تلفن همراه

کارت حافظه گلکسی نوت ۸ چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کارت حافظه گلکسی نوت ۸
۰

با توجه به مقدار حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی در گلکسی نوت ۸، دیگر استفاده و انتخاب کارت حافظه گلکسی نوت ۸ ، چندان ضروری به نظر نمیرسد. با این حال، استفاده از کارت جانبی، برای افرادی که خواهان ذخیره مقدار اطلاعات زیادی بر روی گوشی هستند، گزینه ای ضروری است. در ادامه اطلاعاتی از کارت حافظه گلکسی نوت ۸ ، با شما در میان خواهیم گذاشت.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

کارت حافظه گلکسی نوت ۸

کارت حافظه SD، بهترین گزینه برای ذخیره موارد چند رسانه ای

عکس، ویدئو و موسیقی، مقدار زیادی از فضای کارت حافظه را به خود اختصاص داده و با توجه به سرعت عملکرد کارتهای حافظه SD و سازگاری آنها با موارد مختلف، بدون شک انتخاب مناسبی خواهد بود. لازم به ذکر بوده که محدودیت هایی در زمینه استفاده از اپلیکیشن های مختلف، در کارت SD وجود دارد، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

عکس ها و ویدئوها به صورت پیش فرض در آن ذخیره میشوند.

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت ۸

تکنولوژی جدید این امکان را که به صورت خودکار، عکس ها و ویدئوهای گرفته شده در کارت حافظه گلکسی نوت ۸ ذخیره شود را فراهم کرده است. به این ترتیب، شما میتوانید حافظه داخلی را، برای ذخیره داده های مهمتر اختصاص دهید. لازم به ذکر است که نوت ۸، برای عکسهای گرفته یا ذخیره شده در کارت حافظه جانبی، پوشه ای جداگانه را ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

عدم وجود قابلیت Adoptable Storage

همچون دیگر اسمارت فون های تولیدی سامسونگ، نوت ۸ نیز از قابلیت Adoptable Storage پشتیبانی نخواهد کرد. Adoptable Storage، قابلیتی بود که در اندروید ۶٫۰ توسط گوگل معرفی شد. این قابلیت سبب میشود که حافظه‌ کارت جانبی، با حافظه داخلی دستگاه ترکیب شده و یک حافظه‌ واحد را تشکیل دهند. انجام چنین کاری باعث خواهد شد که بتوان برنامه ها را، بر روی حافظه جانبی نیز ذخیره کرد.

دلیلی که سامسونگ به استفاده از Adoptable Storage تن نداده است را میتوان، این گونه ذکر کرد که: زمانی که یک حافظه خارجی، جزئی ازحافظه داخلی ‌شود، به عنوان بخشی از سیستم داخلی گوشی محسوب خواهد شد. به این صورت دیگر شما قادر به جداسازی کارت حافظه خارجی نخواهید بود. درست است که به صورت فیزیکی، قادر به انجام این کار خواهید بود، اما جداسازی آن باعث بروز مشکلاتی همچون کرش کردن برنامه ها و مشکلات سیستمی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

می توانید تعدادی از برنامه ها را به آن انتقال دهید.

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت ۸

در چندین سال گذشته، تعداد کمی از برنامه ها به شما این اجازه را میدادند که آنها را به حافظه جانبی منتقل کنید، که البته آن هم دلایل خود را دارد: برنامه ها بر روی حافظه جانبی، به خوبی حافظه داخلی اجرا نخواهند شد.

با این وجود، هنوز هم میتوانید تعدادی از برنامه ها را به حافظه جانبی انتقال داده و در آنجا ذخیره نمایید. اگر به تنظیمات مربوطه در کارت حافظه گلکسی نوت ۸ مراجعه کنید، لیستی برنامه هایی که به شما این اجازه را داده یا نمیدهند، مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

رمزگذاری بر روی کارت حافظه

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت ۸

توجه به این نکته ضروری است، که اگر گوشی شما قفل هم باشد، هر شخصی به سادگی میتواند کارت حافظه جانبی را جدا کرده و اطلاعات آن را مشاهده کند. بنابراین اگر از کسانی هستید که اطلاعات مهم و ضروری خود را بر روی کارت حافظه ذخیره میکنند، رمزگذاری بر روی آن را “هرگز” فراموش نکنید.

برای گذاشتن رمز بر روی کارت حافظه، مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings -> Lock screen and security -> Encrypt SD card

البته قبل از رمزگذاری، این موضوع را به یاد داشته باشید که چنانچه تصمیم به گذاشتن رمز بر روی کارت حافظه گرفتید، استفاده از آن به سادگی قبل نخواهد بود. اگر رمزی را برای کارت حافظه در نظر بگیرید، باید در دفعات بعدی قبل از جداسازی آن، ابتدا آن را رمزگشایی کنید و پس از اضافه کردن مجدد آن به گوشی، دوباره رمز را وارد نمایید!

این مسئله، شاید بسیاری را از گذاشتن رمز بر روی کارت حافظه، منصرف کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

مزیت استفاده از کارت حافظه سریع

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت ۸

اگر از کارت حافظه ای سریع بعنوان کارت حافظه گلکسی نوت ۸ بهره ببرید، گوشی شما با سرعت بیشتری اطلاعات موجود در آن را خوانده و در نتیجه عملکردی سریعتر را تجربه خواهید نمود.

کارت حافظه های سریع چندان گران نخواهند بود.

ممکن است که یک کارت SD را مشاهده کنید که بین سرعت، ظرفیت و هزینه تعادل خوبی داشته باشد. سعی کنید چندان تحت تأثیر کارت های حافظه ارزان قیمت قرار نگیرید، در عوض اندکی بیشتر هزینه کرده و کارت حافظه ای را خریداری نمایید که سرعت بیشتری را در اختیار شما قرار دهد.

بیشتر بخوانید: دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 ؛ کدام کره ای برنده خواهد بود؟

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با iPhone 7 و Galaxy S8 و سایر گوشی‌های هم‌رده و پرچمدار

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا