خودرو

نگاهی به خودروی RANGE ROVER VELAR 2018 محصول جدید و خوش استایل LAND ROVER

رنج روور ولار

در این پست قصد داریم به محصول جدید شرکت بریتانیایی Land Rover یعنی خودروی RANGE ROVER VELAR بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم این خودرو که با دست پر به بازار آمده چه چیزهایی را برای ما تدارک دیده است.

۱+

در این پست قصد داریم به محصول جدید شرکت بریتانیایی Land Rover یعنی خودروی RANGE ROVER VELAR بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم این خودرو که با دست پر به بازار آمده چه چیزهایی را برای ما تدارک دیده است.

رنج روور ولار

رنج روور ولار

حکایت نام RANGE ROVER VELAR

اگر بخواهیم به ریشه ی نامگذاری این خودرو توسط رنج روور اشاره ای کنیم باید به اواخر دهه ۱۹۶۰ برگردیم. رنج روور برای اولین بار نام ولار را بر روی خودرویی تولیدی در آن زمان نهاد. Velar از کلمه ای لاتین به معنی “پنهان” گرفته شده است. حالا، سالها پس از زمان شاهد نام گذاری مجدد خودرویی با همان نام توسط رنج روور هستیم.

تنها چیزی که در این خودرو قدیمی به نظر میرسد نام آن است. دیگر ویژگی های این SUV دوست داشتنی از آلومینیوم به کار رفته در خودرو، ۳ عدد صفحه نمایش TFT و طراحی خاص و انحنای فلز در نقاط مختلف همگی از خصوصیات جدید به کار گرفته شده توسط رنج روور در ساخت این خودرو میباشد.

خصوصیات دوست داشتنی و سطح بالا

طراحی براق بدنه، دستگیره های لمسی، نسبت صندوق عقب به اندازه خودرو، چرخ های بزرگ و کشیده، چراغ های LED با طراحی لیزر ماتریکس، همگی از خضوصیات ویژه و خاص این خودرو میباشند.

مدل First Edition این خودرو با داشتن چرخ های ۲۲ اینچی، و فلز جلا داده شده به کار رفته در بدنه قیمت تمام شده ی این خودرو را به ۸۹٫۳۰۰ دلار میرساند.

در صورتی که مدل دیگر، با داشتن چراغ های LED، دو عدد صفحه نمایش ۱۰ اینچی، چرخ های آلیاژی ۱۸ اینچی، Wi-Fi hotspot، چهار عدد پورت USB، صندلی های بسیار لوکس و مرغوب، سیستم دوگانه تهویه و سیستم کمک راننده، ۴۹٫۹۰۰ دلار قیمت دارد.

رنج روور ولار

رنج روور ولار

چشم انداز تکنولوژی در RANGE ROVER VELAR

در قسمت میانی اتاق خودرو، صفحه نمایش ۱۰ اینچی به زیبایی جاسازی شده است.

علاوه بر آن یک صفحه نمایش دیجیتال ۱۲٫۳ اینچی، که اطلاعات مربوط به سرعت و… را نشان میدهد و یک صفحه نمایش ۱۰ اینچی دیگر که برای مدیریت سیستم فنی در نظر گرفته شده است و اطلاعاتی نظیر شرایط آب و هوایی و نوع رانندگی انتخابی را نشان میدهد و با استفاده از آن قادرید بین شبکه های رادیویی جا به جا شوید در نظر گرفته شده است.

از صفحه نمایش های به کار رفته در خودرو که بگذریم، با کامپیوتری قدرتمند و به روز که ۴ هسته ای بوده و از آخرین تکنولوژی روز شرکت اینتل بهره میبرد و ۶۰ گیگابایت حافظه دارد، رو به رو خواهیم بود که از نسل اینترنت ۴G پشتیبانی کرده و تصاویر را با کیفیت بسیار بالا بر روی صفحه نمایش های HD نمایش خواهد داد.

بعد از دنیای جادویی تکنولوژی خودرو، بد نیست به سیستم هایی که برای راحتی سرنشینان در نظر گرفته شده است اشاره ای داشته باشیم:

سیستم صوتی ۱۶۰۰ وات مدل meridian، کنترل شرایط تهویه از ۴طرف، تنظیم نور محیط، و اتاقک با سیستم یونیزاسیون هوا از این قبیل میباشد.

RANGE ROVER VELAR

RANGE ROVER VELAR

اتاق RANGE ROVER VELAR

کابین یا اتاق خودرو، در عین سادگی بسیار شیک و زیبا بوده و موادی با کیفیت در ساخت آن به کار گرفته شده است.

طراحی داشبورد بسیار هنرمندانه بوده و با انحنایی که دارد کمترین مزاحمتی را برای راحتی سرنشین جلو به وجود نخواهد آورد.

مدل First Edition، در تمام نقاط به جز سقف از چرمی یکپارچه بهره برده است. تنها ایرادی که میشود به این قسمت وارد کرد، استفاده از کلیدهای فیزیکی است که مستعد خط افتادن و خراشیده شدن هستند.

طراحی کابین، فضایی راحت را برای هر ۵ سرنشین خودرو فراهم میکند.

رنج روور ولار

رنج روور ولار

ویژگی های فنی RANGE ROVER VELAR

رنج روور این خودرو را در ۶ مدل به بازار عرضه خواهد کرد که ۳ مدل آن به صورت اختصاصی برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده است.

  • موتور ۲ لیتری توربوشارژ که ۲۴۷ اسب بخار قدرت داشته و نیروی گشتاور آن ۲۶۹ پوند میباشد.
  • موتور دیزلی ۲ لیتری ۴ سیلندر که ۱۸۰ اسب بخار قدرت داشته و نیروی گشتاور آن ۳۱۷ پوند فوت میباشد.
  • موتور سوپرشارژ ۳ لیتری از نوع V6 که ۳۸۰ اسب بخار قدرت داشته و نیروی گشتاور آن ۳۳۲ پوند فوت میباشد.

جعبه دنده به کار رفته در تمام مدل ها، از نوع ۸ سرعته ساخت ZF آلمان است. قدرتمندترین مدل در ۵٫۳ ثانیه، از سرعت ۰ به ۹۶ رسیده و مدل آهسته تر، در ۶٫۴ ثانیه به این مهم دست میابد.

رنج روور ولار

رنج روور ولار

ایمنی

خودروی RANGE ROVER VELAR، از نظر ایمنی نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

این خودرو مجهز به ۶ کیسه هوا بوده، ترمز اتوماتیک در شرایط اضطراری، سیستم هشدار خروج از لاین، سنسورهای پارک عقب، سیستم کنترل کروز فعال، هدایت خودکار بین خطوط، سیستم تشخیص ترافیک از راه دور و سیستم تشخیص نقاط کور، جزئی از سیستم ایمنی این خودرو میباشند.

رنج روور ولار

رنج روور ولار

جمع بندی:

خودروی Velar شبیه به هیچ یک از خودروهای تولید شده توسط Land rover تا به کنون نخواهد بود. این خودرو از نظر سایز بین خودروهای اسپورت و ایووک قرار میگیرد.

Velar خودرویی SUV است، با طراحی خارجی زیبا، فضای کابین مینیمالیستی و ابزارهای جدید و نوآورانه و میشود گفت همان چیزی است که میتواند انتظارات خریداران را برآورده کند.

نکات مثبت:

قابلیت های بسیار خودرو در جاده

طراحی ظاهری بی نظیر

آرام بودن اتاق خودرو

گجت های جدید و نوآورانه

نکات منفی:

صرف زمانی زیاد برای یادگیری کار با تکنولوژی به کار رفته در خودرو

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا