تلفن همراه

راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی ؛ بررسی مشکل و راه‌کار قطعی رفع آن

راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی

این روزها چشم باز میکنیم با تبلیغات مواجه میشویم! تلویزیون، اتوبوسهای شهری، مترو، تبلیغات محیطی و … . شاید بتوان با خانه نشین شدن از شر این نوع تبلیغات راحت شد اما تبلیغات پیامکی را چه می‌کنید! هیچ چیز بدتر از این نیست که گوشی‌ات را آنلاک کنی و ببینی یک پیامک تبلیغاتی دریافت کرده‌ای 🙂 به راستی با این مکافات چه کنیم!

۵+

تبلیغات به خودی خود یک ابزار مفید برای  اطلاع رسانی محصولات و خدمات به شمار می‌رود. ولی امروزه استفاده زیاد از این ابزار، نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به یک معضل جهانی بدل شده است. در این شرایط تنها قانون و سیاستهای حاکمیتی میتوانند با هرج و مرج و افراط در این عرصه مقابله کنند. به عنوان مثال یکی از پدیده‌های آزاردهنده که در چند سال اخیر واقعا همه را کلافه کرده موضوع پیامکهای تبلیغاتی است. در این مطلب با بررسی مشکل و راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی با نت نوشت همراه باشید.

راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی

اگرچه تاکنون نهادهای مختلفی تلاشهایی برای ساماندهی راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی داشته‌اند ولی همانطور که مشاهده میکنید هنوز هم مشکلات آن طور که باید حل نشده و مشترکین برخلاف میل شخصی، روز خود را بدون دریافت چند پیامک تبلیغاتی شب نمی‌کنند. در مطلب حاضر قصد داریم نگاه جامعی به انواع پیامک‌ها، راهکارهای قانونی و نرم‌افزاری بعنوان راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی برای خلاصی از آنها را مرور کنیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: شارژ صحیح باتری گوشی را بیاموزید!

انواع پیامکها و شیوه مسدود کردن آنها

قبل از بررسی راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی با هم انواع پیامک ها را مرور خواهیم کرد. پیامی که شما دریافت میکنید اگر از سمت یک شخص به خصوص با شماره ۰۹ ارسال شود و شما نسبت به این موضوع شاکی باشید با شماره‌گیری کد #۴*۸۰۰* امکان پیگیری آن وجود دارد. گفتنی است که تنها صرف ارسال یک پیامک از یک شماره، شکایتی وارد نیست. این موضوع تنها در صورتی با جدیت قابل پیگیری است که فردی به صورت مداوم، از روی عمد و در دفعات زیادی اقدام به این کار کرده باشد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا چیست و چه مزایایی دارد؟

دسته دیگر پیامک‌ها خود به سه گروه تقسیم می‌شود:

گروه اول؛

آن دسته از پیامکهایی است که از سمت بانکها، نهادهای دولتی و حاکمیتی (نهاد رهبری، ریاست جمهوری، وزارت‌خانه‌ها و غیره) ارسال می‌شوند و معمولا دارای شماره‌ای اختصاصی هستند. این پیامکها به هیچ عنوان قابل مسدود سازی نمی‌باشند چرا که جنبه اطلاع رسانی داشته و طبیعتا بنا به نیاز و حسب ضرورت برای مشترکین ارسال میشوند.

گروه دوم؛

سرویسهای ارزش افزوده، خدمات محتوایی یا VAS هستند که معمولا با سرشماره‌های ۲۰,۳۰,۴۰,۷۰ و … آغاز می‌شوند. این پیامها با درخواست کاربران برای آنها ارسال می‌شود و مشمول هزینه خدمات نیز خواهند بود. سرویسهای ارزش افزوده طبق قوانین بایستی در اولین پیام شرح خدمات و مبلغ هر پیامک را ذکر کنند در غیر این صورت امکان طرح شکایت از سوی شما وجود دارد؛ چرا که فرستنده بدون اطلاع رسانی در مورد ارزش افزوده بودن خدمت و بدون درج مبلغ پیامک اقدام به این کار نموده که بر خلاف نص قانون می‌باشد. برای قطع تمامی پیامکهای ارزش افزوده که احیانا در آنها عضو شده‌اید در هر اپراتوری هستید کد#۲*۸۰۰* را شماره گیری نمایید. ضمنا برای قطع تنها یک سرویس ارزش افزوده کلمه OFF را با حروف بزرگ به آن شماره ارسال نمایید تا ظرف مدت ۴۸ ساعت سرویس غیر فعال شود.

بیشتر بخوانید: دانلود ویدیوهای IGTV به این سادگی است!

گروه سوم؛

پیامکهای تبلیغاتی هستند که معمولا با سرشماره‌های ۱۰۰۰, ۲۰۰۰, ۳۰۰۰, ۵۰۰۰, ۹۰۰۰ و ۰۲۱ ارسال می‌شوند. این دسته از پیامکها صرفا محتوای تبلیغاتی داشته و بنا بر درخواست مشتری امکان مسدود کردن آنها وجود دارد. برای این کار کافی است تا کد #۳*۸۰۰* را شماره گیری نمایید. از اردیبهشت ماه سال ۹۲ طبق ابلاغیه شرکت ارتباطات سیار ایران، این گروه از شماره‌ها با داشتن شرایطی امکان تبدیل به خطوط خدماتی را دارند.

در واقع دارندگان هر یک از شماره‌های ذکر شده با امضای یک تعهدنامه مبنی بر اینکه محتوای پیامکهای آنها صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد میتوانند به شماره‌هایی که در لیست سیاه قرار دارند مجددا پیامک بزنند. دارندگان خطوط خدماتی به هیچ عنوان نباید پیامکهای انبوه متناسب با ناحیه‌ای خاص، اقشاری خاص و یا هدفمند و به منظور تبلیغات ارسال کنند. این افراد در قدم اول باید شخصیت حقوقی داشته باشند و در گام بعدی تنها به یک جامعه هدف مشخص پیامکهای اطلاع رسانی ارسال کنند. در صورتی که خلاف این موضوع ثابت شود و فرستنده حتی به یک شماره خارج از بانک شماره‎هایش پیغامی ارسال نماید بر خلاف قوانین عمل کرده و امکان طرح شکایت خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: چگونه گوشی را روت کنیم ؟

اپلیکیشن ایرانی هدهد قاتل پیامکهای تبلیغاتی

راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی که در بالا ارائه شد تقریبا بخش زیادی از پیامکهای تبلیغاتی مسدود خواهند شد ولی اگر این روش کارساز نبود و می‌خواهید با همه تبلیغات مزاحم خداحافظی کنید از اپلیکیشن ایرانی هدهد استفاده نمایید. مهمترین ویژگی این برنامه را میتوان هوشمند بودن آن در مسدود کردن پیامکهای تبلیغاتی دانست.  با نصب این برنامه این اطمینان را به شما میدهیم که تقریبا هیچ پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهید کرد. البته در موارد اندکی که با ارسال پیامک به یک سرویس خدماتی انتظار دریافت پاسخ دارید و چیزی دریافت نمی کنید به صندوق بلاک‌شده‌ها در هدهد مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه گوشی اندروید را فرمت کنیم ؟

علاوه بر این، هدهد از مزیتهای دیگری همچون خلاصه‌سازی پیامهای بلند، محیط زیبا و فارسی، طبقه‌بندی پیامها، پیامکهای زمان‌بندی شده، بانک پیامهای مناسبتی، نمایش تصویر مخاطب در کنار ارسالها، پس‌زمینه‌های رنگی، حالت شب و … نیز برخوردار است. این اپلیکیشن تنظیمات خوبی برای شخصی سازی دارد و محیط آسان و دلنشینی برای ارسال پیامک فراهم آورده است. بعد از نصب هدهد آن را به عنوان اپلیکیشن پیش‌فرض پیامک تایید نمایید تا امکان بلاک شدن پیامها مقدور باشد.

بیشتر بخوانید: رفع ریپورت اینستاگرام و بازگرداندن اکانت غیرفعال و یا هک شده

و سخن آخر…

پیامکهای تبلیغاتی با وجود راه‌حلهای گوناگون که توسط نهادهای مختلف دولتی در حال ساماندهی است همچنان به دلایلی از جمله سودآور بودن آن برای اپراتورها آنطور که باید موثر نبوده است. در رابطه با راه حل قطع پیامک های تبلیغاتی سوالات زیادی مطرح است، به عنوان مثال چرا کشور ما همانند بسیاری از کشورها بنا را بر ارسال نکردن پیامکهای انبوه نمی‌گذارد، اجازه دهید تنها مشترکینی که تمایل دارند پیامک تبلیغاتی دریافت نمایند.

اصولا چرا مشترکی پیامک تبلیغاتی دریافت کند که ناچار به بلاک کردن آن شود. و جالبتر آنکه برای غیرفعال کردن همان سرویسی که در لحظه فعال میشد چرا بایستی ۲۴ الی ۴۸ ساعت صبر کند! چرا اپراتورها بی‌توجه به رغبت کاربران برای آنها این پیامها را ارسال میکنند! امیدواریم مسئولین برای این موضوع هر چه سریعتر چاره‌ای بیندیشند. این درست نیست که اپراتوری با چنین ضریب نفوذی تنها با ارسال یک پیامک به انبوه کاربرانش به مبالغ هنگفتی دست یابد. آن هم در شرایطی که سرویس بر روی شانه همین مشترکین در حال بقا است!

بیشتر بخوانید: شارژ گوشی شب تا صبح خطری برای باتری شما ندارد!

بیشتر بخوانید: سنسور های موبایل خود را بشناسید؛ چه هستند و چگونه کار میکنند؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا