تلفن همراه

مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو ؛ دو فبلت از یک نسل!

مقایسه نوت 8 و میت 10 پرو

پس از شکست فاجعه آمیز سامسونگ با نوت ۷، پرچمدار جدید این شرکت یعنی نوت ۸ وظیفه ای سنگین را به دوش میکشد. گوشی های سری نوت به دلیل مواردی چون صفحه نمایش بسیار بزرگ، پردازنده سریع، طراحی پر زرق و برق و قلم Stylus در گذشته شناخته شده بوده اند.

۲+

پس از شکست فاجعه آمیز سامسونگ با نوت ۷، پرچمدار جدید این شرکت یعنی نوت ۸ وظیفه ای سنگین را به دوش میکشد. گوشی های سری نوت به دلیل مواردی چون صفحه نمایش بسیار بزرگ، پردازنده سریع، طراحی پر زرق و برق و قلم Stylus در گذشته شناخته شده بوده اند. در این مطلب با مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو با نت نوشت همراه باشید.

مقایسه نوت 8 و میت 10 پرو

مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو

مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو

با این حال شرایط کمی برای میت ۱۰ پرو متفاوت است. نسل قبل این گوشی یعنی میت ۹ هنوز هم یکی از بهترین گوشی های بازار است. شیشه خمیده، قاب آلومینیومی، حاشیه کم نمایشگر همه با نوآوری خاصی در میت ۱۰ پرو کنار یکدیگر قرار گرفته اند. همچنین تراشه Kirin 970 مورد استفاده در این گوشی، جزء اولین تراشه هایی است که با هوش مصنوعی یکپارچه شده است.

بیشتر بخوانید: تاریخچه گوشی ها نوت سامسونگ ، از Galaxy Note تا Galaxy Note 9

شیشه و آلومینیوم در همه جا

برای مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو باید گفت که طراحی این دو گوشی از بسیاری جهات شبیه به یکدیگر است. استفاده از شیشه در عقب و جلو گوشی، لبه های خمیده، وجود قاب آلومینیومی، تشابه پنل نمایشگر، دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت در عقب گوشی از جمله این موارد است. علیرغم این شباهت ها، تفاوت های بسیاری را نیز در این دو گوشی شاهد هستیم. قسمت جلو و عقب نوت ۸ رنگ یکسانی دارد، حال آنکه هواوی رنگی متفاوت و مات را برای عقب گوشی نسبت به قسمت جلو در نظر گرفته است و همین امر جلوه زیباتری را به میت ۱۰ بخشیده است. همچنین سنسور اثر انگشت در میت ۱۰ پرو نسبت به نوت ۸ در مکانی بهتر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

مقایسه نوت 8 و میت 10 پرو

مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو

در مقابل مزایای نوت ۸ نسبت به میت ۱۰ پرو را میتوان صفحه نمایش خمیده دانست که لذت بیکرانی را هنگام تماشا به کاربر القاء خواهد کرد. همچنین وجود جک هدفون (که آرام آرام در حال کنار گذاشته شدن از گوشی های مختلف است) دیگر ویژگی کاربردی این گوشی است.

با تمام این موارد در مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو باید گفت ، میت ۱۰ پرو را باید گوشی زیباتر و مدرن تر نسبت به نوت ۸ بدانیم. در حالی که میت ۱۰ پرو تنها اندکی از نوت ۸ نازک تر و سبک تر است، اما هنگام در دست گرفتن حس بهتری را به کاربر خواهد بخشید. شگفت آور است که بدانیم چگونه اختلاف های جزئی موجود بر روی کاغذ سبب ایجاد چنین اختلاف فاحشی در عمل شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

صفحه نمایش

وقتی سخن از “صفحه نمایش” به میان می آید، باید نوت ۸ را برنده بدانیم و این مورد به دلیل نمایشگر بزرگتر، خمیده و یا رزولوشن بالاتر آن نیست! هر دو گوشی از نمایشگرهای OLED بهره میبرند که سامسونگ سالهاست از آنها استفاده میکند، حال آنکه هواوی به تازگی شروع به استفاده از این نوع پنل ها کرده است. همچنین هنگامی که دو گوشی را در کنار یکدیگر قرار دهیم به نظر میرسد که کیفیت نمایشگر نوت ۸ بهتر است: رنگ ها شفاف تر هستند، میزان روشنایی بالاتر است و ثبات زاویه دید نیز بهتر است. در مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو این بدان معنا نیست که کیفیت نمایشگر میت ۱۰ پرو بد میباشد، بلکه به این معناست که نوت ۸ گوشی برتر در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

مقایسه نوت 8 و میت 10 پرو

مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو

با این حال، نباید دیگر حقایق در رابطه با این دو گوشی را نادیده گرفت. هر دو گوشی مجهز به جدیدترین قطعات روز بوده و پشتیبانی از کارت حافظه و پردازنده سریع از جمله ویژگی های آنها است. در مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو مزیت میت ۱۰ را باید ظرفیت بیشتر باتری و رزولوشن کمتر صفحه نمایش بدانیم که میتواند به افزایش عمر باتری کمک کند.

نگاهی به مشخصات کلی دو گوشی

مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو

مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو

دوربین دوگانه هر دو گوشی قادر به ثبت تصاویری با کیفیت بالا بوده اما با این وجود خصوصیاتی متفاوت دارند. دوربین دوم نوت ۸ قابلیت زوم ۲X را داشته حال آنکه دوربین دوم میت ۱۰، از سنسور مونوکروم بهره میبرد که وظیفه ثبت جزئیات بالا را عهده دار است. اگرچه فواید زوم ۲X نوت ۸ بر کسی پوشیده نیست، اما باعث میشود چنانچه کاربر خواهان ثبت تصاویر پرتره یا بوکه با جزئیات بالا باشد، باید در فاصله ای دور از سوژه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

در میت ۱۰ پرو، فناوری هوش مصنوعی قابلیت تشخیص خودکار تصویر را فراهم کرده و بنابراین پارامترهای دوربین را تنظیم میکند، علاوه بر این کاربر میتواند تنظیمات را به صورت دستی نیز انجام دهد. دوربین میت انعطاف پذیری بیشتری را نشان میدهد.

مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو

مقایسه نوت ۸ و میت ۱۰ پرو

در آخر باید بگوییم که هر دو گوشی، گوشی های بسیار خوبی هستند که به سختی میتوان نقاط ضعف واقعی در آنها یافت، با این وجود میت ۱۰ پرو کمی عقب تر از نوت ۸ قرار گرفته است.

میت ۱۰ پرو را باید به دلیل مواردی چون قابلیت کنترل پذیری، پلتفرم هیجان انگیز، نرم افزار به روز و باتری قدرتمند گوشی قابل توجه بدانیم. میت ۱۰ پرو ممکن است برنامه جدید هواووی برای حمله به موقعیت کنونی بازار سامسونگ باشد که برای سالهاست آن را حفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا