دانستنی‌های سلامتی

علت شکنندگی ناخن ها کمبود این ماده در بدن است!

ناخن های شکننده

هر بیماری یا نشانه می تواند یک آلارم از طرف سیستم بدن در برابر کمبود یک ماده باشد. هنگامی که شما ناخن های دستتان مدام می شکند و رشد مناسب و صحیحی ندارد یک علامت از بدنتان دریافت می کنید. حتما برای شما جالب است که بدانید علت شکنندگی ناخن ها کمبود منگنز در بدن است

۱+

حتما برای شما جالب است که بدانید علت شکنندگی ناخن ها کمبود منگنز در بدن است. هر بیماری یا نشانه می تواند یک آلارم از طرف سیستم بدن در برابر کمبود یک ماده باشد. هنگامی که شما ناخن های دستتان مدام می شکند و رشد مناسب و صحیحی ندارد یک علامت از بدنتان دریافت می کنید. در ادامه بیشتر با علت شکنندگی ناخن ها آشنا خواهیم شد، با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: دلایل و درمان ناخن جویدن در بزرگسالان

بیشتر بخوانید: داشتن ناخن های محکم و زیبا با چند نکته ظریف و باورنکردنی

علت شکنندگی ناخن ها

منگنز چیست ؟

علت شکنندگی ناخن ها

علت شکنندگی ناخن کمبود منگنز در بدن است!

منگنز یک ماده معدنی ضروری برای شما محسوب می شود. به طوری که نقش بسیار مهمی در فرایندهای زیستی در سراسر بدن ایفا میکند. فعالیت آنزیم منگنز در بدن سبب سوخت و ساز کربوهیدراتها، اسیدهای آمینه و کلسترول می شود. طبق آمار حدود نیمی از مردم روی کره زمین این ماده معدنی مهم را با تغذیه روزانه اشان کسب نمی کنند.

بیشتر بخوانید: خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت ، مو و ناخن !

بیشتر بخوانید: مضرات لاک ناخن و جایگزین طبیعی لاک ! ۱۰ ساعت پس از لاک زدن این اتفاقات در بدن می افتد

کمبود منگنز علت شکنندگی ناخن ها است!

در بدن انسان حدود ۱۵ الی ۲۰ میلی گرم منگنز وجود دارد. این مقدار در استخوانها، کبد، کلیه، لوزالمعده و آدرنال و همچنین غده هیپوفیز یافت می شود. ضرورت منگنز در سیستم بدن جهت بافت همبند، لخته شدن خون، هورمونهای جنسی  می باشد. کمبود منگنز می تواند عوارضی همراه داشته باشد. ضعف و شکنندگی استخوانها، میزان کم کلاژن و آرتریت گردن از جمله عوارض کمبود این ماده معدنی است.

بیشتر بخوانید: هنگام افتادن ناخن شست پا چه کارهایی باید انجام شود؟

بیشتر بخوانید: تشخیص بیماری از روی ناخن : شکل ظاهری ناخن ها از سلامتی شما چه می گویند؟

علائم کمبود منگنز

بیماری هایی متفاوتی می تواند خبر از کمبود منگنز بدهد. درد مفاصل، استخوانهای ضعیف از این دسته بیماریها می باشد. اگر بیشتر وقتها درد در ناحیه رباط تاندون یا دیگر استخوانها را حس می کنید ممکن است از کمبود منگنز باشد. علت شکنندگی ناخن ها از دیگر بیماریهای مربوط به کمبود منگنز می باشد. خستگی مفرط، عصبی بودن، تهوع و غش  نیز از این نشانه ها است. مشکلات مربوط به قند خون هم مربوط به کمبود منگنز است.

اگر کمبود منگنز در قند خون تاثیر گذاشته باشد سوخت و ساز کربوهیدراتها در بدنتان با اختلال همراه می شود و در گذشت زمان به دیابت مبتلا می شوید. قاعدگی های سنگین در زنان نشان دهنده کمبود این ماده معدنی است. که مشکلات مربوط به باروری را نیز همراه دارد. این ماده معدنی در ترمیم زخم های کوچک و بزرگ بسیار موثر است. اگر زخم های کوچک در بدن شما روند بهبودی بسیار طولانی را طی می کنند بدن شما کلاژن کافی برای آن ندارد. که این موضوع نیز از کمبود منگنز سرچشمه می گیرد. بنابراین می توان گفت بلند نشدن و شکستگی ناخن ها تنها یک عامل زیبایی محسوب نمی شود. کمبود این ماده که بیماریهای متعددی را همراه می آورد در رشد و کیفیت ناخن نیز بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: تشخیص بیماری از پاها و هشدارهای مهمی که ناخن های پا درباره سلامتی می دهند

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا