خودرو

نگاهی به پنج خبر جالب از خودروهای خودران در هفته ای که گذشت!

خودروی خودران
۰

در حال حاضر تولید کنندگان خودرو در حال ساخت نوعی از خودروهای خودران هستند که آن را “نسل دوم خودروهای خودران” میخوانند.

یکی از تکنولوژی های به کار رفته در این خودروها، سیستم کنترل کروز فعال بسیار پیشرفته بوده، که به عنوان مثال در سیستم Autopilot خودروهای تسلا شاهد هستیم. این سیستم به آن معناست که به خودروها اجازه میدهد به میزانی بیشتر کنترل خودرو در بزرگراهها را در دست بگیرند.

شرکت کادیلاک نیز در نظر دارد به زودی از سیستم SuperCruise رونمایی کند. انتظار میرود این سیستم، خصوصیاتی مشابه به Autopilot داشته باشد.

مسیر دستیابی به خودروهای خودمختار سطح ۴ و ۵ همچنان بسیار دور به نظر میرسد. برای سالهای پیش رو، خودروهای خودمختار، همچنان نیارمند به راننده ای هستند که حواس خود را معطوف به جاده کرده و در مواقع لزوم کنترل فرمان را نیز در دست بگیرد.

در ادامه به ۵ مورد از خبرهای پیرامون خودروهای خودران خواهیم پرداخت.

شخصی مخفی شده در روکش صندلی!

خودروی خودران

خودروی خودران

در ماه آگوست، اتومبیلی در ایالت ویرجینیا دیده شد که به نظر میرسید کسی پشت فرمان آن قرار نگرفته است. اما در واقع، شخصی پشت روکش صندلی پنهان شده بود و اتومبیل را میراند.

در حقیقت، موضوع این بود که شرکت خودروسازی فورد و دانشگاه تکنولوژی ویرجینیا، در حال تست این مسئله بودند که چگونه سیگنال ها می توانند برای ایجاد یک زبان بین المللی مشترک در وسایل نقلیه خودمختار و به منظور نشان دادن اهداف خود به عابران پیاده، دوچرخه سواران و سایر رانندگان مورد استفاده قرار بگیرند.

فناوری amateur-looking خودروهای خودران اپل

خودروی خودران اپل

خودروی خودران اپل

مدتها است که شایعه شده اپل در حال کار بر روی “پروژه تایتان” میباشد. پروژه تایتان خودرویی تمام الکتریکی بوده و انتظار میرود که اپل با این خودرو، انقلاب بزرگی را در صنعت حمل و نقل ایجاد کند.

همان گونه که پیش از این، موفق شده بود با iPod دنیای موسیقی و با iPhone دنیای موبایل را زیر و رو کرده و انقلابی بزرگ به پا کند.

با این حال، ظاهراً پس از تمام آن شایعات، به نظر میرسد که در آینده ای نزدیک شاهد این خودرو نخواهیم بود. اما شواهد حاکی از آن است که اپل، در حال کار بر روی ساخت خودرویی “ون” میباشد که به برخی از فناوری های خودروهای خودران مجهز میباشد.

خودروی خودران “پیتزا دومینو” که ساخت شرکت فورد بوده، و برای رساندن سفارش به دست مشتریان استفاده میشود.

خودروی خودران

خودروی خودران

فورد و پیتزا دومینو، از این خودرو به عنوان برنامه ای آموزشی در ایالت میشیگان استفاده میکنند.

ربات پیتزا دومینو که به منظور تحویل سفارش مشتری استفاده میشود.

خودروی خودران

خودروی خودران

خودروی خودران Uber

خودروی خودران

خودروی خودران

پس از تغییر قوانین اداره حمل ونقل ایالت کالیفرنیا، Uber مجبور شد که خودروهای خودران خود را از این ایالت خارج کند. این در حالی بود که پیش از این، خودروهای خودران Uber، بسیار موفقیت آمیز ظاهر شده بودند. این مسئله، در نهایت به استعفای مدیرعامل شرکت Uber یعنی تراویس کالانیک انجامید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا