اخبار تکنولوژی

نگاهی به پیکسل بوک؛ کروم بوک قدرتمند و جدید گوگل رونمایی شد!

۰

گوگل در مراسم سالانه پیکسل خود در سان فرانسیسکو، از کروم بوک جدیدش به نام پیکسل بوک رسما رونمایی کرد. مت واکون مدیر ارشد محصولات گوگل در این مراسم گفت: “ما تلاش کرده ایم تا بهترین قطعات لپ تاپ، تبلت و گوشی هوشمند را به تناسب تکنولوژی روز ترکیب کنیم .”

کروم بوک چیست؟

کروم بوک یک لپ تاپ کوچک با سیستم عامل کروم است که فقط برای وب ساخته شده است. البته به تازگی گوگل توانایی اجرای برنامه های اندروید را نیز به کروم بوک اضافه کرده است. این قابلیت شامل برنامه های موجود در فروشگاه Play Store می شود.

نگاهی به پیکسل بوک ؛ کروم بوک قدرتمند جدید گوگل

پیکسل بوک گوگل یک کروم بوک قدرتمند

پیکسل بوک گوگل قدرتمندترین کروم بوک ساخته شده تا به امروز می باشد. این محصول با طراحی ۲ در ۱، کاربردی دوگانه دارد و مانند لپ تاپ های یوگای لنوو کاملا تا شده و به زیبایی به یک تبلت تبدیل می شود. مطابق اطلاعاتی که از قبل درز کرده بود، پیکسل بوک گوگل دارای کیبوردی با کلیدهای بزرگ، پد لمسی گسترده و صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی است.

نگاهی به پیکسل بوک ؛ کروم بوک قدرتمند جدید گوگل

۹۹۹ دلار هزینه زیادی برای یک کروم بوک است، اما متخصصان گوگل معتقدند این محصول ارزشش را دارد. در حالی که بیشتر تولیدکنندگان کامپیوتر به دنبال نمایشگرهای تمام صفحه و قاب های باریک هستند، گوگل برای صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی خود با نسبت ابعاد ۳:۲، قابهای بزرگی انتخاب کرده است و ضخامت آن  تنها ۱۰٫۳ میلی‎متر است. این مدل ۱٫۱ کیلوگرم نیز وزن دارد.

نگاهی به پیکسل بوک ؛ کروم بوک قدرتمند جدید گوگل

این محصول از یک پردازنده قدرتمند Core i5 نسل هفتمی اینتل بهره می برد و در مدل پایه آن ۸ گیگابایت رم  و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی در نظر گرفته شده است. دو پورت USB-C برای شارژ کردن و اتصال لوازم جانبی وجود دارد. اگر شما یک پیکسل فون داشته باشید، می توانید از آن برای ایجاد شبکه انتقال داده با پیکسل بوک تان استفاده کنید.

نگاهی به پیکسل بوک ؛ کروم بوک قدرتمند جدید گوگل

همچنین این لپ تاپ اولین محصول گوگل است که به صورت پیشفرض مجهز به دستیار گوگل Google Assistant می باشد. برای فعال سازی این ویژگی یک کلید اختصاصی روی کیبورد تعبیه شده است که پس از فشار دادن آن می توانید به دستیار گوگل فرمان صوتی دهید. عملکرد این کلید مشابه کلید Cortana ویندوز ۱۰ است که در برخی لپ تاپ ها ارائه شده است.

نگاهی به پیکسل بوک ؛ کروم بوک قدرتمند جدید گوگل

نمایشگر لمسی ۱۲٫۳ اینچی پیکسل بوک، از یک قلم جداگانه نیز پشتیبانی می کند که مانند یک قلم قدیمی Wacom عمل می کند و قیمت آن ۹۹ دلار است. این قلم که تأخیر ناچیز ۱۰ میلی ثانیه ای دارد از دو ویژگی حساسیت فشار تا ۲۰۰۰ واحد و سنسور زاویه تا ۶۰ درجه پشتیبانی می کند و توسط باتری های AAA تغذیه می شود.

نگاهی به پیکسل بوک ؛ کروم بوک قدرتمند جدید گوگل

لپ تاپ Pixelbook گوگل با قیمت پایه ۹۹۹ دلار شروع می شود و با توجه به کانفیگ های مختلف می تواند تا قیمت ۱،۶۴۹ دلار افزایش یابد. این محصول که در رده لپ تاپ Yoga لنوو و Surface Book مایکروسافت است، رقیبی قدرتمند در برابر مک بوک های اپل و Surface Laptop مایکروسافت و سایر محصولات در این رده قرار می دهد. پیش فروش پیکسل بوک از امروز آغاز شده است و ۳۱ اکتبر به دست خریداران در آمریکا، کانادا و انگلیس خواهد رسید.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا