تلفن همراه

مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 ، دو شاهکار بدون لبه!

مقایسه Essential Phone و Galaxy S8

سامسونگ با ثبت رکورد فروش فوق‌العاده گلکسی S8 حس رقابتی در صنعت اسمارت‌فونها به راه انداخته است طوری که خالق سیستم‌عامل اندروید نیز از غافله عقب نمانده و با ارائه Essential Phone رسما وارد این کارزار شده است.

۰

در این مطلب با مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 با شما هستیم، پوشیده نیست که گلکسی S8 محصول کمپانی سامسونگ موفقیت واضحی در بازار داشته است. این گوشی نه‌تنها رکورد فروش فوق‌العاده‌ای در سال ۲۰۱۷ داشته بلکه به تنهایی رکورد فروش پرچمدار قبلی خود یعنی S7 را نیز شکسته است. اما رقیب جدیدی از راه رسیده است، یک گوشی با قیمت مشابه، مشخصات فنی یکسان و ظاهری جدید. Essential Phone عنوان این اسمارت‌فون است، به دست اندی رابین خالق سیستم عامل اندروید ساخته شده و ادعا میکند که رقیب جدی S8 خواهد بود. با نت‌نوشت همراه باشید تا مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 را به شما ارائه دهیم.

مقایسه Essential Phone و Galaxy S8

طراحی و صفحه‌نمایش

با اینکه طراحی گوشی‌های بدون لبه اولین بار توسط سامسونگ کلید نخورده ولی به سادگی میتوان فهمید محبوبیت این نوع طراحی، توسط سامسونگ در صنعت اسمارت‌فونها رقم خورد. این مسیری است که اسمارت‌فونها در بحث سخت‌افزار دنباله‌رو آن هستند و اگر منصف باشیم در مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 باید گفت صفحه نمایش شگفت انگیز Essential Phone گامی رو به جلو در زمینه طراحی صفحات بدون لبه است. سامسونگ در S8 با خمیده کردن لبه‌های گوشی خطای بصری ایجاد کرده و باعث نازک دیدن لبه‌ها میشود ولی اسنشیال به صورت واقعی یک گوشی بدون لبه است و حتی پا را فراتر نهاده و در بالا و پایین صفحه نیز بدون لبه بودن خود را حفظ کرده است. وقتی به صفحه‌نمایش میرسیم، سامسونگ کماکان برنده این رقابت است. صفحه LCD اسنشیال هنوز در مقابل صفحه شفاف، روشنتر و با دید بهتر در نور مستقیم سامسونگ حرف چندانی برای گفتن ندارد.

بیشتر بخوانید: بررسی Nokia 8 ، آیا خاطرات خوب ما از نوکیا زنده خواهد شد!؟

جنس گوشی

در مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 این نکته را در نظر داشته باشید که وقتی جنس این دو گوشی را با یکدیگر مقایسه می کنیم برنده قطعی Essential است. سامسونگ در هر نسل از گوشیهای خود بر روی اصلاح جنس آن کار میکند اما در حال حاضر S8 با صفحه شیشه‌ای که آن را احاطه کرده در قیاس با اسنشیال که فریمی تیتانیومی آن را پوشش داده و صفحه پشتی آن از جنس سرامیک ساخته شده که کمتر مستعد خراش است هیچ حرفی برای گفتن ندارد. این موضوع باعث خواهد شد تا افرادی که جنس گوشی برایشان مهم است بیشتر متمایل به اسنشیال باشند. این جنس خوب باعث شده تا گوشی با ۱۸۵ گرم وزن ۳۰ گرم نسبت به S8 سنگینتر باشد که البته در حدی سنگین نیست که استفاده از آن به عنوان یک مسئله جدی مطرح شود.

بیشتر بخوانید: مقایسه Google Pixel با Samsung Galaxy S7 ؛ دو غول شیک و همه چیز تمام!

مشخصات سخت‌افزاری

در ادامه مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 به مشخصات سخت افزاری می رسیم هر دو گوشی از اسنپ‌دراگون ۸۳۵ ، ۴ گیگابایت رم و فضای ذخیره سازی کافی برخوردار هستند. البته اسنشیال برخلاف S8 که با کارت حافظه میزان فضای ذخیره‌سازی را افزایش میدهد با دارا بودن ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی این فضا را تامین کرده است. باتری دو گوشی تقریبا یکسان است هرچند اسنشیال با باتری ۳۰۴۰ میلی آمپری کمی جلوتر از ۳۰۰۰ میلی‌امپر اس۸ ایستاده است. بخش عمده‌ای از طرفداران سامسونگ علاقه خاصی به ویژگیهایی از این گوشی دارند که با همان قیمت در گوشی دیگری سراغ ندارند. Essential فاقد شارژ بیسیم است، ضد آب نیست، جک ۳٫۵ میلیمتری صدا ندارد. چیزهایی که S8 داراست.

بیشتر بخوانید: کیبورد مخفی آیفون برای تایپ یکدستی؛ شما امکان استفاده از آن را ندارید

نرم‌افزار

احتمالا بیشترین تفاوت این دو اسمارت فون در مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 در نرم‌افزار آنهاست. Essential یک گوشی مینیمالیستی است که در بخش نرم‌افزار نیز این ویژگی را حفظ کرده است، این گوشی از نسخه خام اندروید استفاده میکند و کمترین تعداد نرم‌افزارهای از پیش نصب شده را دارا میباشد. به جزء سرویسهای ضروری گوشی ابدا از سرویسهای جانبی در پس زمینه استفاده نمی کند. از سوی دیگر سامسونگ در تمامی گوشیهای خود از رابط کاربری سفارشی شده، انواع نرم‌افزارها و سرویسهای از پیش نصب شده – که ممکن است به آنهای نیازی نداشته باشید – استفاده کرده که این موضوع چندان خوشایند نیست.

بیشتر بخوانید: بررسی Google Pixel نگاهی نزدیکتر به پرچمدار جدید گوگل

دوربین

در ادامه مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 به بحث داغ دوربین میرسیم، سامسونگ در این بخش همچنان پرچمدار بهترین دوربین در میان گوشی‌های اندرویدی است. سنسور آن ۱۲ مگاپیکسلی است و با پردازش مناسب خود قادر به ثبت تصاویری است که در اکثر اوقات رضایت‌بخش و قابل‌قبول هستند. دوربین دوگانه اسنشیال که هر دو ۱۳ مگاپیکسلی هستند با اینکه در اکثر مواقع به خوبی عمل میکند ولی تصاویر ثبت شده آن هنوز هم به اندازه دوربین تک لنزه S8 کیفیت ندارند. البته کیفیت تصاویر سیاه‌و‌سفید در دوربین دوگانه Essential نسبت به S8 برتری دارد ولی در ثبت تصاویر رنگی همچنان عقب است.

نتیجه‌گیری

مقایسه دو گوشی S8 و Essential Phone

با توجه به انتظارات در این بازه قیمتی، از دور خارج کردن یکی از این دو گوشی حدودا ۷۰۰ دلاری کار سختی است. هر دو اسمارت‌فون مشخصات مناسبی دارند و تجربه خوبی برای شما به ارمغان خواهند آورد، بنابراین خارج از انصاف است که در مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 به صورت قاطعانه در مورد برتری یکی از آنها اظهار نظر کنیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8

Galaxy S8 از دوربین بهتری برخوردار است و یک سری مشخصه‌های سخت‌افزاری بیشتر همچون ضد‌آب بودن، جک ۳٫۵ میلیمتری و شارژ بیسیم دارد. این گوشی قابلیتهای نرم‌افزاری بیشتری دارد که البته ممکن است همین نرم‌افزارهای اضافی و از پیش‌نصب شده برای بعضی افراد مکافات باشد.

Essential Phone یک انتخاب مینیمالیستی برای افرادی است که دنبال یک چیز متفاوت‌تر هستند. این گوشی علاوه بر دارا بودن مشخصات سخت‌افزاری مشابه از استحکام بیشتری برخوردار است و جنس به کار رفته از کیفیت بالاتری برخوردار است. همچنین در بخش نرم‌افزار بسیار بدون آلایش و خلوت است و خبری از برنامه‌های غیرضروری و به اجبار نصب شده نیست. دوربین این گوشی به اندازه S8 خوب نیست و فقدان تعدادی از قابلیتهای سخت‌افزاری کمی ارزش و جایگاه آن را تضعیف کرده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا