تلفن همراه

مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

گوشی سامسونگ Galaxy Note8

مقایسه Note 8 با Note 5 از آنجایی که پس از Note 5 سامسونگ هیچ گوشی را با نام Note 6 تولید نکرد، و گوشی بعدی این خانواده Note 7 بود که یک فاجعه به تمام معنا بود، جالب توجه است و تصمیم گرفتیم به مقایسه محصول این محصول با Note 5 بپردازیم.

۲+

سامسونگ به تازگی از گوشی گلکسی نوت ۸ رونمایی کرد که یک قدم بزرگ در سری گوشی های نوت سامسونگ میباشد. مقایسه Note 8 با Note 5 از آنجایی که پس از Note 5 سامسونگ هیچ گوشی را با نام Note 6 تولید نکرد، و گوشی بعدی این خانواده Note 7 بود که یک فاجعه به تمام معنا بود، جالب توجه است و تصمیم گرفتیم به مقایسه محصول این محصول با Note 5 بپردازیم. در ادامه با مقایسه Note 8 با Note 5 همراه نت نوشت باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

مقایسه Note 8 با Note 5 در یک نگاه

گوشی سامسونگ Galaxy Note8

گوشی سامسونگ Galaxy Note8

صفحه نمایش

وقتی دو سال پیش نوت ۵ با صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی عرضه شد، همه در یک موضوع اتفاق نظر داشتند، آن هم اینکه که نوت ۵ صفحه نمایش بسیار بزرگی دارد. اما از آن زمان تا کنون، صفحه نمایش اسمارت فون ها بزرگتر نیز شده اند. برای مقایسه Note 8 با Note 5 باید گفت سامسونگ صفحه نمایشی ۵٫۸ اینچی را برای اس ۸ در نظر گرفت. با این وجود در نوت ۸ پا را از این فراتر نهاده و از صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

گوشی سامسونگ Galaxy Note8

گوشی سامسونگ Galaxy Note8

رزولوشن نمایشگر نوت ۵، QHD 2560*1440 با تراکم پیکسلی ۵۱۸ ppi بود. در مقابل نمایشگر نوت ۸ رزولوشن  ۲۹۶۰*۱۴۴۰ و کیفیت QHD+ با تراکم پیکسل ۵۲۱ ppi را ارائه میدهد. علیرغم اینکه نمایشگر هر دو گوشی از نوع Super AMOLED میباشد، در مقایسه Note 8 با Note 5 باید گفت باید اذعان داشت که تصاویر در نوت ۸ شارپ تر دیده میشوند.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

طراحی

بزرگترین تفاوت بین این دو گوشی را باید طراحی متمایز آنها بدانیم. نوت ۸ از صفحه نمایش خمیده ای بهره میبرد که به زیبایی بیش از پیش این گوشی کمک شایانی کرده است. با این حال طراحی این گوشی نسبت به اس۸ پیشرفت خاصی را نداشته است.

دکمه فیزیکی Home گوشی همانند S8 حذف شده و از نوع حساس به فشار میباشد. همچنین طول، عرض و قطر نوت ۸ به ترتیب ۱۶۲٫۵، ۷۴٫۶ و ۸٫۵ میلیمتر بوده حال آنکه این اعداد برای نوت پنج ۱۵۳٫۲، ۷۶٫۱ و ۷٫۶ میباشد. افزایش ابعاد نوت ۸، به افزایش وزن گوشی منجر شده است.

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

مقایسه Note 8 با Note 5

مقایسه Note 8 با Note 5

با این حال، با صداقت کامل در مقایسه Note 8 با Note 5 باید بگوییم که در دست گرفتن نوت ۸ با یک دست، بسیار راحت تر از نوت ۵ میباشد.

پردازنده و عملکرد

پردازنده نوت ۸ نسبت به نسل قبل، پیشرفت قابل ملاحظه ای را داشته و اگر قصد تغییر از نوت ۵ به نوت ۸ را دارید، بهبود قابل توجهی را در عملکرد گوشی شاهد خواهید بود. نوت ۵ به تراشه اختصاصی ۱۴ نانومتری سامسونگ با نام Exynos 7420 مجهز می باشد که در زمان خود، از قدرتی مناسب جهت پیشی گرفتن از iPhone 6 Plus برخوردار بوده است. در مقابل نوت ۸ از پردازنده ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۳۵ بهره میبرد. همچنین رم آن نسبت به نوت ۵ دو گیگابایت افزایش داشته و ۶ گیگابایت میباشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

گوشی سامسونگ Galaxy Note8

گوشی سامسونگ Galaxy Note 5

در ادامه مقایسه Note 8 با Note 5 باید گفت از دیگر تفاوتهای دو گوشی میتوان به تفاوت در حافظه داخلی اشاره کرد. در حالی که نوت ۵ حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت را داشت، سامسونگ حافظه نوت ۸ را ارتقا داده و ۶۴ گیگابایت را برای آن در نظر گرفته است.

نوت ۸ در مقایسه با گوشی های Moto Z2 Force و OnePlus 5 توانسته است، نمره بیشتری را از تست های بنچمارک Geekbench کسب کند. این نتیجه هنگامی جالب تر میشود که بدانیم نسخه OnePLUS 5، از ۸ گیگابایت رم بهره می برده است. بنابراین میتوانیم نوت ۸ را قدرتمندترین گوشی اندرویدی تا زمان نگارش این مطلب بدانیم.

بیشتر بخوانید: دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

بررسی دوربین در مقایسه Note 8 با Note 5

در این زمینه نوت ۸ نه تنها از نوت ۵ متمایز بوده، بلکه تفاوتی اساسی با دیگر گوشی های سامسونگ نیز دارد. در مقایسه Note 8 با Note 5 نباید فراموش کنیم که نوت ۸ اولین گوشی سامسونگ است که به دوربین دوگانه مجهز شده است. دو دوربین عقب نوت ۸، دوازده مگاپیکسل کیفیت داشته، که یکی از آنها مجهز به لنز زاویه باز با دریچه دیافراگم f/1.7 بوده و دیگری از لنزهای تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 بهره میبرد، که البته قابلیت زوم ۲X را دارا میباشد.

بیشتر بخوانید: کارت حافظه گلکسی نوت ۸ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

گوشی سامسونگ Galaxy Note8

گوشی سامسونگ Galaxy Note 8

هر دو لنز قابلیت این را داشته که پس زمینه سوژه را مات نمایند. (شما میتوانید این کار را قبل یا پس از عکس برداری انجام دهید.) دوربین نوت ۸ در مقایسه با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم  f/1.9 نوت ۵، پیشرفت قابل ملاحظه ای را داشته است. به خصوص که هر دو لنز عقبی نوت ۸ به لرزش گیر اپتیکال (OIS) مجهز می باشد. همچنین دوربین جلو نوت پنج، ۵ مگاپیکسل کیفیت داشته، حال آنکه این عدد برای نوت هشت، ۸ مگاپیکسل میباشد.

S PEN

سامسونگ برای قلم نوت ۵، ویژگی های جدیدی را در نظر گرفته بود. از جمله جالب ترین ویژگی آن میتوان به Screen Off Memo اشاره کرد که به کاربر اجازه میداد حتی هنگامی که صفحه نمایش خاموش است، به ثبت یادداشت های مورد نظر بپردازد.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 ؛ کدام کره ای برنده خواهد بود؟

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با iPhone 7 و Galaxy S8 و سایر گوشی‌های هم‌رده و پرچمدار

بیشتر بخوانید: صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ بالاترین را از DisplayMate دریافت کرد.

گوشی سامسونگ Galaxy Note8

گوشی سامسونگ Galaxy Note8

با این حال، سامسونگ S PEN گلکسی نوت ۷ را با دنیایی از قابلیت های جدید معرفی کرد. به عنوان مثال: با استفاده از آن قلم میتوانستید جملات را به صورت کامل ترجمه کرده، به تبدیل ارز و واحدهای مختلف پرداخته و همچنین با کشیدن قلم بر روی صفحه، فایل GIF مورد نظر خود را بسازید.

باتری

در ادامه مقایسه Note 8 با Note 5 در بخش باتری باید بگوییم که چیزی که سبب شد سامسونگ یک فاجعه جهانی را با نوت ۷ به بار بیاورد، افزایش بی مهابای ظرفیت باتری بود. حال سامسونگ از آن تجربه ناموفق درس گرفته و با انجام بررسی هشت مرحله ای باتری (eight-point battery safety check) خواسته است که خیال خریداران را از بابت هر گونه نگرانی راحت کند.

باتری نوت ۸ در مقایسه با باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی نوت ۷ ظرفیت کمتری را داشته، اما با این حال نسبت به باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نوت ۵، از ظرفیت بیشتری برخوردار است.

دیگر خصوصیات

نوت ۸ دارای گواهی IP68 بوده، و به آن معناست که میتواند به مدت ۳۰ دقیقه فشار ۱٫۵ متری آب را تحمل کند. البته در مقایسه Note 8 با Note 5 این نکته در مورد قلم نوت ۸ هم صادق است.

نوت ۸ از خصوصیات دیگری همچون دستیار صوتی سامسونگ با نام “بیکسبای” و “DeX dock” (که نوت ۸ را تبدیل به کامپیوتری قابل حمل میکند) بهره میبرد که در زمان عرضه نوت ۵ وجود نداشت.

قیمت

نوت ۵ در زمان عرضه ۷۰۰ دلار قیمت داشت که اگر چه در آن زمان بسیار سرسام آور به نظر میرسید، اما امروزه به قیمت استاندارد گوشی های پرچمدار تبدیل شده است. نوت ۸ برای مشتریان اپراتورهای مختلف قیمت متفاوتی داشته، اما نسخه Unlock آن ۹۲۹ دلار قیمت دارد.

کلام آخر

با تمام نکات گفته شده، ممکن است یک سؤال در ذهن دارندگان نوت ۵ نقش ببندد، و آن هم اینکه نوت ۸ ارزش آن را داشته که از گوشی خود دست کشیده و اقدام به تهیه آن کنند؟! در جواب این افراد باید گفت که نوت ۸ پیشرفت قابل ملاحظه ای را در عملکرد، دوربین و صفحه نمایش داشته است. با این حال چیزی که ممکن است سبب شود کمی از تصمیم خود صرف نظر کنند، قیمت بالای این گوشی است.

با این حال پیشنهاد ما به این افراد، گوشی Samsung Galaxy S8 است که قیمت کمتری داشته، و علاوه بر داشتن صفحه نمایشی خمیده، از پردازنده ای مشابه Note 8 بهره میبرد. همچنین باتری آن میزان عمر بیشتری دارد. از مزایای Note 8 نسبت به S8 نیز باید به دوربین دوگانه و S PEN اشاره کرد. با این حال اگر این موارد آنقدر برای شما هیجان انگیز است، میتوانید برای خرید آن فکر کنید! اما قبل از تصمیم نهایی، با دیگران مشورت کنید.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    سامان

    ۹ آذر ۱۳۹۶ at ۲:۲۷

    باسلام بنظرم صرف نظرازقیمت کاراییتون ازگوشی چیه والامن نوت۵دارم چندبازی همزمان بازی کردم تونمایندگی ک بودم م.ت۸ یه مقداربهتربودبعدم من خل نیستم نوت۵ پرامکاناتوبفروشم۸که شکننده تره بزرگتره بخر ۳گیگ رم سی پی یوارزش ندارع ادم گوشیش عوض کنه خرجامهمترازگوشی هس بت۴میلیون لبتاب میشه خرید

    ۳+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا