اخبار تکنولوژی

نگاهی به لپ تاپ گیمینگ Lenovo Legion Y720؛ هیولایی قدرتمند با قیمتی مناسب!

Lenovo-Legion-Y720
۱+

لنوو در نمایشگاه CES 2017 از دو لپ تاپ گیمینگ جدید خود با نام های Y520 و Y720 رونمایی کرد. Y720 از قدرت بیشتری برخوردار بوده که البته قادر به افزایش بیش از پیش قدرت آن نیز خواهید بود.

قدرتمندتربن مدل Y720 را باید نسخه ای از آن با سی پی یو Intel Core i7-7700HQ، شانزده گیگابایت رم و کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060 با ۶ گیگابایت رم GDDR5 دانست. وزن این لپ تاپ تقریباً ۳٫۲۰ کیلوگرم بوده که در میان لپ تاپ های گیمینگ سبک تلقی شده و نکته ای قابل توجه است. این لپ تاپ با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی خود در دو رزولوشن ۱۰۸۰P و ۴K در دسترس خواهد بود که البته باید اشاره کرد از هیچ گونه قابلیت لمسی برخودار نمیباشد.

لازم به ذکر است که نسخه دیگر این لپتاپ با CPU Core i5، ۸GB RAM و یک ترابایت حافظه و با قیمت ۱٫۰۹۹ دلار در دسترس خواهد بود.

مشخصات کلی Lenovo Legion Y720

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo Legion Y720

طراحی

Lenovo Legion Y720 لپ تاپی زیبا بوده که همچون دیگر لپ تاپ های گیمینگ، از طراحی مخصوص به خود بهره میبرد. رنگ مشکی لپ تاپ با حاشیه های قرمز رنگ در نقاط مختلف ترکیب شده است. از جمله نقاط قرمز رنگ این لپتاپ میشود به بلندگوهای JBL بالای کیبورد و حاشیه اطراف تاچ پد اشاره کرد. حتی نور زیر کیبورد رنگ قرمز داشته که البته میتوان آن را به رنگ دلخواه و موردنظر تغییر داد.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

از نظر تعداد پورت ها با هیچ گونه کاستی مواجه نخواهیم بود. در سمت راست بدنه پورت های USB Type-C، HDMI، دیسپلی پورت و دو عدد پورت USB Type-A را شاهد هستیم.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

در قسمت چپ بدنه نیز پورت های مربوط به USB Type-A، جک هدفون ۳٫۵ میلیمتری، اترنت و شارژر جای داده شده است.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

اگر ضخامت ۱ اینچی و وزن ۳٫۲۰ کیلوگرمی آن را با دیگر لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار مقایسه کنیم، به سادگی خواهیم فهمید که این لپ تاپ وزن زیادی را ندارد و بنابراین گزینه ای بسیار مناسب برای کسانی است که دائم در حال رفت و آمد به مکان های مختلف هستند.

صفحه نمایش ضد انعکاس یا Anti-glare

Legion Y720 با دو صفحه نمایش مجزا به بازار خواهد آمد. صفحه نمایش ۱۰۸۰P با قابلیت ضد انعکاس و صفحه نمایش ۴K براق که هر دو از نوع LCD هستند.

باید اشاره کنیم که باتری این لپتاپ پاسخ گوی نیاز کاربر نبوده و صفحه نمایش با کیفیت ۴K متاسفانه، سبب زودتر خالی شدن باتری خواهد شد.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

با توجه به این نکات، اگرچه صفحه نمایش ۱۰۸۰P برای یک لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچی گیمینگ چندان مناسب به نظر نمیرسد، اما با توجه به دارا بودن قابلیت ضد انعکاس پیشنهاد ما به شما انتخاب این صفحه نمایش است. چه بسا که اگر دوست داشته باشید، به سادگی خواهید توانست این لپ تاپ را به یک صفحه نمایش ۴K متصل کرده و در نتیجه خروجی تصویر با کیفیت ۴K را داشته باشید.

کیبورد RGB و قابلیت Nerve Sense

کیبورد Y720 علاوه بر اینکه از طراحی زیبایی برخوردار بوده، کار با آن نیز بسیار لذت بخش است. این کیبورد نه تنها برای انجام بازی بسیار مناسب میباشد، بلکه برای انجام دیگر کارها همچون تایپ و… نیز کیبوردی خوش دست است.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

از دیگر خوصیات این بخش میتوان به قابلیت Nerve Sense که پیشتر نیز در لپتاپ های سری Y شاهد بودیم اشاره کرد.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

محیط نرم افزاری Lenovo Nerve Sense یک بستر مناسب برای نظارت و شخصی سازی بخشهای مختلف لپتاپ بوده و به کاربر اجازه میدهد تا نیازهای مختلف خود را به آسانی مدیریت کرده و از تمامی قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری لپتاپ خود استفاده کامل را ببرد.

 باتری

طیق گفته لنوو، باتری Y720 زمانی حدود پنج ساعت استفاده را برای کاربر تأمین میکند. البته در بررسی های صورت گرفته در دفعات مختلف، این باتری توانست چیزی بین سه تا چهار ساعت را دوام بیاورد که با توجه به سخت افزار قدرتمند موجود در لپتاپ، نمیشود خرده ای به آن گرفت.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

صدا

Y720 اولین لپ تاپی است که از تکنولوژی Dolby Atmos شرکت دالبی بهره برده و کیفیت صدای بسیار بالایی را دارد. تکنولوژی دالبی اتمز در کنار اسپیکرهای JBL از صدای بسیار بالایی برخوردار بوده و به این ترتیب شما به هیچ گونه اسپیکر خارجی احتیاج نخواهید داشت.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

عملکرد

مدلی که ما برای تست در اختیار داشتیم از نوع CPU Core i7-7700HQ بود که به لطف پردازنده قدرتمند، از پس انجام هر کاری از جمله ویرایش ویدئو و اجرای بازی ها سنگین، به سادگی بر آمد.

لازم به ذکر است که برنامه نصب شده جهت ویرایش ویدئو Adobe Premiere Pro بوده و بازی های نصب شده نیز Quantum Break, Gears of War Ultimate Edition, Forza Horizon 3, and Star Trek Online بودند که اگرچه همگی نرم افزارهایی سنگین بوده، اما بر روی هر دو هارد SSD و HDD با سرعت تمام اجرا شدند.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

جمع بندی

Legion Y720 را میتوان ترکیبی عالی از لپ تاپی قدرتمند و قابل حمل در یک محصول دانست. اگر چه لپ تاپ های قدرتمندتر دیگری همچون Y920 و یا لپتاپ هایی که از کارت گرافیک Nvidia GTX 1080 بهره میبرند در بازار وجود داشته، اما برگ برنده این لپ تاپ را باید قابلیت حمل آسان تر آن تلقی کرد. صفحه نمایش ضد انعکاس و پشتیبانی از فناوری دالبی اتمز را نیز، میتوان خصوصیات قابل توجه این لپتاپ دانست. با این وجود مهم ترین ویژگی این لپ تاپ را باید قدرت آن برشمرد که از پس انجام هر گونه کاری به آسانی بر خواهد آمد.

Lenovo-Legion-Y720

Lenovo-Legion-Y720

لازم به ذکر است که در فروشگاه مایکروسافت، تنها نسخه Core i7 وجود داشته که ۱۰۹۹ دلار قیمت دارد. حال آنکه در وبسایت لنوو، نسخه Core i5 1099 دلار قیمت گذاری شده است.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا