تلفن همراه

صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ بالاترین را از DisplayMate دریافت کرد.

صفحه نمایش گلکسی نوت ۸

شاید نتوان یک گوشی را از تمامی جوانب آن بهترین اسمارت‌فون موجود در بازار دانست اما با کوچکتر کردن محدوده مقایسه شاید بتوان این کار را انجام داد. مثلا در تست صفحه نمایشی که اخیرا DisplayMate بر روی گلکسی‌نت۸ انجام داده، بالاترین امتیاز کیفی را به آن داده است.

۰

بی‌شک همه میدانیم که سامسونگ یکی از برترین تولیدکنندگان صفحات نمایش دنیا است و بدیهی است که در گوشی جدیدش، نوت ۸ از بالاترین تکنولوژی ها و نوآوریها در صفحه‌نمایش آن استفاده خواهد کرد. صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ از این شرکت اخیرا از DisplayMate، تولید کننده برترین ابزارهای عیب‌یابی و کالیبراسیون صفحات نمایش، بالاترین امتیاز کیفی (+A) را دریافت کرده است. درجه کیفی +A به معنی نوآورانه‌ترین و کارآمدترین صفحات نمایش موبایلی است که تاکنون در آزمایشگاه DisplayMate تست شده است.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی نوت ۸ ؛ سنگ تمام سامسونگ برای فتح بازار فبلت‌ها

صفحه نمایش گلکسی نوت ۸

بر اساس تستهای انجام شده بر روی صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ ، بزرگترین گاموت (Gamut) یا محدوده رنگی طبیعی با امتیاز ۱۱۲% برای فضای رنگی DCI-P3 و امتیاز ۱۴۱% برای فضای رنگ sRGB/Rec.709 متعلق به این گوشی است، همچنین با ۱۲۴۰ نیت این اسمارت‌فون بالاترین سطح روشنایی را دارا میباشد. صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ از کنتراست بینهایت برخوردار است که اگر این کنتراست را در نور طبیعی سنجش کنیم باز هم به بالاترین نرخ کنتراستی با امتیاز ۲۷۰ خواهیم رسید. صفحه نمایش ۳K این گوشی با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ و با تراکم پیکسلی ۵۲۱ پیکسل در اینچ بیشترین وضوح در بین گوشیها را از آن خود کرده است. نوت ۸ همچنین کمترین انعکاس صفحه را در بین رقبا داراست که چیزی در حدود ۴٫۶% است. و در نهایت میزان تغییرات روشنایی زاویه‌ای آن با مقدار ۲۹% کمترین حجم تغییر را در بین اسمارت فونهای فعلی دارا میباشد.

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ با اس ۸ پلاس ؛ آیا قلم S-Pen ارزش هزینه بیشتر را خواهد داشت؟!

سامسونگ گلکسی نوت۸

سامسونگ گلکسی نوت۸

در مجموع، امتیاز صفحه نمایش گلکسی نوت ۸ در تمامی تستهای انجام شده به جز APL یا حداکثر روشنایی تصویر که آن هم به دلیل محدودیتهای تکنولوژی صفحات OLED در پردازش دقیق تصویر می باشد، خیلی‌خوب یا عالی است. این کمپانی علاوه بر تمجید سخت‌افزار مورد استفاده برای صفحه‌نمایش این گوشی از چندین ویژگی نرم‌افزاری آن نیز تقدیر کرده است. قابلیت هایی همچون پردازش HDR، مدیریت رنگهای انتخابی توسط کاربر و تنظیم رنگ و تراز سفیدی تصویر را میتوان جزء این ویژگیها دانست. این برتری قطعا به نفع سامسونگ خواهد ولی رقبا نیز بیکار نخواهند نشست، بنابراین بایستی منتظر رقابت جدیدی در صفحات‌نمایش اسمارت‌فونهای آینده باشیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با Note 5 بررسی دقیق دو فبلت همه کاره از یک نسل!

بیشتر بخوانید: بررسی دوربین گلکسی نوت ۸ ؛ اولین دوربین دوگانه طراحی شده توسط سامسونگ

بیشتر بخوانید: کالبد شکافی گلکسی نوت ۸ ؛ نمره نه چندان بالا برای پرچمدار جدید سامسونگ در تعمیر پذیری!

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با S8 و Pixel 2 XL ؛ کدام گوشی قدرتمندتر است؟

بیشتر بخوانید: دوربین نوت ۸ بالاترین امتیاز DxOMark را از آن خود کرد!

بیشتر بخوانید: مقایسه نوت ۸ و ال جی V30 ؛ کدام کره ای برنده خواهد بود؟

بیشتر بخوانید: مقایسه Note 8 با iPhone 7 و Galaxy S8 و سایر گوشی‌های هم‌رده و پرچمدار

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا