زندگی و سلامت

سیستم ایمنی بدن با این مواد غذایی کاملا تخریب می‌شود!؛ بیماری خود ایمنی جدی است

سیستم ایمنی
۱+

بیش از صد نوع بیماری ناشی از سیستم خود ایمنی کشف شده است. در فرد مبتلا به این عارضه سیستم ایمنی بدن فرد قادر نیست تفاوت بین سلول‌های سالم و سلول‌های بیمار را تشخیص دهد و در نتیجه سیستم دفاعی بدن که در چنین مواقعی در برابر بیماری از خود دفاع می کند متاسفانه سلول های سالم را هدف حمله قرار می دهد.

بیماری‌هایی مثل لوپوس (lupus) ، کولیت (colitis) ، آرتریت، کرون از جمله این بیماری‌ها هستند که با یک سری علائم اولیه و نه چندان آزار دهنده در نتیجه بیماری سیستم خود ایمنی به وجود می آیند.

ولی عامل مهمی مانند برخی از مواد غذایی باعث تشدید این بیماری‌ها می شود:

 

۱ – شکر سفید دشمن سیستم ایمنی !

سیستم ایمنی

بازهم شکر! این سم سفید خوشمزه چنان سیستم ایمنی فرد مبتلا را نشانه می گیرد که بدن علیه خودش مثل یک غارتگر عمل می کند.

شکر تصفیه شده سیستم ایمنی بدن را ضعیف کرده و باعث بروز انواع التهابات می شود. در واقع شکر مثل کبریتی که در انبار کاه می افتد، باعث تشدید بیماری های خود ایمنی می گردد.

۲- کینو-آ

وقتی مالاریا با این گیاه درمان شد، هیچ کس به مفید بودن آن شک نکرد. گیاهی سرشار از فیبر، پروتئین و آهن.

ولی متاسفانه برای فردی که به بیماری خود ایمنی مبتلاست کینو-آ نه تنها درمان کننده نیست بلکه خطرناک هم هست. پروتئین موجود در این گیاه لایه حفاظتی شبکیه را هدف قرار می دهد و در واقع یکی از آتش بیارهای معرکه برای سیستم ایمنی بدن است.

۳ – گلوتن

سیستم ایمنی

گلوتن برای افرادی که به بیماری خود ایمنی مبتلا هستند یکی دیگر از مواد غذایی خطرناک است. چون بدن این افراد نمی تواند مولکول های آن را شکسته و طبق روال معمول به مصرف بدن برساند.

در نتیجه مصرف مواد غذایی حاوی گلوتن مثل یک بمب ساعتی تخریب گر برای سیستم ایمنی بدن عمل می کند.

۴ – لبنیات

ناراحت کننده است ولی حتی نوع طبیعی یا به قول امروزی‌ها ارگانیک آن تاثیرات منفی برای بیماران مبتلا به بیماری خود ایمنی دارد. چون پروتئین موجود در محصولات لبنی به نام کازئین باعث ایجاد التهاب در بدن فرد بیمار می شود.

۵ – شیر کاکائو

خوشمزگی و تاثیرات مفید شکلات بر کسی پوشیده نیست. ولی کسانی که به بیماری خود ایمنی مبتلا هستند باید دور این ماده بخصوص شیر شکلات را خط بکشند. گرچه لبنیات هوس پرخوری را کاهش می دهد، ولی در بیماری خود ایمنی، این ماده غذایی خوشمزه مثل کسی است که از بدن شما انتقام می گیرد.

منابع :

Real Farmacy
Women’s Health
Healthline
Gluten Free Society
Mind Body Green

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا