سینمای جهان

معرفی فیلم The Emoji Movie کاری از تونی لئوندیس

شکلک کاری از تونی لئوندیس محصول سال ۲۰۱۷

آتا تا به حال فک کرده اید در فضای گوشی همراهتان چه می گذرذ؟

۵+

فیلم The Emoji Movie یا اموجی انیمیشن جدید شرکت سونی با بودجه‌ی هنگفت ۵۰ میلیون دلاری است. این انیمیشن به کارگردانی آنتونی لئوندیس و با صداپیشگی افرادی چون آنا فاریس، کریستینا آگویلرا، اریک سیگل، جیمز کوردن و … در ژانر علمی‌-تخیلی قرار می‌گیرد. در توضیح شخصیت‌های داستان باید گفت های فایو شخصیتی است که بارِ عمده‌ی طنزِ داستان بر دوش اوست. ظاهراَ او بر زیر و بم دنیای تلفن همراه بیش از هر شخص دیگر تسلط دارد؛ بر همین مبنا، او به عنوان راهنمایِ جین وارد قصه می‌شود تا راه و چاه‌های این جهان مجازی را به او نشان دهد. هکر فیلم دختری به نام جِیل‌بریک باطناً یک شاهزاده است که از سایرین فاصله گرفته تا به شیوه‌ی مورد علاقه‌ی خود زندگی کند.  در ادامه با معرفی فیلم The Emoji Movie همراه نت نوشت باشید.

بیشتر بخوانید: تحلیل فیلم Volver ساخته‌ی پدور آلما دوار ؛ جهان‌های شفاف موازی

معرفی فیلم The Emoji Movie کاری از تونی لئوندیس

داستان فیلم The Emoji Movie یا اموجی درباره‌ی دنیای مخفی نادیده‌ی درون گوشی‌های هوشمند است. تکستوپولیس، شهر شلوغی درون یک اپلیکیشن پیام‌رسان است که همه‌ی اموجی‌های در آن‌جا زندگی می‌کنند و منتظرند توسط کاربر تلفن استفاده شوند. در این دنیا، هر اموجی تنها یک شکلک احساسی دارد. جین اموجی بی‌تفاوت در تلفن همراه نوجوانی به نام الکس است اما جین ایموجی سرزنده‌ای است که بدون فیلتر متولد شده و مملو است از احساسات مختلف و نمی‌تواند همانند پدر و مادرش به زندگی جالب در فضای تکست گوشی بی‌تفاوت باشد.

بیشتر بخوانید: تحلیل فیلم Mother! از درن آرنوفسکی ۲۰۱۷ ؛ “دور تسلسل در قربانی کردن عشق”

او می‌تواند به هر شکلکی تبدیل شود اما در اینجا اگر کسی شکلکی جز شکلک خودش را نشان بدهد یعنی بد افزار است و باید نابود شود. جین در اولین روز کاری خودش گند می‌زند و به اسکنر شکلک اشتباه نشان می‌دهد پس ناظر سیستم یعنی “اموجی اسمایلر” فکر می‌کند جین بدافزار است و ربات‌های آنتی ویروسش را به دنبال او می‌فرستد. جین تصمیم می‌گیرد به یک ایموجی معمولی تبدیل شود و برای این کار فرار می‌کند و در این راه با شکلکی به نام “های فایو” و بعد از آن با ایموجی کد شکن آشنا می‌شود. جین همراه با دو دوستش یک ماجراجویی اپلیکیشنی را شروع می‌کنند تا کدی که جین را اصلاح می‌کند، پیدا کنند. اما هنگامی که خطر بزرگتری تلفن را تهدید می‌کند، سرنوشت همه‌ی ایموجی‌ها در دستان این سه دوست قرار می‌گیرد. آنها باید جهان شان را قبل از حذف شدن نجات دهند. و ادامه‌ی ماجرا …

بیشتر بخوانید: تحلیل فیلم Hugo هوگو کاری از مارتین اسکورسیزی ۲۰۱۱ ؛ “نگاهی به گذشته از دریچه آینده”

در سال‌های اخیر، هالیوود و کمپانی‌های مطرح سینمایی توجه ویژه‌ای به داستان‌پردازی بر اساس دنیاهای انتزاعی و تخیلی داشته‌اند. این مسئله، به واسطه‌ی برخورداری از پتانسیل‌های بی‌نظیر تصویری، در حوزه‌ی انیمیشن نمودی دو چندان داشته است. از همان لحظه که دست‌اندرکاران شرکت سونی اعلام کردند قرار است انیمیشنی با محوریت شکلک‌ها یا اِموجی‌ها توسط این کمپانی تولید گردد، خیل کثیری از علاقه‌مندان، خود را برای تماشای اثری بدیع و خلاقانه آماده نمودند. ظاهراً دست‌اندرکاران سونی، در مراحل پیش تولید، با تعداد زیادی از تولیدکنندگان برنامه‌های تلفن همراه  از جمله “توئیتر”، “اینستاگرام” و “فیسبوک” گرفته تا “ساوند کلود”، “دراپ‌باکس” و “یوتیوب”، و حتی برخی از بازی‌های موبایلی مثل “کَندی کراش” و “جاست دَنس” و … به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم شمال از شمال غربی اثر آلفرد هیچکاک North by Northwest

تعدد این برنامه‌ها و الزام فیلمنامه‌نویسان برای پوشش تمام آن‌ها، باعث شده بخش عمده‌ای از زمان فیلم به اسپانسرها اختصاص یابد. اموجی‌ها موجوداتی دوست داشتنی هستند که زندگی‌شان همیشه در موبایل‌ها در جریان است. آن‌ها همواره امیدوارند توسط کاربر گوشی انتخاب و استفاده شوند.

گفتنی است که انیمیشن The Emoji Movie ایموجی نتوانست در میان منتقدان به اقبال عمومی دست یابد و آن‎ها تنها نکته‌ی خوب فیلم را صداپیشگان آن می‌دانند. “جانی اولکسینسکی” در “نیویورک پست” نوشت: «لطفاً چشم‌های من را به تنظیمات کارخانه برگردانید. چرا که آن‌ها The Emoji Movie را دیده‌اند، تمرینی جدید برای برند سازی بی‌روح با هدف جلب خردسالان.»

بیشتر بخوانید: معرفی فیلم Avanti! کاری از بیلی وایلدر

فیلم The Emoji Movie کاری از تونی لئوندیس محصول سال ۲۰۱۷

فیلم The Emoji Movie کاری از تونی لئوندیس محصول سال ۲۰۱۷

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا