تلفن همراه

مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 ؛ پیروزی از آن کیست؟

مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8

وقتی قرار باشد با ۷۰۰ دلار دنبال یک گوشی خوب باشید مسلما با انتخابهای زیادی مواجه خواهید شد. گاهی اوقات این نبرد به جاهای حساس کشیده میشود. اکنون این اتفاق برای دو اسمارت‌اون از دو کمپانی خوشنام موتورالا و سامسونگ تحت عناوین Moto Z2 Force و Galaxy S8 افتاده است، به قول خودمانی‌تر این دو گوشی به صورت شاخ به شاخ روبروی هم ایستاده‌اند. با مقایسه این دو گوشی در ادامه این مطلب، سعی میکنیم تصمیم گیری نهایی را برای شما آسانتر کنیم.

۰

وقتی قرار باشد با ۷۰۰ دلار دنبال یک گوشی خوب باشید مسلما با انتخابهای زیادی مواجه خواهید شد. گاهی اوقات این نبرد به جاهای حساس کشیده میشود. اکنون این اتفاق برای دو اسمارت‌فون از دو کمپانی خوشنام موتورولا و سامسونگ تحت عناوین Moto Z2 Force و Galaxy S8 افتاده است، به قول خودمانی‌تر این دو گوشی به صورت شاخ به شاخ روبروی هم ایستاده‌اند. در این مطلب با نت نوشت همراه باشید تا مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 را به شما ارائه دهیم.

مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8

پیش از مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 باید اعتراف کنیم که هر دو گوشی دارای مزایای قابل توجهی هستند، برخی از ویژگیها کاربرد کمتری دارند و از شخصی‌ سازی تنظیمات گرفته تا بوت این دیوایسها تفاوتهای محسوسی با یکدیگر دارند. با این همه کدام یک از دو گوشی سزاوار پولی است که بابت آن میپردازید؟ با مقایسه این دو گوشی در ادامه این مطلب، سعی میکنیم تصمیم گیری نهایی را برای شما آسانتر کنیم.

بیشتر بخوانید: سنسور های موبایل خود را بشناسید؛ چه هستند و چگونه کار میکنند؟

گوشی موتورولا (Moto Z2 Force) یک اسمارت‌فون ماژولار است که برای حفظ سازگاری‌اش با ماژولهای Moto mod نسبت به سال گذشته تغییر چندانی در بخش سخت‌افزار نداشته است. این گوشی به لحاظ ظاهری، بسیار منحصر به فرد و زیبا طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy S8 ؛ پرچمداری که قاعده بازی را عوض خواهد کرد!

Z2 Force با ۶ میلی متر ضخامت، ظاهری کاملا تخت و مسطح دارد که با زوایایی اریب در جلو و پشت که دورتادور گوشی را فراگرفته، احاطه شده است. گذشته از این جنس آلومینیومی قاب این گوشی حس خوبی در هنگام در دست گرفتن آن به شما منتقل میکند. البته جنس بدنه این گوشی باعث شده است تا کمی در دست لغزنده باشد و نگهداری آن در یک دست کار آسانی نباشد.

تخت، زاویه‌دار و پهن در مقابل گوشه‌گرد، صاف و باریک

در ادامه مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 به سراغ پرچمدار سامسونگ میرویم، از سوی دیگر طراحی Galaxy S8 تقریبا در نقطه مقابل Z2 قرار دارد. این گوشی باریک، همانند سایر گوشی‌های سامسونگ دارای گوشه‌های گرد و البته در تمامی جهات صاف و یکدست است. وقتی دو گوشی را در کنار هم مقایسه میکنیم، S8 بسیار خوش‌دست‌تر ظاهر میشود، این موضوع میتواند به خاطر ضخامت کمتر این گوشی و همچنین گوشه‌های گرد آن باشد. البته سنسور اثر انگشت این گوشی برخلاف Z2 که به صورت استاندارد در جلو قرار گرفته، در پشت آن و کنار دوربین جای گرفته که میتوان یکی از عیوب آن دانست.

بیشتر بخوانید: Moto Z2 Force یک ماژولار قدرتمند و دوست‌داشتنی!

برای مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 باید گفت نمایشگر هر دو گوشی تقریبا یکسان است. تنها تفاوت آنها در محافظ صفحه موتورولا زد ۲ فورس است که تضمین میکند از صفحه گوشی شما تا ۴ سال ابتدایی در مقابل شکستن و ضربه خوردن محافظت کند. از سوی دیگر جنس مقاوم گوریلا گلس S8 در کنار گوشه‌های گرد آن محافظت بیشتری در مقابل ترک خوردگی و خشهای احتمالی به همراه خواهد داشت. اگر آدم سهل‌انگار و شلخته‌ای هستید S8 انتخاب شایسته‌تری برای شماست! افزون بر این، نمایشگر مقاوم اس۸ به دلیل لمس مستقیم شیشه در قیاس با محافظ پلاستیکی Z2 حس بهتری به شما منتقل میکند.

بیشتر بخوانید: مشکلات Galaxy S8 ؛ بررسی ایرادات و مشکلات S8 و در نهایت نمره منفی نت‌نوشت!

در ادامه مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 به سراغ مشخصات سخت افزاری می رویم که هر دو گوشی مجهز به چیپست قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۳۵، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگ حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات هستند. البته برای کاربران خارج از ایالات متحده Z2 تا ۶ گیگابایت رم نیز موجود است. اما بر اساس عملکرد این دو گوشی به نظر نمیرسد این میزان رم اضافه بتواند تغییر زیادی در مقایسه با رقیب خود ایجاد کند.

ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپری باتری S8 در مقایسه با ۲۷۳۰میلی‌آمپر Z2 تا ۱۰درصد شارژ بیشتر به شما ارائه میدهد. البته شارژ باتری هیچ کدام از گوشیها برای کارهای چند روزه دوام نمی‌آورند. اما با توجه به ظرفیت بیشتر S8 میتوان امید بیشتری به آن داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی Aquos S2 پرچمدار جدید شارپ، نیمی iPhone 8 و نیمی Essential

بیشتر بخوانید: گوشی تاشوی Leader 8 از سامسونگ ، نسلی که ادامه دارد …

در ادامه مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 به بخش هیجان انگیز مقایسه دوربین این دو گوشی می رسیم، چرا که موتورولا در پرچمدار اخیر خود از دو دوربین پشتی استفاده کرده است که ظاهرا برای حفظ کارایی ناچار شده است، مشخصات کیفی آنها را پایین بیاورد. استفاده از دو دوربین رنگی و تک‌رنگ در کنار هم به Z2 اجازه میدهد تا بتواند تصاویری سیاه و سفید و یا تصاویر زیبایی با فوکوس روی سوژه و پس زمینه مات ثبت کند.

البته وجود دو لنز در کنار هم بدون بهره گیری از ماژول تثبیت کننده OIS و سایز کوچک پیکسلها، دوربین Z2 Force را در مقابل قدرت و کیفیت دوربین تک لنزه S8 که تصاویری تثبیت شده و شفاف تولید میکند شکست میدهد. دوربین جلوی S8 با رزولوشن بالاتر(۸MP)، دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار یک سر و گردن بالاتر از دوربین ۵ مگاپیکسلی Z2 قرار دارد.

تعداد نرم‌افزارهای پیش‌فرض و مزاحم سامسونگ (Bloatware) نسبت به موتورالا بیشتر است.

این دو گوشی تفاوت زیادی در بخش نرم‌افزار دارند. افرادی که با برند سامسونگ آشنا هستند میدانند که مهاجرت از یک گوشی سامسونگ به یک گوشی سامسونگی دیگر به لحاظ نرم افزاری تفاوت زیادی با هم ندارد و بسیار شبیه به هم به نظر میرسند. مشکل اینجاست که اغلب مواقع این نرم افزارهای از پیش نصب شده بر روی گوشی در تعارض با نیاز کاربران و افرادی که دنبال واسط کاربری خلوت و تمییز هستند میباشد.

بیشتر بخوانید: ZenFone AR پرچمدار جدید ASUS؛ جابجایی استاندارد‌ها با توسط ایسوس

در واقع قابلیتهایی به کاربر عرضه میشود که ممکن است لازم نباشد و بی‌دلیل باعث شلوغ و سنگین شدن گوشی شما میشوند. به همین دلیل به آنها BloatWare یا پف‌افزار گفته میشود. از سوی دیگر موتورالا در بحث نرم افزار به موارد ضروری و مهم بسنده کرده و باعث برقراری توازن خوبی بین کارایی و سادگی آن شده است. قابلیتهایی همچون Moto Actions, Moto Display, Moto Voice و چند مورد دیگر افزون بر نرم‌افزارهای پیش‌فرض اندروید بر روی گوشی نصب شده که در عین کاربرد بالای آنها باعث شلوغ شدن واسط کاربری گوشی نشده‌اند.

در مقایسه Moto Z2 Force با Galaxy S8 نباید از قلم بیندازیم که تنها مزیت ویژه Moto Z2 Force که معادلش در اس۸ وجود ندارد ماژولار بودن طراحی آن است. ماژولار بودن این گوشی این اختیار را به کاربران میدهد تا برای چند سال بتوانند قابلیتهای جدیدی به گوشی خود اضافه کنند بدون اینکه نیاز به مهاجرت به گوشی دیگری را داشته باشند. به عنوان مثال با عرضه ماژول شارژ بیسیم به راحتی میتوانید آن را خریداری کرده و به گوشی خود اضافه کنید و یا سایر ماژولها همچون اسپیکرهای بزرگ و موارد دیگری که میتوانید در لیست Moto Mod های عرضه شده توسط موتورالا همه آنها را ببینید.

بیشتر بخوانید: بررسی iOS 11 ؛ آیفون پس از بروزرسانی این امکانات را همراه خواهند داشت!

Galaxy S8 vs Moto Z2 Force

نتیجه گیری

برای اکثر افرادی که انعطاف مالی کمتری در انتخاب خود دارند، با کاهش سطح انتظارات و برقراری توازن بین خواسته‌ها هر دو گوشی در سخت افزار، صفحه نمایش، دوربین و عملکرد تقریبا یکسان هستند و کار خود را به خوبی انجام میدهند. شما میتوانید با دخیل کردن انتخابهای شخصی در ظاهر گوشی، تنظیمات، قابلیتها و برند، یکی از دو محصول را انتخاب کنید.

اما وقتی میخواهید برای خرید یک گوشی ۷۵۰ دلار هزینه کنید، کاملا منطقی است که انتظارات بالایی داشته باشید و محصول خاصی را از آن خود کنید. در این حالت Galaxy S8 به مراتب ویژگیهای بیشتری ارائه میدهد، صفحه نمایش نسبتا مناسب تری دارد، طراحی فشرده تر و امکانات خاصی همچون ضدآب بودن تحت استاندارد IP68، شارژ بیسیم، جک هدفون ۳٫۵ میلی متری باعث میشود تا این گوشی به یک انتخاب مناسبتر نسبت به همتای خود بدل شود. از سویی در رابطه با گوشی Moto Z2 Force نمی توان از صفحه نمایش ضدضربه آن، نرم‌افزار و واسط کاربری تمیزتر، دوربین تکنیکی دو لنزه، حسگر اثر انگشت بهتر و مهمتر از همه ماژولار بودن آن گذشت.

بیشتر بخوانید: بررسی Samsung DeX ؛ انقلاب سامسونگی در مقابل PC ها!

در مجموع، برای آن قابلیتهایی که در هر دو گوشی وجود دارد نوک پیکان انتخاب بیشتر مردم Galaxy S8 است ولی با همپوشانی این ویژگیها  با قابلیتهای منحصر به فرد Z2 Force، ارزشش را دارد که در این سطح قیمت به عنوان یک انتخاب مهم مطرح گردد. نهایتا اولویتها و علاقه شخصی شما انتخاب نهایی‌تان را رقم خواهد زد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا