زندگی و سلامت

زندگی سالم ؛ ساده‌ترین مهارت‌ها برای داشتن یک زندگی سالم و آسوده!

زندگی سالم

هیچ انسانی در هیچ مدرسه ای مهارتهای زندگی را نمی آموزد

مهارت های زندگی شاد و موفق آموخته هایی هستند که با تجربیات و مطالعه و معاشرت به دست می آیند

شاید با دانستن این راه کارها رسیدن به بسیاری از اهداف اخلاقی و مادی راحت تر باشد

۳+

شما ممکن است تحصیلات عالی داشته باشید. یا در یک خانواده بسیار مرفه زندگی کنید. دهها دوست و شغل مناسب داشته باشید. اما مهارت‌های زندگی یک فرد کاملا بالغ را نشناسید. روشهای زندگی سالم یک انسان موفق طی هیچ فرمولی در هیچ مدرسه ای یا خانواده ای آموخته نمی شود. بلکه این مهارتها از زندگی کردن به دست می‌آیند. تجربیاتی که شما در ارتباطات و مشکلات زندگی خود به دست می‌آورید راهکارهای زندگی موفق شما هستند. این بار در نت نوشت چند مهارت برتر زندگی سالم را برای شما آورده ایم. تا هم با آنها آشنا شوید وهم بتوانید این روشها را به کار بندید تا زندگی شاد تر و موفق تر داشته باشید.

صداقت

تا به حال فکر کرده اید که چگونه می‌توانید با همه صادق باشیم؟ این کار بسیاری دشواری است. اگر شما به دروغ‌های کوچک و بزرگ عادت کرده باشید. وقتی شما برای یک قرار ملاقات دیر به محل می‌رسید نا خود آگاه آن را به گردن نشانی، تاخیر مترو یا ترافیک می‌اندازید.

این بخشی از عادتهای نادرست است. در صورتی که شما بسیار راحت می‌توانید فقط بگویید: « معذرت می‌خواهم » نیازی به بازگو کردن جزئیات برای طرف مقابل را ندارید. این تنها نشان دهنده ضعیف بودن شما در برنامه ریزی است.

بیشتر بخوانید: زندگی خوب ؛ راه‌ها و سبک زندگی شاد که حتما باید امتحان کنید!

انتقاد پذیر باشید

هیچ انسانی را سراغ ندارم که اشتباه نکند. همه انسانها گاهی دچار خطاهایی در زندگی می‌شوند. اما اشتباه تر از آن این است که وقتی کسی اشکال شما برایتان بازگو می‌کند، آن را نپذیرید. بی شک دیگران دیدی متفاوت نسبت به شما دارند. وقتی از شما انتقاد می‌کنند آن را گوش دهید و بپذیرید. برای تجربه یک زندگی سالم شما می‌توانید این نقاط را در خود پیدا کنید و آنها را از بین ببرید.این کار بهتر از مقاومت کردن و نپذیرفتن آن است.

گفتگوی جالب داشته باشید

برای داشتن یک زندگی سالم حتما مهارت گفتگو را بیاموزید

برای داشتن یک زندگی سالم حتما مهارت گفتگو را بیاموزید

صحبت و گفتگو با دیگران یکی از راه‌های ارتباط موثر به شمار می‌رود. بسیاری از مردم هستند که علاوه بر خجالتی بودن در گفتگو با دیگران نیز دچار ضعف هستند. تجربیات نشان داده است که جرات شروع یک گفتگو می‌تواند سبب پیدا کردن یک دوست جدید برای شما شود. این جرات را به خود بدهید و درباره موضوعات قدیمی و جدید با دیگران صحبت کنید.

عمل کردن به وعده ها

عمل کردن به قول و وعده‌های یکی از راه‌های کسب اعتماد در جامعه است. زمانی که دیگران به شما اعتماد نداشته باشند زمان بسیار زیادی می‌خواهید تا دوباره اعتماد دیگران را به خود جلب کنید. سعی کنید به آنچه  می‌گویید حتما عمل کنید. این قول می‌تواند به فرزند، دوست یا حتی رئیس محل کارتان باشد. این کار سبب می‌شود دیگران به راحتی به شما ایمان بیاورند و اسباب یک زندگی سالم را فراهم خواهید کرد!

انعطاف پذیر باشید

همیشه همه امور آن گونه که شما تصورش را می‌کنید پیش نخواهد رفت. شما برای تغییر انسانها و موقعیت‌های زندگی خود تا حدی دخیل هستید. در برابر ناملایمات انعطاف پذیر باشید. دیگران هم نسبت شما تا حدی مسئولیت دارند.

بیشتر بخوانید: بهبود مهارت مطالعه و راه‌های افزایش درک مطلب

اعتدال در خرج کردن

پس انداز کنید، تا مبادا در لحظات سخت مشکلات مالی توان تصمیم گیری را از شما سلب کند

پس انداز کنید، تا مبادا در لحظات سخت مشکلات مالی توان تصمیم گیری را از شما سلب کند

بسیار از جوانان را می‌بینیم که شیفته تجملات هستند. تجملات و تشریفات در هر دوره از زندگی می‌تواند بسیار فوق العاده باشد. ولی به خودتان کمک مالی کنید. کمک مالی که شما برای زندگی‌تان دارید نوعی پس انداز است. در خرید هایتان حد اعتدال داشته باشید. تا همواره ذخیره کمی در زندگی کنار داشته باشید و حداقل استرس را برای داشتن یک زندگی سالم تجربه کنید.

همواره بیاموزید

مطالعه یکی از اموری است که شما باید در تمام دوران زندگی خود داشته باشید. در هر نقطه و هر موقعیت و هر زمانی و با هر کسی که هستید مطالعه را کنار نگذارید. شما همیشه باید به دنبال راه‌های جدید برای گسترش ذهن خود باشید. خواندن کتاب، آموختن، تمرین صحبت کردن به زبانهای دیگر، درسهای موسیقی و هر آنچه که شما را به وجد می‌آورد. از آموختنی‌های زندگی شما هستند.

توانایی تغییرات داشته باشید

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که برای بیشتر امور زندگی خود برنامه ریزی می‌کنید. اما باید بدانید که همیشه یک برنامه برای آنچه که پیش بینی نشده هم باید در نظر بگیرید. همواره خود را برای اتفاقاتی که نیافتاده آماده نگه دارید. شاید اتفاقات خوب و بد در انتظار شما باشد و شما می‌بایست بتوانید برنامه خود و زندگی اتان را طبق آنچه پیش می‌آید تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: بهترین سن یادگیری زبان دوم

تصمیم گیری صحیح

یکی از راه‌های داشتن یک زندگی سالم طبق بررسی تجزیه و تحلیل زندگی افراد موفق تصمیم گیری‌های درست و به جا می‌باشد. با تجزیه و تحلیل موقعیت‌های زندگی تصمیمات درست بگیرید. همیشه قبل از اتخاذ تصمیم کسب اطلاعات کنید. عواقب خطرناک تصمیم گیری خود را بشناسید. فوری ترین تصمیمی که می‌توانید در آن واحد بگیرید کمتر از ۱۵ ثانیه نباشد.

شنونده خوبی باشید

آموزش شنونده بهتر شما را در ارتباط موثر و توسعه روابط بهتر در زندگی کمک می‌کند. اگر شما می‌خواهید مهارت شنونده خوب بودن را بیاموزید باید سعی کنید اجازه گفتگو به طرف مقابلتان بدهید. می‌توانید این مهارت را این گونه تمرین کنید. دو نفر با فاصله زمانی با شما صحبت می‌کنند. وقتی نفر اول صحبتش کاملا قطع شد نفر دوم شروع می‌کند. شما می‌بایست ببینید چه میزان از حرفهای نفر اول و دوم را به خاطر دارید. این روش می‌تواند میزان دقت شما در شنونده خوب بودن را بالا ببرد.

این مهارتهای زندگی تنها بخشی از راه‌های کاربردی زندگی سالم و موفق است. با به کار بستن این روشها می‌توانید یک زندگی موفق و بدون استرس برای خود و دیگران به وجود آورید.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا