گریه بر اموات، تبریک و توسل به اموات صالح، دعا در شیعه و لعن خلفا نداریم را می خوانیم. صحیح نبودن همه حدیث های کتب صحیح شش گانه (صحاح سته)، متعه و ازدواج موقت و واقعه سال ۱۳۶۶ مکه. موضوع اهل بیت، اهل بیت پیامبر چه کسانی هستند، ممنوعیت عبور از جلوی نمازگزار از کجا آمده است؟، در اتاق با هم اتاقی ها، دقت در اعمال، وسواس و یا ایجاد دغدغه از مطالب روز بیست و پنجم ذیقعده است. وضو در اسلام، اذان در اسلام، آمین و تکلف (دست روی هم گذاشتن)، بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز، خواندن یک سوره کامل در نماز، تشهد در نماز و سجده در خاک را می خوانیم.

معرفی کتاب: مناظره دکتر و شیخ، تالیف: دکتر محمد حسن شجاعی فرد

کوتاه درباره نویسنده ( دکتر محمد حسن شجاعی فرد ) :
دکتر محمدحسن شجاعی فرد در سال ۱۳۲۸ در جهرم متولد شد. تحصیلات ابتدایی را در جهرم و متوسطه را در آبادان گذراند. وی مدتی کارمند شرکت نفت بود. پس از آن به دانشگاه علم و صنعت رفت و بعد از گرفتن لیسانس به استخدام همان دانشگاه درآمد. فوق لیسانس و دکترا را از دانشگاه بیرمنگهام انگلستان اخذ نمود. دکتر شجاعی فرد هم اکنون استاد تمام دانشکده مکانیک و رییس دانشکده و پژوهشکده مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی در زمینه مهندسی مکانیک و مهندسی خودرو، دارای چندین کتاب و بیش از دویست مقاله علمی در نشریات و کنفرانس های بین المللی و ملی است، به گونه ای که در سال ۱۳۸۶ به عنوان استاد نمونه کشوری از طرف وزارت علوم معرفی شد.همچنین دکتر شجاعی فرد اخیراً بالاترین سطح عضویت در انجمن مهندسان مکانیک انگلستان را کسب نموده است که این عضویت برای اساتید ایرانی نخستین بار در سه دهه اخیر صورت گرفته است. محمدحسن شجاعی فرد در شرح حالی از خود نوشته است:
«از ابتدای جوانی به دنبال تحقیقات در مورد ادیان و مکاتب و مذاهب مختلف بودم که راه نجات انسان ها را در اسلام یافتم. اما با توجه به اکثریت بودن برادران اهل سنت مطالعات خود را در این زمینه توسعه دادم. به گونه ای که اکثریت کتب معروف آن ها به ویژه موارد اختلافی با مکتب اهل بیت (ع) را مطالعه کردم. به تناقضات گسترده ای در کتب آن ها رسیدم که منتهی به محکم تر شدن اعتقاداتم به مکتب اهل بیت (ع) گردید. این مطالعات زمینه ای شد تا در سفرهای متعددی که در طول ۳۰ سال گذشته به حرمین شریفین داشتم، با اساتید دانشگاه، علما و روحانیون اهل سنت بحث هایی داشته باشم. این کتاب گزارشی از این مذاکرات است.»

ویژگی های کتاب:

فن بیان ونویسندگی دکتر .
آموزشی است برای فن مناظره بصورت علمی .
نویسنده یک روحانی مبلغ دین نیست ولی بسیار غرا جواب میدهد.
در مناظره از کتب شیعه استفاده نشده است وحقانیت مکتب اهل بیت به اثبات رسیده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا