تلفن همراه

مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv ! دو کیبورد دار اندرویدی از بلک بری

KEYone که تازه هم معرفی شده روی هم رفته موبایلی با کلاس متفاوت است! با قیمت حدود دو میلیون تومان، یک گوشی خیلی گران قیمت به نظر نمی آید هرچند که اصلا هم ارزان نیست! و البته کیبورد آن نکته ی مثبت برجسته ی آن است.

۱+

تا کنون تنها دو گوشی BlackBerry کیبورد دار بر پایه ی سیستم عامل اندروید توسط این کمپانی به بازار عرضه شده اند و تا زمانی که هر دو در خصوصیات کلیدی کمی با یکدیگر تفاوت دارند، ذاتا برای شما تفاوت چندانی نخواهند داشت. در ادامه با مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv با نت نوشت همراه باشید.

BlackBerry Priv از تاریخ نوامبر سال ۲۰۱۵ در دسترس عموم قرار دارد، بنابراین به عنوان یک دستگاه اندرویدی تازه معرفی شده شناخته نمی شود، اما به خاطر تمام تزئینات و زیبایی هایش می توان حق داد که به عنوان یک اندرویدی جدید و زیبا روی آن حساب کنیم و اولین گوشی بلک بری اندرویدی بودن، مطمئنا جاه طلبی زیاد این گوشی دوست داشتنی را می رساند.

بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P10 تعادلی عالی میان طراحی زیبا و بدنه ای مستحکم از چینی ها

مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv

روز گذشته بلک بری از BlackBerry KEYone رونمایی کرده است نام جالب این گوشی به گوش ایرانی ها و فارسی زبان ها آشناست! “بلک بری کیوان” در ادامه با مقایسه این گوشی با نسل پیشینش یعنی Priv همراه ما باشید.

مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv

مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv

نام مدل  KEYone کمی دارای تناقض به نظر می رسد، اما به دلایل زیادی می توانیم آن را یک موبایل هیجان انگیز بنامیم. در ادامه به بررسی این دو مدل می پردازیم.

بیشتر بخوانید: بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید ؛ نوکیا با نوستالژی وارد می شود!

مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv

مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv

در ابتدای خیلی کوتاه با بررسی مشخصات به مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv می پردازیم

Priv در هنگام انتشار یک محصول بالا پایان به شمار می رفت، قیمت حدود دو میلیون و پانصد هزار تومانی آن که در نخستین مرحله ی انتشار بدون تکیه گاه حامل (carrier support) بسیار غیرقابل هضم بود. صفحه نمایش بزرگ و با رزولوشن بالا با شیشه ی منحنی شکل، پردازشگر پر قدرت و سریع Snapdragon 808 و دوربین ۱۸MP که تصاویر زیبایی را ثبت می کنند از ویژگی های این تلفن همراه است. باتری ۳۴۱۰mAh این گوشی هم که چندان بد به نظر نمی رسد!

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy S8 ؛ پرچمداری که قاعده بازی را عوض خواهد کرد!

زمانی که اندروید برای اولین بار بر روی بلک بری نمایش داده شد، دارای یک سری باگ های crushing بود و هنگ کردن دستگاه اتفاق می افتاد و بعضی نرم افزارها بر روی آن بسیار کند عمل می کردند که البته با آپدیت نسخه ی Marshmallow که برای آن انتشار یافت می توان بهبود در باگ ها را مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: نوآوری های LG در صنعت تلفن های همراه

در مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv نباید از قلم بیندازیم که البته بسیاری از مردم مدل Priv را نه به خاطر مشخصات آن، بلکه نتها به خاطر آنچه در قسمت پایینی آن خرامیده است می خرند، کیبورد لغزنده ی آن! وقتی به ظاهر این گوشی نگاه می کنیم، مطمئنا شاهد یک شاهکار مهندسی بی نظیر هستیم و صد البته که یک جایگزین مناسب  برای ورودی (کیبورد) که بسیار هم عالی طراحی شده است به صورت مجازی برای این تلفن در نظر گرفته شده است.

KEYone با باتری ۳۵۰۵mAh می تواند قابل توجه تر از Priv باشد!

در مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv باید اعتراف کنیم که KEYone روی هم رفته موبایلی با کلاس متفاوت است! با قیمت حدود دو میلیون تومان، یک گوشی خیلی گران قیمت به نظر نمی آید هرچند که اصلا هم ارزان نیست! و البته کیبورد آن نکته ی مثبت برجسته ی آن است. در این تلفن به دلایلی منطقی مانند کم کردن مصرف باتری به وسیله ی صفحه نمایش، از پنل IPS به جای صفحه نمایش رزولوشن بالای AMOLED مدل Priv استفاده شده است. دوربین این گوشی هرچند ۱۲MP می باشد که از رقیب خود در تعداد پیکسل ها کمتر است، ولی از سنسور سونی IMX378 بهره می برد که در محیط های تاریک عملکرد مطلوب تری را دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus ؛ یک روح در دو بدن!

سرانجام به باتری ۳۵۰۵mAh این مدل می رسیم که قطعا از مدل Priv بهتر است و پردازنده ی Snapdragon 625 هشت هسته ای این مدل که هرچند در عملیات های تک هسته ای به خوبی Snapdragon 808 عمل نمی کند، ولی در انجام کارهای روزانه، یک کاربر عادی هیچ کمبودی را حس نخواهد کرد. در واقع، ۶۲۵ همان پردازنده ای است که توانایی خود را در گوشی هایی نظیر Moto Z Play و Huawei Nova Plus به اثبات رسانده است و اگر از نظر بهترین در مصرف باتری، این دو مدل آخری نام برده را با KEYone مقایسه کنیم، بدون شک نتایج در KEYone هم دست کمی از آنها ندارد.

بیشتر بخوانید: بررسی Samsung DeX ؛ انقلاب سامسونگی در مقابل PC ها!

در ادامه مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv باید گفت البته مدل KEYone که به صورت پیش فرض اندروید ۷٫۱ بر روی آن نصب است دارای برتری هایی نسبت به Priv می باشد، نوتیفیکیشن های بهتر، قابلیت چند پنجره ای (multi-window) واقعی و بهبود بازده. اما اگر مدل Priv را هم به همین نسخه ی مورد استفاده در KEYone آپدیت کنیم، انتظار قابلیت های یکسانی می رود. هر چند Priv از صفحه نمایش ۱۶:۹ بهره می گیرد که در حالت  landscape هیچ گونه مزاحمتی مانند کیبورد بر روی صفحه نمایش وجود نداشته و برای دیدن فیلم و بازی کردن مناسب تر است.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید آیفون ۷ چقدر است؟ iPhone 7 برای اپل چقدر آب می خورد؟

در حال حاضر Priv با قیمت معقول حدودا یک میلیون و هشتصد هزار تومان به طور مستقیم توسط بلک بری فروخته می شود که حتی با قیمت پایین تر نیز قابل تهیه می باشد. مدل KEYone بلک بری در ماه آپریل با قیمت حدودا دو میلیون تومان عرضه خواهد شد.

ریز مشخصات دو گوشی در مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv

CategoryBlackBerry KEYoneBlackBerry Priv
سیستم عاملAndroid 7.1.1 NougatAndroid 6.0.1 Marshmallow
صفحه نمایش۴٫۵-inch
۱۶۲۰x1080 IPS LCD
۴۳۴ppi
۵٫۴۳-inch curved
۲۵۶۰x1440 AMOLED
۵۴۰ppi
پردازندهQualcomm Snapdragon 625
Quad-core 2.00GHz
Adreno 506 GPU
Qualcomm Snapdragon 808
Hexa-core 1.8GHz
Adreno 418 GPU
RAM۳GB۳GB
حافظه۳۲GB۳۲GB
ارتقاء حافظهmicroSD up to 2TBmicroSD up to 2TB
دوربین اصلی۱۲MP f/2.0, PDAF
dual-tone LED flash
HDR, 4K, 30fps
۱۸MP f/2.2,
OIS, PDAF
HDR, 4K, 30fps
دوربین سلفی۸MP f/2.2
۱٫۱۲um pixels
۲MP f/2.8
۱٫۷۵um pixels
باتری۳۵۰۵ mAh
non-removable
۳۴۱۰ mAh
non-removable
شارژینگQuick Charge 3.0
USB-C
Quick Charge 2.0
Micro-USB
مقاومت در برابر آبNoNo
شارژ بیسیمNoIn some models
ابعاد۱۴۹٫۱ x 72.39 x 9.4 mm۱۴۷ x 77.2 x 9.4 mm
وزن۱۸۰ grams۱۹۲ grams

بیشتر بخوانید: بررسی Xiaomi Mi 6 ؛ تازه وارد شیائومی، خوش قیمت، بی ادعا و کامل

بیشتر بخوانید: بررسی Essential Phone ؛ وقتی پدر اندروید از گوشی جدیدش رونمایی می کند!

بیشتر بخوانید: ۸ دلیل قانع کننده برای اینکه Pixel بهتر از iPhone است!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا