تلفن همراه

مقایسه iPhone X و Note 8 ؛ انتهای توانمندی و ادعای اپل و سامسونگ در مقابل یکدیگر!

مقایسه iPhone X و Note 8

در چند روز گذشته خبرهای مختلفی را درباره آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X در نت‌نوشت خوانده اید. حتما مقایسه این پرچمدار های تازه وارد با گوشی های قدر از سایر رقبا برای شما هم جذاب و جالب خواهد بود. در ادامه این مطلب با مقایسه iPhone X و Note 8 با نت نوشت همراه باشید.

۳+

در چند روز گذشته خبرهای مختلفی را درباره آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X در نت‌نوشت خوانده اید. حتما مقایسه این پرچمدار های تازه وارد با گوشی های قدر از سایر رقبا برای شما هم جذاب و جالب خواهد بود. در ادامه این مطلب با مقایسه iPhone X و Note 8 با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

مقایسه iPhone X و Note 8

 

مقایسه iPhone X و Note 8

مقایسه iPhone X و Note 8

طراحی

برای شروع مقایسه iPhone X و Note 8 به سراغ المان های ظاهری می رویم، در قاب جلویی نوت ۸ نمایشگری خمیده را شاهد هستیم که حاشیه ای اندک در بالا و پایین آن قرار گرفته است. در مقابل آیفون X نمایشگری لب به لب داشته که تمام قاب جلو را پوشانده و جز ناحیه کوچک در بالای نمایشگر، هیچ حاشیه ای را در آن شاهد نخواهیم بود.

از خصوصیات هر دو گوشی میتوان به عدم وجود دکمه فیزیکی در قاب جلویی اشاره کرد. فقدان وجود دکمه فیزیکی در قاب جلو آیفون X، سبب کنار گذاری Touch ID از سوی اپل و جایگزینی Face ID شده است.

بیشتر بخوانید: ویژگی های اختصاصی iPhone X ؛ بررسی مشخصات و تغییرات دهمین نسل از آیفون

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت ۸

در مقابل سامسونگ سنسور اثر انگشت را در قاب عقب نوت ۸ تعبیه کرده است. هر دو گوشی از شارژ وایرلس پشتیبانی کرده و در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم میباشند. بر طبق رویه ای که آیفون از سال گذشته در پیش گرفته است، جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری در آیفون X حذف شده است. در مقایسه iPhone X و Note 8 باید بزرگترین تفاوت دو گوشی در این قسمت را باید وجود قلم S Pen در Note 8 بدانیم.

بیشتر بخوانید: بررسی مشخصات iPhone 8, iPhone 8 plus و iPhone X ؛ کدام آیفون انتخاب بهتری است؟!

صفحه نمایش

سامسونگ از یک نمایشگر ۶٫۳ اینچی OLED با رزولوشن (۱۴۴۰ * ۲۹۶۰) در نوت ۸ استفاده کرده است. این نمایشگر توانایی نمایش تراکم پیکسلی ۵۷۰ppi در هر اینچ را داراست.

آیفون X

آیفون X

در مقابل اپل از نمایشگر ۵٫۸ اینچی با رزولوشن (۱۱۲۵ * ۲۴۳۶) که توانایی نمایش تراکم پیکسلی ۴۵۸ppi در هر اینچ را داراست در آیفون X استفاده کرده است. آیفون X اولین گوشی اپل است که نمایشگر آن از نوع OLED است.

پردازنده

تراشه A11 مورد استفاده در گوشیهای سال ۲۰۱۷ آیفون، قدرتمندترین تراشه ای است که تا کنون در گوشی های همراه استفاده شده اند. طبق بنچمارکهای منتشر شده، این پردازنده به راحتی تمام گوشیهای اندرویدی را کنار زده و میتوانیم آن را یکه تاز سال  ۲۰۱۷ بدانیم.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین آیفون X ، آیفون ۸ و ۸ پلاس ؛ تفاوت و بهبود‌ها نسبت به آیفون‌های قبلی!

گلکسی نوت8- آیفون X

گلکسی نوت۸- آیفون X

در مقابل، نوت ۸ از آخرین تراشه کوالکام یعنی اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده کرده است. این تراشه اگرچه پردازنده ای بسیار قدرتمند است، اما در مقابل A11 حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

باتری

هنوز اطلاعات دقیقی از میزان عمر باتری آیفون X در دسترس نیست، اما به گفته اپل میزان عمر آن دو ساعت بیشتر از آیفون ۷ پلاس است. طبق بررسی های صورت گرفته با آیفون ۷ پلاس، چنانچه شبکه را بر روی ۴G و میزان روشنایی را بر روی حداکثر قرار میدادید و سپس به تماشای ویدئو میپرداختید، باتری آن ۶ ساعت دوام می آورد.

بیشتر بخوانید: کپی برداری آیفون X از اندرویدی ها ، کدامیک از امکانات آیفون ۱۰ کپی برداریست؟

آیفون X

آیفون X

باتری نوت ۸ نیز در تستهای انجام شده، توانست ۶ ساعت دوام بیاورد. لازم به ذکر است که باتری مورد استفاده در هر دو گوشی جدا نشدنی است.

دوربین

خب در ادامه مقایسه iPhone X و Note 8 به قسمت هیجان انگیز دوربین می رسیم، نوت ۸ اولین گوشی سامسونگ است که از دوربینی دوگانه بهره میبرد. این دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی، قابلیت زوم ۲X را داشته و وجود لرزش گیر اپتیکال، لایو فوکوس و فیلم برداری ۴K از خصوصیات آن است. دوربین جلو گوشی نیز ۸ مگاپیکسل کیفیت دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ با گلکسی S8 ؛ کدام شماره ۸ بازی را خواهد برد؟!

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت ۸

دوربین دوگانه آیفون X، دوازده مگاپیکسل کیفیت داشته و وجود لرزش گیر اپتیکال و اثر بوکه از خصوصیات آن است. دوربین جلو آن نیز ۷ مگاپیکسل کیفیت دارد.

نرم افزار

آیفون X با سیستم عامل انحصاری اپل یعنی IOS11 پای به بازار خواهد گذاشت. از خصوصیات جدید این سیستم عامل، میشود به پشتیبانی از واقعیت افزوده، وجود فایل منیجر و قابلیت مالتی تسکینگ جدید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی امنیت Face ID در آیفون X حتی نه در حد پین کد !

اندروید

اندروید

نوت ۸ نیز با اندروید ۷٫۱ نوقا که البته با رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ ترکیب شده است به بازار عرضه خواهد شد. اندروید ۸ نیز به زودی برای این گوشی در دسترس خواهد بود و از برنامه های واقعیت افزوده نیز پشتیبانی خواهد کرد.

قیمت

نسخه ۶۴ گیگابایتی آیفون X با قیمت ۹۹۹ دلار و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمت ۱۱۴۹ دلار پیش فروش خواهد شد. ارزانترین گوشی نوت ۸، مدل ۶۴ گیگابایتی آن بوده که ۹۲۹ دلار قیمت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی ویدیویی آیفون ۸ توسط تیم iFixit ؛ لطفا سعی کنید قاب شیشه ای پشت گوشی نشکند!

کلام آخر در مقایسه iPhone X و Note 8

اگر محدوده انتخاب شما به یکی از این دو گوشی ختم میشود، باید گفت که هر دو گوشی از سخت افزاری بسیار قدرتمند برخوردار بوده و از پس انجام هر کاری بر خواهند آمد. با توجه به قیمت نزدیک آیفون X و نوت ۸، انتخاب یکی از این دو به نظر و سلیقه شخصی شما بستگی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون ۸ پلاس و ۷ پلاس ؛ ارتقا بدهیم یا نه؟

بیشتر بخوانید: نگاهی به امکانات iOS 11 در آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

بیشتر بخوانید: بررسی قابلیت نورپردازی پرتره در آیفون ۸ پلاس ؛ راهی دراز تا رسیدن به حد ایده آل در پیش است!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا