دانستنی‌های سلامتی

جنگنده‌های شگفت‌انگیز در برابر سرطان که هیچ پزشکی به شما نخواهد گفت!

مواد غذایی ضد سرطان

همه ما می دانیم که با رژیم غذایی سالم می توانیم از سونامی سرطان در امان بمانیم. متاسفانه در کشور ما سرطان روز به روز قربانیان بیشتری را در کام خود فرو می برد. مبتلایان به سرطان بلافاصله پس از تشخیص برای انجام شیمی درمانی و رادیوتراپی در بیمارستان‌ها بستری می شوند. اغلب این افراد این مواد طبیعی را که مسلما هیچ گونه ریسکی برای آن‌ها ندارد را در لیست داروهای خود قرار نمی دهد. اما باید بدانید تحقیقات جدید نشان داده که این ۶ داروی طبیعی و شگفت انگیز اثرات درمانی بی نظیری در برابر سرطان دارد که ما امروز در نت‌نوشت آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

۲+

همه ما می دانیم که با رژیم غذایی سالم می توانیم از سونامی سرطان در امان بمانیم. متاسفانه در کشور ما سرطان روز به روز قربانیان بیشتری را در کام خود فرو می برد. مبتلایان به سرطان بلافاصله پس از تشخیص برای انجام شیمی درمانی و رادیوتراپی در بیمارستان‌ها بستری می شوند. اغلب این افراد این مواد طبیعی را که مسلما هیچ گونه ریسکی برای آن‌ها ندارد را در لیست داروهای خود قرار نمی دهد. اما باید بدانید تحقیقات جدید نشان داده که این ۶ داروی طبیعی و شگفت انگیز اثرات درمانی بی نظیری در برابر سرطان دارد که ما امروز در نت‌نوشت این مواد غذایی ضد سرطان را معرفی خواهیم کرد.

۱ – زردچوبه

قرن هاست که از زردچوبه در طب های سنتی به عنوان درمان طیف وسیعی از بیماری‌ها استفاده می شود. مطالعات گسترده ای که محققان در زمینه این ادویه انجام داده اند ثابت کرده که کورکومین موجود در زردچوبه اثرات بسیار مخربی بر روی سلول های سرطانی دارد. این ماده علاوه بر کشتن سلول های سرطانی به سلول های سالم بدن فرد آسیبی نمی رساند. زردچوبه از مواد غذایی ضد سرطان است و در پیشگیری از سرطان نیز بسیار موثر است.

۲ – قارچ ری شی

قارچ ری شی سرطان

از قارچ ری شی برای مصارف درمانی متعددی استفاده می‌شود. از این نوع قارچ برای تقویت سیستم ایمنی، درمان عفونت‌های ویروسی مانند آنفلونزا و اختلالات ریوی مانند آسم و برونشیت استفاده می‌شود. علاوه بر این، این نوع قارچ در درمان بیماری‌های قلبی و اختلالاتی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، بیماری‌های کلیوی و کبدی هم توصیه می‌شود. در برخی منابع عنوان شده است که این قارچ در درمان ناراحتی‌های ناشی از افزایش ارتفاع، بی‌خوابی، زخم معده، مسمومیت، تبخال‌های دردناک و خستگی نیز کاربرد دارد. اخیراً در برخی منابع عنوان شده است که به دلیل خاصیت ضدویروسی این قارچ، می‌توان از آن در درمان ایدز بهره برد.
علاوه بر تمام خواص بی نظیری که درباره قارچ ری شی عنوان شد این قارچ به علت خواص آنتی اکسیدانی بسیار قوی از رشد و گسترش سلول های سرطانی در بدن جلوگیری می کند.

۳ – ملاتونین

ملاتونین یک هورمون طبیعی در بدن است که به تنظیم ساعت بدن کمک می کند. بدن انسان دارای ساعت درونیِ خاص خودش است که به تنظیم چرخهٔ طبیعی ساعات خواب و بیداری (ریتم سیرکادین) کمک می‌کند و این کنترل تا حدی به تولید ملاتونین بستگی دارد. تولید ملاتونین به طور طبیعی در بدن تا حدی به میزان نور و روشنایی بستگی دارد. این هورمون به صورت مکمل و قرص موجود می باشد. خواص آنتی اکسیدانی ملاتونین در درمان و پیشگیری از سرطان بسیار زیاد است به طوری که محققان می گویند این خاصیت در ملاتونین ۲۰۰ برابر ویتامین E است!
نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که ترشح کم هورمون ملاتونین، هورمونی که چرخهٔ خواب را تنظیم می‌کند؛ ریسک ابتلا به بیماری دیابت در زنان را بیش از دو برابر افزایش می‌دهد.

۴ – سیر

برخی مطالعات ارتباط میان مصرف سیر ارگانیک و کاهش ابتلا به برخی سرطان ها از جمله سرطان معده، روده بزرگ، پستان، لوزالمعده و مری را نشان داده است. تحقیقات درباره خواص ضد سرطانی سیر کامل نیست اما در خواص آنتی باکتریال سیر هیچگونه تردیدی وجود ندارد.

۵ – آب معدنی های قلیایی

فرد مبتلا به سرطان نیاز به تنظیم PH بدن دارد. آب چشمه های معدنی قلیایی و البته بدون فلوراید هستند و PH معادل ۸٫۸ دارند. قلیایی شدن PG بدن موجب ایجاد انرژی بیشتر در بدن، خواب بهتر، تنظیم فشار خون و درد های بدنی کمتر می شود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا