موسیقی

مروری بر زندگی ناصر عبداللهی ؛ نا گفته هایی خواندنی

ناشنیده هایی از زندگی ناصر عبداللهی

جزییات زندگی ناصر عبداللهی و البته مرگ وی هنوز هم در هاله ای ابهام است، بسیاری مرگ او را به خاطر مشکلات خانوادگی و دعوای خانوادگی میدانند و هنوز هم پزشک قانونی بر مرگ مغزی وی اشاره دارد.

۱+

از ۲۹ آذر زمان زیادی نمی گذرد، سال مرگ ناصر عبدالهی، خواننده ای که برای هم نسل های من و بسیاری صدایی آشنا داشت و هنوز هم که هنوز است صدایش را دوست داریم. با عشق است ناصر را شناختم، همکاری بی نقصش با محمد علی بهمنی و پرویز پرستویی، قاب نوار صورتی رنگ و لباس های مشکی بر تن این سه که با ملودی های زیبا و دلنشین و اشعار تکرار نشدنی محمد علی بهمنی در هم آمیخته بود. آن روزها خوب بود، برایم گرمای صدای ناصر بسیار لذت بخش بود و از بار ها و بارها عشق است را شنیدم و از بر شدم. در ادامه با مروری بر زندگی ناصر عبداللهی با نت نوشت همراه باشید.

این شفق است یا فلق، مغرب و مشرقم بگو
من به کجا رسیده ام، جان دقایقم بگو
یا به زوال می روم، یا به کمال می رسم
یکسره کن کار مرا، بگو که عاشقم بگو

پیشنهاد شنیدنی: مجله صوتی هفدانگ به مناسبت تولد استاد محمدرضا شجریان

دوستت دارم“، را دوست داشتم، از ضیافت گرفته تا پنجره های بارانی، صدای زمزمه های پرویز پرستویی و ملودی های این مجموعه برایم فراموش نشدنی است، شب که از شبکه سه اجرای زنده ی ناصریا را دیدم را فراموش نمی کنم!

“بوی شرجی” و “هوای حوا” و “ماندگار” و در نهایت “رخصت” تمامی این آلبوم ها یادگاری های ناصر عبداللهی است که هنوز هم بعد از ۹ سال از فقدانش از جمله آثار موسیقیایی و شنیدنی ایران پس از انقلاب است.

جزییات زندگی ناصر عبداللهی و البته مرگ وی هنوز هم در هاله ای ابهام است، بسیاری مرگ او را به خاطر مشکلات خانوادگی و دعوای خانوادگی میدانند و هنوز هم پزشک قانونی بر مرگ مغزی وی اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: روایت هفتاد و سومین نفر از عاشورا ؛ با صدای حامد بهداد، شهاب حسینی و بهروز رضوی

مروری بر زندگی ناصر عبداللهی

با شما به مرور گوشه های از زندگی ناصر عبداللهی این هنرمند فقید می پردازیم که کمتر از آنها شنیده اید:

  • محمد علی بهمنی با معرفی ناصر عبداللهی زمینه ساز شهرت و موفقیت ناصر بود و در ابتدای مسیر هنری این هنرمند راه را برایش هموار کرد.
  • ازدواج اول ناصر عبداللهی در سن ۱۸ سالگی با فهیمه غفوری بود که حاصل آن سه فرزند (دو پسر و یک دختر) به نام‌های نوید، نازنین و نامی بود
  • فرزند چهارم ناصر از ازدواج دومش که با فاطمه فهیمی بود و نینا نام داشت.
  • قطعه ناصریا از معروفترین آثار ناصر عبداللهی است

بیشتر بخوانید: بررسی موزیک ویدیوی این بود زندگی از محسن چاوشی

  • ناصر عبداللهی قبل از مهاجرت به تهران ۳ آلبوم با نام های “مِه گِنوغُم” (گنوغم به جنوبی یعنی: دیوانه)، “حکم طاعت”، “در پی خدا” را ارائه کرده است که بسیار کمتر شنیده شده است.
  • آلبوم های “دوستت دارم” و “عشق است” از معروف ترین آثار ناصر عبداللهی است که پرویز پرستویی همراه این هنرمند قطعاتی را به صورت دکلمه اجرا کرد.
  • بهنام ابطحی از بهنرین همکار های ناصر در طول سالهای فعالیتش بود و آثار بی نظیری چون “مثل روز های بارونی”، “پشت این پنجره ها”، “ضیافت” و “یه رویا” از ماندگار ترین آثار ناصر است که تنظیم و آهنگسازی آن ها را به عهده داشت.
  • قطعات اول آلبوم “عشق است” با اشعار محمد علی بهمنی با نام های “طعنه ی نا شنیده” و “عشق است” با آهنگ سازی و صدای ساز شادمهر عقیلی که در آن زمان در اوج کارهای هنری اش در ایران بود همراه بود.
  • قطعه “منو ببخش” از آلبوم “ماندگار” که بسیار معروف است با آهنگسازی “بنیامین بهادری” و “نیما وارسته” فقید همراه بود.

پیشنهاد شنیدنی: مدامم مست از سالار عقیلی آلبوم یاد باد

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا