تلفن همراه

۸ دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone است!

دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone

باید به این نکته توجه شود که این مطلب در واقع مقایسه تجربه استفاده از Pixel XL و iPhone 6s Plus است و نه سری iPhone 7. البته این گوشی با iPhone 7 هم قابل مقایسه است. ارتقای دوربین iPhone 7 به جذابی برخی ویژگی‌های کاربردی Pixel نیست.

۰

اگر گوشی iPhone داشته و چند هفته از تلفن هوشمند Pixel XL شرکت گوگل استفاده کنید، احتمالا به این نتیجه می‌رسید که ماحصل این تجربه فقدان برخی ویژگی‌های کلیدی در iPhone است. iPhone ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد که Pixel ندارد، اما گوشی Pixel به طرز عجیبی خوب است! در ادامه با بررسی دلایل دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone X با iPhone 8 و iPhone 8 Plus ؛ آیفون‌های جدید چه تفاوتهایی با هم دارند؟

بیشتر بخوانید: ۶ دلیل برتری iPhone X بر Pixel 2 XL

دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone

در این مطلب که با عنوان دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone آماده شده باید به این نکته توجه شود که این مطلب در واقع مقایسه تجربه استفاده از Pixel XL و  iPhone 6s Plus است و نه سری iPhone 7. البته این گوشی با iPhone 7 هم قابل مقایسه است. ارتقای دوربین iPhone 7 به جذابی برخی ویژگی‌های کاربردی Pixel نیست.

بیشتر بخوانید: بررسی Galaxy S8 ؛ پرچمداری که قاعده بازی را عوض خواهد کرد!

به دلایل زیر ما معتقدیم که Pixel بهتر از iPhone است:

the-pixel-is-lighter

 

Pixel سبک تر است

وزن iPhone 6s Plus معادل ۱۹۲ گرم بوده و سنگین به نظر نمی‌رسد مگر این‌که Pixel XL گوگل را در دست بگیرید (۱۶۸ گرم). ( iPhone 7 Plus نیز ۱۸۸ گرم وزن دارد) از ۶s Plus سبک تر است ما تفاوت آن تنها ۴ گرم است. سبکی وزن Pixel تاثیری بدی در قابل اعتماد بودن آن ندارد و سبب راحت تر قرار گرفتن گوشی در دست می‌باشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Galaxy S8 و Galaxy S8 Plus ؛ یک روح در دو بدن!

 the-pixels-screen-is-stunning

صفحه نمایش Pixel بسیار عالی است

در ادامه مرور دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone باید گفت در تصویر بالا (با Pixel گرفته شده است) هر دو گوشی Pixel XL و iPhone 6s Plus با نور صفحه حداکثر دارند یک تصویر را نشان می‌دهند. صفحه نمایش iPhone خوب است، اما رنگ‌ها کم‌جلوه هستند و تمایز رنگ‌ها به خوبی صفحه نمایش Pixel مشخص نیست.

در ادامه دلایل اینکه Pixel بهتر از iPhone  است باید بگوییم که طراحی Pixel بیشتر مفید و کاربردی است تا زیبا باشد، اما حقیقاً وضوح صفحه نمایش AMOLED از صفحه نمایش Retina آیفون پیشی گرفته است. iPhone 7 Plus صفحه نمایش ۱۰۸۰p دارد که کیفیت خوب و وضوح کافی دارد، اما  Pixel با صفحه نمایش ۱۴۴۰p وضوح  تصویر بهتری دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی Samsung DeX ؛ انقلاب سامسونگی در مقابل PC ها!

صفحه نمایش AMOLED گوشی Pixel هرچیزی را که نمایش می‌دهد بهتر از نمایشگر iPhone به نظر می‌رسد. عکس‌ها، فیلم‌ها و اپلیکیشن‌ها با رنگ‌هایی با طراوت اجرا می‌شوند و به طور کلی فوق‌العاده و مدرن به چشم می‌آیند.

 

the-pixel-has-a-clever-way-to-add-grip

روش هوشمندانه Pixel در استفاده از محافظ

استفاده از محافظ معمولا مطلوب نیست. در ادامه مرور دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone باید گفت در iPhone به علت قاب و بدنه زیبای فلزی اش معمولا از محافظ استفاده نمی شود. اما استفاده از آن برای iPhone ضروری است، زیرا افتادن و زمین خوردن گوشی می تواند هزینه سنگینی داشته باشد.

لایه شیشه به کار رفته در پشت Pixel خیلی زیبا به نظر نمی‌رسد (در مدل سفید رنگ بهتر است) اما در واقع محافظ مناسبی است که با کمک انگشت اشاره سبب ایمن بودن Pixel در دستانتان می‌شود.

 بیشتر بخوانید: بررسی هواوی P10 تعادلی عالی میان طراحی زیبا و بدنه ای مستحکم از چینی ها

fast-charging-jpg

شارژ سریع

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید SuperSaf TV آزمایشی ترتیب داد تا زمان شارژ شدن سه گوشی Pixel XL، iPhone 7 Plus و Galaxy S7 Edge را با شارژرهایی که در بسته بندی هر گوشی قرار داشت بررسی کنند. بعد از دو ساعت Pixel XL نزدیک ۱۰۰% شارژ شده بود، در حالی که iPhone 7 Plus به ۷۲% رسیده بود. البته در این آزمایش رکورد را Galaxy S7 شکست و بعد از یک ساعت و بیست و نه دقیقه به شارژ ۱۰۰% رسید.

سرعت شارژ واقعا مساله مهمی است. شارژ سریع Pixel با تکنولوژی USB-C بسیار سریع‌تر از شارژ نسبتا کند iPhone است و این یکی از چیزهایی است که در مقایسه این دو گوشی کفه ترازو را به سمت Pixel  سنگین تر می‌کند.

بیشتر بخوانید: هزینه تولید آیفون ۷ چقدر است؟ iPhone 7 برای اپل چقدر آب می خورد؟

 امکان انتخاب حالت عملکرد سریع‌تر درPixel

خب در ادامه دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone باید گفت با کم کردن یا غیرفعال کردن حالت انیمیشن در اندروید می‌توان سرعت را به نسبت iOS افزایش داد. iOS نیز یک حالت کاهش حرکت (Reduce Motion) دارد، اما به نظر می‌رسد که تنها تاثیر آن روی حالت پیش فرض بزرگ و کوچک شدن انیمیشن در هنگام باز و بسته شدن اپلیکیشن‌هاست. در واقع تغییری در سرعت باز و بسته شدن اپلیکیشن مشاهده نمی‌شود.

با اتکا به اندروید، عمر باطری Pixel بیشتر است

ویژگی Doze اندروید استثنایی و موثر است. عملکرد فوق‌العاده آن در کاهش مصرف باطری در هنگامی که از گوشی استفاده نمی‌شود واقعا قابل مقایسه با iOS نیست.

بیشتر بخوانید: مقایسه BlackBerry KEYone با BlackBerry Priv ! دو کیبورد دار اندرویدی از بلک بری

the-pixel-is-slightly-smaller-but-has-the-same-size-of-screen

Pixel کمی کوچکتر است اما اندازه صفحه نمایش مانند iPhone است

تفاوت اندک است اما برای وسیله‌ای که شما در طول روز بارها می‌خواهید در دست خود بگیرید، قابل توجه است. نسبت صفحه نمایش به قاب در iPhone 67% و در Pixel XL 71% است.

 بیشتر بخوانید: بررسی Essential Phone ؛ وقتی پدر اندروید از گوشی جدیدش رونمایی می کند!

i-prefer-android-overall

اندروید محبوب تر است

اپل هنوز نمی‌تواند به خوبی اندروید نوتیفیکیشن‌ها را نشان بدهد. در ادامه دلیل برتری Pixel در مقابل iPhone باید گفت در صفحه قفل اندروید راحت‌تر می‌توان نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کرد. به طور مثال یک نوتیفیکیشن برای ایمیل روی گوشی ظاهر شده و هنگامی که ایمیل را در کامپیوتر چک می‌کنیم، در اندروید نوتیفیکیشن، خود به خود از بین می‌رود، اما در iOS اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: بررسی نوکیا ۳۳۱۰ جدید ؛ نوکیا با نوستالژی وارد می شود!

همچنین در اعمال تنظیماتی مانند شدت نور با پایین کشیدن نوار بالای صفحه نمایش به راحتی می‌توان دسترسی داشت، در حالی که در iOS کمی متفاوت است. در اندروید با دکمه  Back که همیشه یک جای ثابت قرار دارد به راحتی می‌توان به صفحه قبل برگشت، در حالی که در iOS  در هر اپلیکیشن محل این دکمه متفاوت است. در اندروید امکان مخفی کردن اپلیکیشن‌ها وجود دارد. همچنین می‌توان آیکون‌ها را روی صفحه اصلی به طور دلخواه جابه‌جا کرد.

و آخرین نکته این کسانی که از دستیار صوتی استفاده می‌کنند، قطعا خواهند پذیرفت که دستیار صوتی گوگل بسیار پیشرفته تر از Siri در اپل است.

شما کدامیک را ترجیح می دهید؟ iPhone یا Pixel

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 و Pixel 2 XL ؛ جدال فبلت‌های سامسونگ و گوگل

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    iMasoud

    ۲۲ آذر ۱۳۹۵ at ۱۸:۳۹

    از مواردی گفتین قبول دارم بغیر از نوتیفیکیشن که خوبه خیلی ام عالی دکمه بک هم ک در آیفون نداره زیاد کارایی هم نداره خیلی کم پیش میاد بخوام بیام عقب

    ولی در کل آیفـــــون یه چیزی دیگه اس????✌️

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا