دانستنی‌های سلامتی

با فشار دادن این نقاط مهم بدن بدون مسکن درد را از بدن خارج کنید!

نقاط مهم بدن

زمانی که درد به سراغ هر قسمت از بدن می آید صرف نظر از داروهای شیمیایی راه کارهایی وجود دارد که می تواند به کاهش فشار درد بپردازد. یکی از این راه کارها طب سوزنی یا طب فشاری است. روش های مختلف این راه کارها می تواند در کمر درد، سیاتیک و بسیاری از درد های بدن موثر باشد. کافیست نقاط مهم و مشخصی را بشناسید که بتوانید با ماساژ دادن و یا فشردن آن ها درد را از بدن دور کنید. طب فشاری با این که هنوز پیشرفت چشمگیرو زیادی نداشته است اما می توان به صورت کاملا تخصصی درد را کاهش داد. بیماری های مختلفی از جمله درد های پشت بدن، سیاتیک یا حتی مشکلات نخاعی را می توان به کمک این طب درمان کرد و در کاهش دردهای مزمن موثر بود.

۷+

زمانی که درد به سراغ هر قسمت از بدن می آید صرفنظر از داروهای شیمیایی راه کارهایی وجود دارد که می‌تواند به کاهش فشار درد بپردازد. یکی از این راه کارها طب سوزنی یا طب فشاری است. روش های مختلف این راه کارها می تواند در کمر درد، سیاتیک و بسیاری از درد های بدن موثر باشد. کافیست نقاط مهم بدن را بشناسید که بتوانید با ماساژ دادن و یا فشردن آن‌ها درد را از بدن دور کنید.

طب فشاری با این که هنوز پیشرفت چشمگیر و زیادی نداشته است اما می توان به صورت کاملا تخصصی درد را کاهش داد. بیماری های مختلفی از جمله درد های پشت بدن، سیاتیک یا حتی مشکلات نخاعی را می توان به کمک این طب درمان کرد و در کاهش دردهای مزمن موثر بود.

فشار نقاط مهم بدن و کاهش درد جهت آزاد سازی اندورفین ها

بدن انسان دارای یک نقشه از نقاط مختلف است که این نقاط مهم بدن با فشار دادن صحیح می تواند مانند یک مسکن عمل کنند. در صورتی که هر فرد این نقاط را بشناسد می تواند کیفیت زندگی اش را بهبودی بخشد. طبق طب سنتی سوزنی اعمال فشار به این نقاط سبب تحریک جریان انرژی از طریق کانال ها شده و هر گونه انسداد و انرژی گرفته را برطرف می کند. به کمک فشار دادن این نقاط مهم نیروی حیاتی که در طب چینی به نام ” چی ” نامیده می شود آزادانه در بدن جریان پیدا می کند و هیچ گونه دردی احساس نمی شود.

این روش به کمک تغییراتی در پردازش درد توسط نخاع و مغز به وسیله اندورفین های آزاد شده انجام می شود. در صورتی که التهابات و درد در ناحیه پشتی بدن احساس شود، به کمک این روش سبب افزایش گردش خون شده و درد به طور کلی از بین خواهد رفت.

روش فشار درمانی نقاط مهم بدن به کمک تمرینات توانبخشی نیز می آید. هر چند که این راه کار یک درمان اضافی محسوب می شود اما جهت بیشتر افراد که دردهای ناحیه پشت بدن دارند از این طریق می توانند بدون داروهای شیمیایی معمول به یک درمان کلی و موثر بپردازند.
در صورتی که تصمیم گرفتید از روش فشار نقاط دردهای بدنتان را کاهش دهید حتما قبل از انجام هر گونه اقدامی با پزشک معالج خود صحبت کرده و در مصرف داروها طبق نظر پزشک عمل کنید.

ناحیه کبد LV3

نقاط مهم بدن

نقطه LV3 مربوط به کبد است. این نقطه درست بر روی پای شما قرار داد. فشار این نقطه می تواند سبب کاهش درد کمر، استرس ناشی از درد، دردهای قاعدگی و درمان بی خوابی و همچنین کاهش فشار خون شود.

ابتدا این نقطه را بر روی پای خود پیدا کنید، سپس با کشیدن انگشت خود در طول این نقطه فشار را شروع کنید. سعی کنید انگشت را به روی نوک مفصل متاتارس نکشید.

درد شانه TE3

نقاط مهم بدن

با فشار دادن نقطه TE3 می توانید به کاهش درد کمر کمک کنید. این نقطه درست بین انگشتان چهارم و پنجم دستتان است که فشار این نقطه جهت تسکین درد های ناحیه شانه و گردن بسیار بسیار موثر است. فشار این نقطه به مدت ۴ الی ۵ ثانیه کافی است.

درد های پشت بدن SI15

نقاط مهم بدن

این نقطه در طب سوزنی جهت درمان دردهای پشتی، دردهای گردنی و مرتبط با اسپوندیلوز می باشد. درد های این ناحیه می تواند سبب پاره شدن و یا سایش استخوان و غضروف های ناحیه گردن شود.

درد های کمر UB62

فشار این نقطه بر روی پا می تواند درد کمر یا سفتی و خشکی کانال نخاع را درمان کند. UB62 نقطه ای در کناره پا می باشد که بر روی مچ پا واقع شده است. این نقطه درمان کننده هر نوع مشکل در ناحیه پشت گردن، کمر و به طور کلی مشکلات ستون فقرات است.

سیاتیک B49

نقاط مهم بدن

سیاتیک را نیز می توانید با این دو نقطه که با کد اصطلاحی B49 شناخته می شوند آرام کنید. این نقطه که در دو طرف نخاع قرار گرفته اند با فشار دادن می توانند هر گونه مشکلات کمر از جمله بیماری سیاتیک را درمان کند.

درد های گردن GV14

نقاط مهم بدن

نقطه GV14 که درست در مرکز گردن البته کمی پایین تر از گردن قرار گرفته است مرکز خاموش کردن دردهای گردن محسوب می شود. این نقطه می تواند درد و هر گونه سفتی و خشکی گردن را درمان کند. کافیست به آرامی با انگشتان خود این نقطه را فشار دهید تا دردهای گردن و علائم اسپوندیلوزسرویکس را درمان کنید.

 

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا