سینمای جهان

مروری بر لیست نهایی نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸ ؛ OSCAR 2018

مروری بر لیست نهایی نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸ ؛ OSCAR 2018

شب گذشته مصادف با ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ لیست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۱۸ اعلام شد که در بخش بهترین فیلم ها ۹ فیلم به رقابت خواهند پرداخت. لیستی رقابتی که به نظر نوید اسکاری جذاب خواهد بود. در مطلب زیر به مرور کلی نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸ این بخش خواهیم پرداخت.

۲+

شب گذشته مصادف با ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ لیست نهایی نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸ اعلام شد که در بخش بهترین فیلم ها ۹ فیلم به رقابت خواهند پرداخت. لیستی رقابتی که به نظر نوید اسکاری جذاب خواهد بود. در مطلب زیر به مرور کلی نامزدهای بهترین فیلم اسکار در لیست نهایی نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸ خواهیم پرداخت.

لیست نهایی نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

۱: مرا با نامت صدا کن (Call Me by Your Name)

مرا با نامت صدا کن یا Call me by your name عنوان فیلمی است درام و عاشقانه که پیشتر مورد تحسین و تمجید منتقدین نیز قرار گرفت. ماه گذشته که این فیلم در بین نامزد های گلدن گلاب خودنمایی کرد، می‌توانستیم پیش بینی حضور آن را در بین نامزدهای بهترین فیلم های اسکار ۲۰۱۸ بکنیم. اتفاقی که علاوه بر نامزدی در رشته بهترین فیلم، در سه گرایش دیگر نیز به جمع نامزد های نهایی راه یافته است. کارگردان این فیلم “لوکا گوادانینو” کارگردان ایتالیایی تباری است که سراغ موضوعی حساس و بحث برانگیز رفته است. فیلمی که پس از کارول شاید نمونه ای در جنس دیگر بتوان از آن یاد کرد. منتقدین فیلم نامه این اثر را ستوده و از آن به عنوان نقطه قوت فیلم یاد کرده‌اند. فیلمی که به نظر می‌رسد تا همین جا دستاوردی بزرگ برایش به حساب می‌آید و شانسش برای کسب مجسمه بهترین فیلم بسیار کم به نظر می‌رسد.

مرا با نامت صدا کن (Call Me by Your Name) نامزد بهترین فیلم

مرا با نامت صدا کن (Call Me by Your Name) نامزد بهترین فیلم – نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

۲: تاریک‌ترین لحظات (Darkest Hour)

جدید ترین فیلم “جو رایت” در مقام کارگردانی فیلمی است جنگی که شرایط بحرانی جنگ جهانی دوم و رویارویی چرچیل و هیتلر مورد تحلیل قرار می‌دهد. فیلمی خوش ساخت که پیشتر پیش بینی نامزدی اسکار در بخش بهترین فیلم برایش محتمل می‌نمود. شش نامزدی اسکار در بخش های مختلف دستاوردی بزرگ برای فیلم “تاریک ترین لحظات” به حساب می‌آید اما شاید بزرگترین شانس فیلم برنده شدن “گری الدمن” برای بهترین جایزه نقش اول مرد باشد که در این بخش رقیبی سرسخت به نام “دنی دی لوئیز” را پیش روی خود می‌بیند.

تاریک‌ترین لحظات (Darkest Hour) نامزد بهترین فیلم

تاریک‌ترین لحظات (Darkest Hour) نامزد بهترین فیلم – نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

۳: رشته خیال (Phantom Thread)

شاید بی اغراق بتوان “رشته خیال” را مورد انتظار ترین فیلم برای دوستداران سینما دانست. فیلمی از کارگردان مولف و با استایل سینما یعنی “پل نوماس اندرسن”. اندرسون که تا کنون این هشتمین بار است نامزد دریافت مجسمه اسکار در بخش های گوناگون می‌شود، هیچگاه موفق به در یافت آن نگشته است. نامزدی در ۶ رشته از جمله بهترین کارگردانی، اندرسون را بیش از همیشه به دریافت مجسمه زرین نزدیک کرده است. مانند همیشه در جوایز گلدن گلاب امسال فیلم اندرسون نادیده گرفته شد اما شاید بتوان این درام تاریخی را از بخت های سرسخت برنده شدن جوایز امسال دانست.

 رشته خیال (Phantom Thread) نامزد بهترین فیلم

رشته خیال (Phantom Thread) نامزد بهترین فیلم – نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

۴: پُست (The Post)

نام “اسپیلبرگ” با تاریخ مراسم اسکار پیوندی همیشگی داشته است. امسال هم جدیدترین فیلم او یعنی پُست در دو رشته نامزد دریافت مجسمه اسکار است. بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش اول زن برای “مریل استریپ”. اما فیلم اسپیلبرگ ضلع سومی نیز دارد به نام “تام هنکس” که با بد سلیقگی در جمع بهترین ها راه نیافت. شانس زیادی برای فیلم “اسپیلبرگ” برای برنده شدن نمی توان متصور شد هر چند که درام سیاسی او که بخشی از تاریخ پنهان کاری پنتاگون را در بر می‌گیرد با واکنش  مثبت منتقدین مواجه شد.

پُست (The Post) نامزد بهترین فیلم

پُست (The Post) نامزد بهترین فیلم – نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

۵: سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri)

جریان برای فیلم “مارتین مک دونا” یعنی Three Billboards Outside Ebbing, Missouri کمی متفاوت است. بخت و اقبال کمی در این قسمت رو به سمت یقین می‌رود. احتمالات از شانس بالای این فیلم برای برنده شدن در قسمت بهترین فیلم را ارائه می‌دهد. فیلم جنایی مک دونا در هفت رشته نامزد اسکار شده است و در کمال تعجب نام وی در بخش بهترین کارگردان خالی است. فیلمی جنایی که تمام جوایز اصل گلدن گلاب را مال خود کرد.

سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) نامزد بهترین فیلم

سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) – نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

[rml_read_more]

۶: دانکرک (Dunkirk)

شاید بتوان این امیدی را داشت که جدیدترین فیلم آقای “نولان” پر اقبال ترین آن ها در فصل جوایز باشد. فیلمی درام و جنگی که به بحرانی‌ترین لحظات جنگ جهانی دوم و نبرد دانکرک می‌پردازد. فیلمی که بر خلاف تصور، پرده از راز دانکرک بر نمی‌دارد. فیلم جسورانه نولان فراتر از جنگ می‌رود و یاد آور لحظاتی از شجاعت و فداکاریست. مفهومی که در یک کلمه یعنی خانه، در تمام فیلم حضوری پر رنگ دارد و نولان با جزئیات فراوان در تمام فریم ها این فیلم را روانه پرده کرده است. دانکرک نولان در اکثر بخش های مهم نامزدی دارد. ۸ نامزدی که می‌تواند برگ برنده آقای کارگردان برای برنده شدن اولین اسکارش باشد. حال باید دید داوران روی خوش به وی نشان خواهند داد یا خیر.

دانکرک (Dunkirk) نامزد بهترین فیلم

دانکرک (Dunkirk) نامزد بهترین فیلم – نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

۷: برو بیرون (Get Out)

بزرگترین سوپرایز در بخش بهترین ها یقینا متعلق به Get Out است. فیلمی در ژانر ترسناک که علاوه بر دسته بهترین فیلم در سه رشته دیگر از جمله بهترین فیلمنامه اورجینال، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر نقش اول، نامزد مجسمه زرین شده است. شاید خود “جوردن پیل”، کارگردان فیلم هم چنین رویایی را برای فیلمش متصور نمی شد. برو بیرون (Get Out) فیلمی است که می‌خواهد بترساند. اما نه از شیوه های معمول. در این فیلم مخاطب با جامپ اسکرین های بیخودِ متداول طرف نیست که به هر قیمتی بخواهد او را نیم متر از جایش تکان بدهد. فیلمی با ساختار قوی در سبکی مزمهل شده توانسته شرافت خودش را به رُخ بکشد.

برو بیرون (Get Out) نامزد بهترین فیلم

برو بیرون (Get Out) نامزد بهترین فیلم – نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

۸: لیدی برد (Lady Bird)

پنجمین حضور ناریخیِ یک زن در مقام نامزدی بهترین کارگردانی در اسکار امسال شامل “گرتا گرویک” و تیم سازنده لیدی برد شده است. فیلمی درام که به مقطع بلوغ دختری نوجوان می‌پردازد و رویاهای دخترک را همراه می‌شود تا به در باغ سبزی تأثیر گذار برسد. “لیدی برد” از آن دسته فیلم هایی است که سعی به تصویر کشیدن برشی از یک مقطع زندگی در فضایی رئال هستند. فیلم در ۵ رشته مهم نامزد جایزه اسکار است و فیلم را در ردیف شانس های مهم امسال قرار می‌دهد.

لیدی برد (Lady Bird) نامزد بهترین فیلملیدی برد (Lady Bird) نامزد بهترین فیلم

لیدی برد (Lady Bird) نامزد بهترین فیلم – نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

۹ : شکل آب (The Shape of Water)

آخرین فیلم کارگردان خوش ذوق مکزیکی تبار یعنی “گیرمو دلتورو” به شکل عمیقی نظرها را به خود جلب کرده است. درام فانتزی دل تورو در سیزده بخش نامزد مراسم اسکار است که از این نظر در میان دیگر فیلم های امسال رکورد دار است. این فیم همچنین در کنار “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” از برندگان اصلی مراسم گلدن گلاب نیز بودند و اکثرا پیشبینی نهایی میان این دو فیلم در حال زمزمه شدن است هرچند که همیشه اتفاقات زیادی هر ساله در بخش اعلام برندگان بهترین فیلم روی داده است که امسال هم شاید شاهد شگفتی دیگر باشیم. در “شکل آب” گیرمو دل تورو سعی بر عبور از واژه انسان به معمای کالبد دارد. کالبدی که برای عنوانش نمونه هایی نیز بیان می‌دارد. شکل آب تجربه بصریِ عشق بی بدیل در دل فانتزی را به مخاطب عرضه می‌دارد و نوای دلنشینش بر جان‌ها می‌نشیند.

شکل آب (The Shape of Water) نامزد بهترین فیلم

شکل آب (The Shape of Water) نامزد بهترین فیلم – نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۱۸

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا