تلفن همراه

تجربه کار با آیفون X پس از یک هفته استفاده؛ خاص‌ترین آیفون اپل پس از ۱۰ سال!!!

تجربه کار با آیفون X

اپل عرضه رسمی آیفون X را به صورت رسمی از جمعه گذشته آغاز کرد. این گوشی در مقایسه با گوشی که اپل ۱۰ سال پیش با نام “آیفون” از آن رونمایی کرد زمین تا آسمان تفاوت دارد…

۱+

اپل عرضه رسمی آیفون X را به صورت رسمی از جمعه گذشته آغاز کرد. این گوشی در مقایسه با گوشی که اپل ۱۰ سال پیش با نام “آیفون” از آن رونمایی کرد زمین تا آسمان تفاوت دارد. آیفون اولیه گوشی با صفحه نمایش کوچک و رزولوشن پایین و البته مقدار حافظه داخلی کم ۸ گیگابایت بود. جالب است بدانید که با آن گوشی حتی نمی‌توانستید که ویدئویی را ضبط کنید. در ادامه با تجربه کار با آیفون X طی یک هفته با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بررسی آیفون X ؛ شاهکاری پرآوازه که مخاطبان اپل را هیپنوتیزم کرده…

تجربه کار با آیفون X

به نظر میرسد آیفون X گوشی بسیار خوبی برای جشن تولد ۱۰ سالگی آیفون باشد. اپل در چندین سال گذشته تلاش زیادی را صرف کرده است تا به طراحی نهایی آیفون X دست پیدا کند و به جرئت میتوانیم این گوشی را چشم نواز ترین گوشی آیفون ساخته شده تا به امروز بدانیم. اگر چه نمایشگر ۵٫۸ اینچی این گوشی بزرگتر از آیفون ۸ پلاس است، اما اندازه کلی آن کوچکتر از آیفون ۸ پلاس بوده و به آیفون ۸ نزدیک است. این مهم به لطف نمایشگر بزرگ و کم حاشیه آن صورت گرفته است. اگرچه این گوشی نمایشگری بزرگتر از نسخه های پلاس را داشته، اما در جیب قرار گرفتن آن بسیار راحت تر از نسخه های پلاس است.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone X با iPhone 8 و iPhone 8 Plus ؛ آیفون‌های جدید چه تفاوتهایی با هم دارند؟

آیفون X

آیفون X

طی تجربه کار با آیفون X باید گفت نمایشگر این آیفون یک مزیت دیگر نیز نسبت به دیگر گوشی های آیفون داشته و به نوع پنل آن بازمی‌گردد. پنل این نمایشگر از نوع OLED بوده و این برای اولین بار است که اپل از این مدل نمایشگر در گوشی های خود استفاده کرده است. صفحه نمایش های OLED رنگ های بهتری تولید کرده و از باتری گوشی نیز به صورت بهینه تر استفاده می‌کنند. متخصصان DisplayMate این نمایشگر را “بهترین نمایشگر” در میان تلفن های همراه خوانده و این برای اولین بار است که اپل موفق شده است سامسونگ را در این مورد شکست دهد.

تجربه کار با آیفون X طی یک هفته را می توان در یک کلام خلاصه کرد، طراحی این گوشی واقعاً فوق العاده است. اپل پس از گذشت چند سال، باز هم به استفاده همزمان شیشه و فلز روی آورده است. تنها نکته منفی در طراحی آیفون X را باید دوربین آن بدانیم که به نظر میرسد کمی از جای خود بیرون زده و برجستگی دارد!

بیشتر بخوانید: هزینه بالای گارانتی AppleCare+ برای آیفون X؛ ای کاش در ایران هم …

اما بزرگ ترین تفاوت این گوشی نسبت به دیگر آیفون ها را باید فقدان “کلید Home” بدانیم. همچون بسیاری از گوشی های اندرویدی که از کلیدی مجازی به عنوان “دکمه Home” استفاده میکنند، اپل نیز این دکمه را حذف کرده و از ترفندی جالب برای جایگزینی آن استفاده کرده است. اپل برای این منظور از شناسه ای نرم افزاری استفاده کرده که در قسمت پایینی نمایشگر قرار گرفته و به این صورت است که با سوایپ کردن میتوانید به صفحه Home بازگردید. بنابراین عدم وجود کلید Home موضوع نگران کننده ای نبوده و خیلی زود به آن عادت خواهید کرد. طی تجربه کار با آیفون X البته با نبود کلید Home، اپل روش های جالبی را برای انجام وظیفه های مربوط به این کلید در نظر گرفته است. برای رفتن به کنترل سنتر و نوتیفیکشن‌ها به ترتیب از سمت راست و چپ به سمت پایین سوایپ کنید. با فشار دادن “کلید پاور” سیری را فراخوانی کرده و همچنین میتوانید برای گرفتن اسکرین شات کلید “افزایش صدا” و “پاور” را به صورت همزمان فشار دهید.

Face ID

Face ID را باید جذاب ترین ویژگی جدید آیفون X بدانیم. این دوربین توانایی این را داشته که با تشخیص چهره کاربر قفل گوشی را باز کند و اپل برای این منظور از دوربینی در قسمت بالای پنل جلو گوشی بهره برده که آن را TrueDepth نامیده است. اطلاعات مربوط به چهره شما بر روی چیپ امنیتی که در دل آیفون قرار گرفته است ذخیره میشود و هر موقع که تصمیم به باز کردن قفل گوشی با استفاده از چهره خود بگیرید، گوشی به اطلاعات موجود بر روی این چیپ مراجعه میکند. راه اندازی تنظیمات مربوط به Face ID بسیار زودتر از Touch ID صورت میگیرد. ظی تجربه کار با آیفون X باید چهره خود را مقابل دوربین قرار دهید و دایره وار آن را بچرخانید تا TrueDepth چهره شما را اسکن کند. به لطف تکنولوژی “یادگیری ماشینی” تعبیه شده در دستگاه، Face ID بسیار باهوش تر از Touch ID عمل میکند. بنابراین، این فناوری میتواند زمانی که شما موهایتان را کوتاه یا آرایش کرده اید، عینک گذاشته اید، یا هر گونه تغییر دیگری را که در صورت خود ایجاد کرده اید آن را به خوبی تشخیص دهد.

بیشتر بخوانید: تست سقوط iPhone X و iPhone 8 توسط سه گروه مختلف از کاربران ماجراجو

تجربه کار با آیفون X به ما آموخت که برای اینکه Face ID به درستی کار کند، باید شرایط مناسب و لازم را برای آن فراهم کنید. این به آن معناست که باید به درستی به گوشی نگاه کرده و فاصله آن با شما بیشتر از یک فوت نباشد. البته در بعضی از شرایط همچون نور زیاد و روشن، Face ID با تأخیر عمل کرده و این امر میتواند به این دلیل باشد که نور روشن دارای امواج مادون قرمز بوده که ممکن است روی فرایند پردازش تشخیص اثر چهره تأثیر داشته باشد! البته زمان این تأخیر زیاد نبوده و بسیار کم میباشد. به علاوه هنگامی که صورت شما بر روی یک سطح صاف همچون میز باشد Face ID به درستی قادر به تشخیص چهره شما نیست.

سایر ویژگی ها جذاب در آیفون X

آیفون X

آیفون X

بیشتر بخوانید: کسب نمره ۹۷ توسط دوربین آیفون X از DxO Mark و عقب ماندن از Pixel 2

دوربین های دوگانه آیفون X کمی بهتر از دوربین ۸ پلاس میباشد. هر دو لنز مجهز به لرزش گیر اپتیکال (OIS) بوده و به این معناست که میتوانند عکس های بسیار خوبی را در شرایط نوری ضعیف ثبت کنند. با این وجود تفاوت عکس های آیفون X و ۸ پلاس آنچنان زیاد نیست!

طبق تجربه کار با آیفون X باتری های این گوشی دو ساعت بیشتر از باتری آیفون ۸ عمر میکند، اما با این وجود، هنوز هم ۸ پلاس دارای بیشترین میزان عمر باتری در بین پرچمداران ۲۰۱۷ اپل است. چنانچه جزء کسانی هستید که از گوشی های خود استفاده سنگینی میکنند، احتمالاً در میانه روز نیاز به شارژ مجدد خواهید داشت.

اجرای iOS 11 نیز شبیه به دیگر گوشی های آیفون و آیپد بوده و تفاوت چندانی را میان این گوشی و دیگر محصولات اپل شاهد نمی‌باشیم.

مشکل مربوط به نمایش اپلیکیشن ها در آیفون X

آیفون X

آیفون X

سایز جدید صفحه نمایش به این معناست که برنامه های مختلف برای اجرا روی این نمایشگر سازگار نبوده و باید مجدداً از سوی سازنده برای این نمایشگر بهینه شوند. تا این لحظه برنامه های بسیاری هستند که بهینه نشده اند. این مشکل موضوع بزرگی نیست، اما کسانی که که این گوشی را در هفته های اول خریداری میکنند، مطمئناً از این مسئله رنج خواهند برد.

بیشتر بخوانید: انتشار تصاویر پس زمینه جالب iFixit برای آیفون X !

قیمت ۱۰۰۰ دلاری؟!

آیفون X در دو مدل ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت های ۹۹۹ و ۱۱۴۹ دلار برای خرید موجود است. این گوشی گرانترین گوشی آیفون ساخته شده تا به امروز میباشد، به صورتی که شما میتوانید با هزینه ای کمتر یک تلویزیون ۴K را خریداری کنید. با این وجود قیمت بالا ارزش صرف این هزینه را دارد؟ به نظر میرسد که جواب “بله” است، چراکه صفحه نمایش، طراحی و دیگر ویژگی های آن به اندازه کافی جذاب است تا شما را راضی کند. اگر این گوشی برای شما گران است، میتوانید آیفون ۸ را که از همان قطعات و سیستم البته در طراحی قدیمی بهره میبرد را خریداری کنید. همچنین میتوانید آیفون ۷ یا SE را با هزینه ای بسیار کمتر بخرید.

بیشتر بخوانید: نمره ۶ تعمیرپذیری آیفون X از سوی iFixit

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا