تلفن همراه

بررسی Google Pixel نگاهی نزدیکتر به پرچمدار جدید گوگل

بررسی Google Pixel

به عقیده ما در نت نوشت این گوشی بعد از Nexus 4 که در سال ۲۰۱۲ روانه بازار شد از بهترین طراحی هایی است که توسط گوگل انجام شده است.

۰

حتما برای شما هم بررسی Google Pixel و نگاهی به جزییات این تازه وارد جالب است! سه شب پیش بود که گوگل در رویداد سانفرانسیسکو که از پیش وعده اش را داده بود از ادامه دهندگان راه Nexus هایش خبر داد، گوگل رسما دو مدل گوشی جدیدش را معرفی کرد و اکنون به صورت واضح و کامل می دانیم که Pixel های گوگل چه شکلی هستند و مشحصات کامل این گوشی ها در اختیار کاربران است و بزودی می توانیم شاهد حضور این گوشی ها در بازار ایران خواهیم بود. هرچند ما در نت نوشت امیدواریم اقبال عمومی از این نسل تازه از گوشی های گوگل با عنوان پیکسل نسبت به Nexus ها در ایران بهتر و بیشتر از قبل باشد. در ادامه با بررسی Google Pixel با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های Honor 8 ؛ پنج دلیل قانع کننده برای خرید

بررسی Google Pixel

قیمت و تاریخ ورود به بازار گوشی Google Pixel

قبل از بررسی Google Pixel باید بدانید که گوگل قیمت Google Pixel را ۶۴۹ دلار برای نسخه ۳۲ گیگی در نظر گرفته و نسخه ۱۲۸ گیگی این گوشی ۷۴۹ دلار قیمت گذاری شده است. جالب است بدانید Google Pixels علی رغم رنگ های نقره ای و مشکی در رنگ آبی نیز روانه بازار خواهد شد. بلافاصله بعد از رونمایی این گوشی هر دو نسخه Pixel و Pixel XL برای سفارش در ایالات متحده، کانادا، استرالیا، آلمان و انگلیس از طریق سفارش خرید از طریق گوگل پلی قابل دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هوشمند که امکان تعویض باتری را دارند کدامند ؟

طراحی و کیفیت ساخت Google Pixel

برای شروع بررسی Google Pixel به سراغ ظاهر این گوشی می رویم بدنه Google Pixel از آلومینیوم طراحی شده است و در قسمت پشتی و اطراف قسمت بالای گوشی شاهد استفاده ار شیشه هستیم، این شیشه تمامی اطراف دوربین را در بر گرفته و چیپ NFC و سنسور اثر انگشت نیر در مرکز آن قرار دارد. شیشه پشتی و جلوی گوشی هر دو Gorilla Glass هستند ولی متاسفانه نسخه دقیق این گلوریا گلس مشخص نیست اما به نظر می رسد در این گوشی شاهد استفاده از نسخه ۵ ام هستیم.

بیشتر بخوانید: مقایسه Google Pixel با Samsung Galaxy S7 ؛ دو غول شیک و همه چیز تمام!

androidpit-pixel-event-4-w782

طبق بررسی Google Pixel در نت نوشت دست گرفتن گوشی برای کاربر توام با سبکی و راحتی است و هیچ مشکلی با در دست گرفتن این گوشی تمام فلزی نخواهید داشت. گوگل و HTC با طراحی خوبی که در این گوشی انجام شده لبه ها را با ظرافت خوبی شکل داده اند تا در دست گرفتن گوشی و قرار گرفتن این گوشی بر روی انواع سطح کار ساده ای باشد. تا یادمان نرفته باید بگوییم گوشه های گرد این گوشی حال خوبی را در میان انبوه گوشی های آلومینیومی به شما خواهد داد!

بیشتر بخوانید: مقایسه Essential Phone و Galaxy S8 ، دو شاهکار بدون لبه!

وزن کم گوشی در کنار بدنه فلزی و امکانات فراوان قابل ستایش است، گوگل به خوبی مدیریت وزن در بده را اعمال کرده و سنگینی یکدستی در جایجای این گوشی به چشم می خورد.

به عقیده ما در نت نوشت این گوشی بعد از Nexus 4 که در سال ۲۰۱۲ روانه بازار شد از بهترین طراحی هایی است که توسط گوگل انجام شده است.

این نکته نباید در بررسی Google Pixel از قلم بیفتد که گوگل روز بعد از معرفی این گوشی اعلام کرد که این دو نسخه معرفی شده از سری Pixel هر دو هم ضد آب و هم ضد گرد و غبار بوده و از این بابت می تواند با تمامی پرچمداران کنونی بازار به رقابت بپردازد.

بیشتر بخوانید: مشکلات استفاده از Cloud در موبایل ها, ۳ دلیل قانع کننده برای عدم استفاده از سرویس ابری

androidpit-pixel-event-3-w782

صفحه نمایش Google Pixel

صفحه نمایش Full HD این گوشی که AMOLED بوده و دارای ابعاد ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل نیز هست آنقدر تصویر واضحی را برایتان به ارمغان خواهد آورد که از بابت صفحه نمایشگر و رقابت با دیگر گوشی های بازار خیال جمع باشید. در بررسی Google Pixel باید اعتراف کنیم که روشنایی، شفافیت رنگ ها و عمق رنگ مشکی در این صفحه نمایش به شکر دارا بودن AMOLED قابل ستایش است.

بیشتر بخوانید: بررسی Nokia 8 ، آیا خاطرات خوب ما از نوکیا زنده خواهد شد!؟

androidpit-pixel-event-2-w782

نرم افزار Google Pixel

گوگل با رونمایی از این گوشی از اخرین نسخه از Android 7.1 Nougat نیز پرده برداشت و با در دست گرفتن Pixel می توانید از آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید لذت ببرید.

در حال حاضر هیچ گوشی تلفن همراهی از آخرین نسخه از اندروید بهره نمی برد و تنها گوشی کنونی بازار که می توانید نسخه ۷٫۱ اندروید را روی آن بیابید Pixel است. از جمله جدیدترین توانایی های این نسخه از اندروید Google Assistant است که تمامی رجوع به تمامی امورات را به صورت یک دستیار صوتی تمام عیار برای شما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: مقایسه شیائومی MI 6 و گلکسی S8

از نکات جالب دیگر این نسخه بروز شدن های خودکار اندروید است که تا پیش از این امکان پذیر نبود، از این پس و در نسخه ۷٫۱ به بعد به صورت خودکار و در پس زمینه این سیستم عامل بدون هیچ اعلانی آخرین بروز رسانی ها را دریافت می کند و عملیات بروز شدن را انجام خواهد داد. امیدواریم با این امکان از این پس و بزودی مشکل بروز شدن سیستم عامل اندروید به صورت کامل و در مرور زمان کاملا مرتفع گردد.

بیشتر بخوانید: مقایسه USB Type-C با Lightning

androidpit-pixel-event-1-w782

کارایی Googel Pixel

در ادامه بررسی Google Pixel با مشخصات این گوشی همراه باشید: پردازنده Snapdragon 821 به عنوان قلب تپنده این گوشی معرفی شده است، این پردازنده بعد از Exynos 8890 سریعترین پردازنده ایست که می توانید در دستگاه های اندرویدی بیابید. اگر بخواهیم دقیق تر شویم باید گفت این نسخه، نسخه بهبود یافته از Snapdragon 820 برای استفاده بهینه از  Daydream VR است. این گوشی قرار است هر نوع عملکردی را برای شما پوشش دهد، رم ۴ GB این گوشی توانایی اجرای هر برنامه ای را در حین استفاده از برنامه دیگر برای شما تضمین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کیبورد مخفی آیفون برای تایپ یکدستی؛ شما امکان استفاده از آن را ندارید

بررسی دوربین Google Pixel

گوگل با معرفی سری پیکسل به دوربین های dual-camera که در گوشی های Huawei, LG و Apple سروصدا کرده به آسانی پشت می کند و با تعبیه کردن یک دوربین ۱۲٫۳ megapixel در بدنه پشتی که ابدا شما را نا امید نمی کند، معنی دوربین خوب را در کنار یک دستگاه پرچمدار طبق روال همیشگی معنی می کند!

جالب ایت بدانید گوگل اصرار دارد که در سری Pixel بهترین دوربین را قرار داده و این گوشی در میان همه گوشی های کنونی عکاسی با بالاترین کیفیت را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

بیشتر بخوانید: مقایسه iPhone 7 و iPhone 6S ؛ آیفون یک پله جلوتر …

androidpit-pixel-event-5-w782

دوربین اصلی این گوشی ۱٫۵۵ µm pixel بوده و گشادگی دیافراگم f /2.0 و Laser focus و dual-tone flash را به همراه لزرشگیر عکس اپتیکال را نیز به همراه دارد. در ضمن می توانید فیلم برداری ۴K را نیز در این گوشی به آسانی تجربه کنید.

باتری در Google Pixel

طبق بررسی Google Pixel در نت نوشت باتری تعبیه شده در پیکسل ۲,۷۷۰ mAh است و گوگل می گوید شارژ سریع تعبیه شده در این گوشی تنها با ۱۵ دقیقه شارژ برای ۷ ساعت استفاده مداوم را برای شما تضمین می کند.

مشخصات دقیق و فنی Google Pixel

fireshot-screen-capture-005-hands-on-google-pixel_-first-impressions-of-the-google-flagship-hardware-reviews-androidpit-www_androidpit_com

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا