تلفن همراه

مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ ، آیا پرچمدار نوکیا در مقابل آیفون حرفی برای گفتن دارد؟

مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷
۱+

پس از معرفی نوکیا ۸ در روز گذشته، امروز در نت‌نوشت تصمیم گرفتیم که به مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ بپردازیم. نوکیا ۸ بر روی کاغذ گوشی بسیار قدرتمندی است و بدون شک بهترین گوشی اندرویدی ساخته شده با نام نوکیا تا به امروز است. در ادامه با مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین نوکیا ۸ ؛ قابلیت Bothie چه مقدار به کار خواهد آمد؟!

مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷

پیش از شروع مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ با تاریخچه کوتاهی از نوکیا با ما باشید. از زمانی که یک پرچمدار با نام نوکیا را در بازار دیده ایم مدت زمان زیادی میگذرد. بعد از قطع همکاری بین مایکروسافت و نوکیا، دیگر نام خاصی از نوکیا در بازار به گوش نرسیده تا اینکه بعد از مدت ها، پس از همکاری HMD و نوکیا مجدداً شاهد گوشی های نوکیا در بازار هستیم. اگرچه HMD حق استفاده از نام نوکیا را در اختیار داشته، اما نوکیا نیز دستورالعمل هایی را پیش روی HMD قرار داده که موظف به رعایت آنها است. HMD در قدم اول گوشی نوکیا ۳۳۱۰ را به بازار عرضه کرد که بازخورد خوبی را در میان مردم داشت و نشان داد که هنوز نام نوکیا جایی خاص را در قلب مردم دارد. سپس دست به عرضه گوشی های اندرویدی نوکیا ۶، نوکیا ۵ و نوکیا ۳ زد. اما نوکیا ۸ اولین گوشی اندرویدی نوکیا میباشد که علاوه بر طراحی زیبا و قیمت مناسب، یک گوشی رده بالا و به اصطلاح پرچمدار است.

بیشتر بخوانید: بررسی LG V30 ، بازگشت سری V با طراحی خیره کننده!

با این اوصاف میخواهیم ببینیم که در مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ کدامیک پیروز خواهند بود؟! در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات

نوکیا8

نوکیا۸

نوکیا چیزی را برای نوکیا ۸ کم نگذاشته است. یک تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ و ۴گیگابایت رم در نوکیا ۸ همان چیزی است که در گوشی های پرچمداری همچون HTC U11 و Samsung Galaxy S8 شاهد هستیم.

این سیستم، به اندازه کافی سریع، کارآمد و قدرتمند بوده که قادر به نصب هر آنچه دوست دارید بر روی گوشی باشید. به علاوه این نکته را نیز اضافه نماییم که نوکیا از نسخه خالص اندروید بهره برده که باعث افزایش بیشتر سرعت گوشی میشود. در مقابل، آیفون از یک پردازنده ۶۴ بیتی و ۴ هسته ای A10 و ۲ گیگابایت رم بهره برده که چون از سیستم عامل متفاوتی استفاده میکند به حد کافی سریع و قدرتمند است.

بیشتر بخوانید: مروری بر مشخصات Mi Mix 2 ؛ پرچمدار زیبا و بدون حاشیه شیائومی به نسخه دوم رسید!

برای آیتم مشخصات در مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ باید گفت آیفون با حافظه های متفاوت ۲۵۶،۱۲۸،۳۲ در بازار موجود بوده حال آنکه نوکیا۸ تنها با حافظه ۶۴ گیگابایتی به بازار خواهد آمد. البته ذکر این نکته ضروری است که نوکیا از درگاه Micro SD پشتیبانی میکند و کاربر با استفاده از یک کارت حافظه قادر به افزایش حافظه گوشی خواهد بود.

برای دیدن عملکرد نهایی نوکیا ۸ در این زمینه باید مدتی را با آن کار کرد. اما طبق آنچه در دیگر پرچمداران با این مشخصات دیده ایم، نباید شاهد تفاوتی خاص بین عملکرد و مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ باشیم.

برنده: هر دو

طراحی

نوکیا8

نوکیا۸

در ادامه مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ به سراغ طراحی می رویم، نوکیا ۸ دارای لبه های منحنی زیبا و طراحی بی نظیر آلومینیومی است که رنگ آبی و مسی آن جلوه ای بی نظیر را دارد. اما از دیدگاه کارشناسان طراحی آن چندان موفق نبوده زیرا فضای اضافه زیادی در بالا و پایین صفحه نمایش وجود دارد. همچنین یک سنسور اثر انگشت در جلوی گوشی قرار دارد که با دکمه های لمسی خازنی در اطراف همراه است. دوربین های دوگانه عقب، دایره ای شکل بوده که حاشیه ای از فلز اطراف آن قرار دارد. نوارهای آنتن در بالا و پایین گوشی، کمی از جلوه ی زیبای گوشی کاسته اما در کل نوکیا۸ گوشی بسیار زیبایی است.

آیفون۷ از نظر طراحی از نسل های قبلی خود الگو گرفته و کیفیت ساخت آن بسیار عالی است. اما نوارهای مربوط به آنتن نیز در این گوشی دیده میشود.

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Note 3 ؛ برادر بزرگتر برای شیائومی Mi 6 با پردازنده‌ای متفاوت

صفحه نمایش

نوکیا8

نوکیا۸

آیفون۷ از یک صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی با رزولوشن ۷۵۰ * ۱۳۳۴ پیکسل بهره برده که تراکم پیکسلی ۳۲۶ ppi را ارائه میکند. نوکیا ۸ از این نظر کمی بزرگتر بوده و از صفحه نمایش ۵٫۳ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۵۶۰ (با کیفیت QHD) بهره برده که تراکم پیکسلی ۵۵۴ ppi را ارائه میکند.

صفحه نمایش هر دو از نوع IPS LCD بوده اما صفحه نمایش نوکیا ۸ کمی روشن تر است. و برای مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ باید گفت که صفحه نمایش نوکیا ۸ بزرگتر بوده و تصاویر در آن شارپ تر هستند و می شود گفت از این نظر نوکیا ۸ عملکرد بهتری را دارد.

آیفون ۷ دارای گواهی IP67 بوده که به معنی ضد آب بودن گوشی است و نوکیا ۸ گواهی IP54 داشته که به معنی ضد ضربه بودن است. اما این ویژگی آیفون باعث نمیشود که ما آن را برنده این بخش بدانیم.

برنده: نوکیا۸

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی Mi A1 ؛ آیفون ۷ به سبک چینی ها و البته با قیمت مناسب!

باطری

آیفون7

آیفون۷

نوکیا ۸ از یک باتری با ظرفیت ۳۰۹۰ میلی آمپر بهره برده حال آنکه ظرفیت باتری آیفون۷، ۱۹۶۰ میلی آمپر میباشد. شاید انتظار داشته باشید عمر باتری نوکیا ۸ بسیار بیشتر باشد، اما در مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ اپل توانسته است با عملکرد بی نظیر سخت افزاری و صفحه نمایش کوچکتر و رزولوشن کمتر عمر باتری را بهبود ببخشد و میشود گفت نباید انتظار تفاوتی فاحش را در این قسمت داشته باشیم. اما قبل از هرگونه نظر قطعی باید تا زمان عرضه نوکیا ۸ منتظر بمانیم و ببینیم که باتری نوکیا ۸ در عمل چگونه است!

هیچ کدام از این ۲ گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی نمیکنند. اما قطعاً مزیتی که نوکیا ۸ بر آیفون ۷ در این زمینه دارد، پشتیبانی از شارژ سریع است. جایی که نوکیا از نسل ۳ شارژ سریع کوالکام پشتیبانی میکند. همچنین با بهره بردن نوکیا ۸ از درگاه USB Type-C انتظار ما این است که این گوشی در مدت زمان کمتری شارژ شود. و این مهم نباید در مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ از قلم بیفتد.

برنده: نوکیا

بیشتر بخوانید: بررسی Moto X4 ، میان‌رده ای قدرتمند با ویژگی‌هایی قابل توجه!

دوربین

نوکیا8

نوکیا۸

یکی از ویژگی های جالبی که شرکت نوکیا برای نوکیا ۸ در نظر گرفته است، دوربین گوشی است که میتوان همزمان با دوربین عقب و جلو فیلم برداری کرد و آن را به صورت زنده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

نوکیا ۸ از دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در عقب بهره برده که یکی دارای سنسورهای رنگی و لرزشگیر اپتیکال بوده و دیگری دارای سنسورهای مونوکروم میباشد. همچنین دریچه گشودگی دیافراگم هر دو f/2.0 میباشد.

دوربین جلو نیز ۱۳ مگاپیکسل بوده و دریچه گشودگی دیافراگم آن نیز f/2.0 میباشد. در مقابل، آیفون ۷ در قسمت عقبی از یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزش گیر اپتیکال بهره برده است و همچنین دوربین جلو آن ۷ مگاپیکسل میباشد. طرفداران اپل که به دنبال قوی ترین دوربین هستند، باید به سراغ آیفون ۷ پلاس که دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگری بوده و امکان زوم اپتیکال دو برابر را فراهم میکند، بروند.

همچون عملکرد سخت افزاری، برای نظر دادن در مورد دوربین نوکیا ۸ نیز باید تا زمان عرضه آن صبر کنیم. اما در حال حاضر هر دو را برنده این بخش اعلام میکنیم.

برنده : هر دو

بیشتر بخوانید: گوشی انعطاف پذیر hybrid Royole ؛ با تکنولوژی گوشی‌های انعطاف پذیر آشنا شوید!

نرم افزار

آیفون7

آیفون۷

در زمینه نرم افزار در مقایسه نوکیا ۸ و آیفون ۷ نمی توانیم یکی از دو گوشی را برنده بدانیم، چون این یک موضوع کاملاً شخصی است و به سلیقه افراد مختلف بستگی دارد. اگر تصمیم به خرید آیفون۷ دارید، بدون شک تجربه ای بی نظیر را خواهید داشت. چنانچه از طرفداران اندروید هستید، نوکیا۸ نیز میتواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

در یک کلام، هر دو گوشی بسیار قوی بوده و میتوانند هر آنچه شما از یک گوشی رده بالا انتظار دارید را برای شما فراهم کنند. البته قطعاً میدانید، که آیفون محدودیت های بیشتری را در این زمینه داشته و اندروید آزادی عمل بیشتری را برای کاربر فراهم میکند. نوکیا ۸ با سیستم عامل اندروید ۷٫۱٫۱ نوقا به بازار خواهد آمد که طبق گفته های HMD در حال کار بر روی عرضه Android O بر روی این گوشی هستند. همچنین نوکیا نیز از سیستم عامل اختصاصی اپل موسوم به IOS بهره برده و اپل به انتشار نسخه های جدید از این سیستم عامل برای این گوشی ادامه خواهد داد.

برنده: هر دو

قیمت و در دسترس بودن

این ویژگی، دقیقاً جایی است که نوکیا با سر به زمین میخورد، حداقل برای مردمی که در آمریکای شمالی زندگی میکنند!

نوکیا ۸ ۶۰۰ یورو (تقریباً ۷۰۰ دلار) قیمت خواهد داشت، حال آنکه مدلهای ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ آیفون به ترتیب: ۶۵۰، ۷۵۰ و ۸۵۰ دلار قیمت دارند.

برنده: آیفون

برنده کلی: نوکیا ۸

طراحی و نرم افزار چیزهایی هستند که به سلیقه شخصی برمیگردد، اما در بیشتر موارد دیگر، در نگاه اول نوکیا ۸ برنده است. نوکیا ۸ صفحه نمایش بهتر و قدرت بیشتری داشته و دوربین های آن نیز بسیار قدرتمند هستند. مجدداً یادآوری میکنم برای دادن نظر نهایی باید مدتی را با نوکیا ۸ کار کنیم، اما چیزی که بر روی کاغذ به نظر میرسد این است که نوکیا ۸ برنده این رقابت خواهد بود.

لازم به یادآوری است که حدود یک سال از عمر آیفون ۷ میگذرد و چنانچه شما برای خرید گوشی آیفون اشتیاق دارید، باید صبر کنید و ببینید که آیفون ۸ چه چیزی را برای شما تدارک دیده است.

نوکیا8

نوکیا۸

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا