روانشناسی و موفقیت

استفاده صحیح از اوقات فراغت با ۶ راه موفقیت آمیز

استفاده صحیح از اوقات فراغت

یکی از راه ها و عواملی که می تواند به شما برای بهره وری و موفقیت کمک شایانی بکند استفاده صحیح از اوقات فراغت و به نحو احسن است، مطمئنا راه های بسیاری از پیش طی شده و می تواند برای افراد جویای موفقیت چراغ راه باشد.

۰

یکی از راه ها و عواملی که می تواند به شما برای بهره وری و موفقیت کمک شایانی بکند استفاده صحیح از اوقات فراغت و به نحو احسن است، مطمئنا راه های بسیاری از پیش طی شده و می تواند برای افراد جویای موفقیت چراغ راه باشد. شما هم مانند بنده نگارنده مطمئنید که گذراندن اوقات فراغت با گوشی موبایل و گشت زنی بیهوده در شبکه های اجتماعی جزو این راه کار ها نیست ! آیا می دانید از هر ۵ کسب و کار با پایه ریزی و ایده جدید تنها یکی به موفقیت می رسد؟ کارها، ایده ها و کسب های جدیدی هر روز از سر گرفته می شوند و یا فراموش می شوند و بسیاری باز قدم از قدم برداشته و دوباره آغاز می کنند، و تنها تعداد محدودی هستند که می توانند در مقابل سختی ها و شرایط نامساعد کنونی استقامت کنند و دوام بیاورند. اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین بتوانید در عرصه کاری خود موفق باشید و از تمامی لحظات خود به بهترین حالت استفاده کنید با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: با تفکر مثبت در زندگی به آسانی آرامش را مهمان زندگی خود کنید!

استفاده صحیح از اوقات فراغت

ورزش کنید

تمرین های ورزشی هم برای ذهن انسان مفید است هم برای بدن. برای استفاده صحیح از اوقات فراغت ورزش کنید. تحقیقات نشان می دهد انجام حرکات ورزشی ۵ بار در هفته و هربار ۳۰ دقیقه تاثیر بسزایی بر روی متابولیسم بدن انسان دارد. سلامت مغز، خلق و خوی بهتر در تعاملات اجتماعی، کاهش استرس، خلاقیت بیشتر و تفکر بهتر از کمترین مزایای تمرین و ورزش در زندگی روزمره است

بیشتر بخوانید: عادات روزانه افراد موفق را بشناسید و موفق زندگی کنید

سرگرمی داشته باشید

تا به حال توجه کرده اید که افراد موفق در خارج از محل کار و یا کسب خودشان زندگی و وقت گذارنی های بسیار جالبی دارند؟ انجام کارهای مورد علاقه که استرس های روزمره را از انسان دور می کند می تواند یکی از عوامل موفقیت برای افراد باشد و از بهترین راه های استفاده صحیح از اوقات فراغت است.

بیشتر بخوانید: راه های شادبودن در زندگی

آموختن را هیچگاه کار نگذارید

موفقیت اغلب به معنی پرورش عشق به یادگیری است. اگر می خواهید عشق به یادگیری را تجربه کنید سراغ آموختن بروید و در زمینه هایی که برای ان ساخته شده اید و به انها علاقه دارید مطالعه کنید و بیاموزید. همین اموختن اگر در مسیر فعالیت کاری شما باشد می توانند بهره وری و موفقیت شما را درسازمان به طرز باورنکردنیی تصمین کند.

بیشتر بخوانید : رابطه رضایت شغلی و سلامت روان و شادی مردم کشورها !

تمرکز حواستان را تقویت کنید

حتما دلیلی وجود دارد که یوگا به عنوان یکی از محبوب ترین ورزش ها و شیوه های درمانی امروزه مطرح می شود. یوگا در افزایش تمرکز بسیار موثر است.
اگر شرایط حضور در کلاس های این ورزش را هم ندارید به آسانی میتوانید توسط راهنما ها و مطالب موجود در اینترنت و یادگیری چند حرکت ساده حتی ۱۰ دقیقه در روز ریلکسیشن انجام دهید و تمرکز حواس خود را بهبود ببخشید.

بیشتر بخوانید: راه های تمرکز حواس

خواندن و مطالعه روزانه

یکی از بهترین راه های بهره مند شدن از تجارت و آگاهی ها و دانسته های افراد موفق دیگر مطالعه است. مطالعه می تواند ورق زدن روزنامه (البته نه صفحه حوادث و یا مطالب سیاسی) و حتی خواندن داستان ها و مطالب کوتاه باشد. مطالعه فرآیند ها فکری شما را در محل کار بهبود می بخشد و باعث بهره وری هر چه بیشتر شما خواهد شد.

بیشتر بخوانید: پذیرش شکست در زندگی : اینگونه هنگام شکست در زندگی غمگین نشویم!

خانواده، خانواده، خانواده

استفاده صحیح از اوقات فراغت مساوی است با گذراندن وقت با خانواده. گذراندن اوقات فراغت در میان خانواده و فراغت کامل از محیط کار و شرایط سازمان می تواند بیش از حد تصور شما در موفقیت شما تاثیر داشته باشد. از اوقاتی که در کنار افرادی که دوستتان دارند و شما نیز به انها علاقه مند هستید لذت ببرید و شرایط را برای لذت بردن انها نیز فراهم کنید تا از موفقیتی دوچندان بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید: احساس آرامش عمیق و شادی را به همین سادگی در زندگی درک کنید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا