گجت‌ها

بررسی MateBook X ؛ اولین لپ تاپ کمپانی هواوی

MateBook X

MateBook X کمپانی هواوی اولین لپتاپ این شرکت است و یکی از بهترین لپ تاپ هایی باشد که می توانید آن را خریداری کنید و این تمام چیزی است که شما از یک لپ تاپ انتظار دارید. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

۱+

MateBook X کمپانی هواوی اولین لپتاپ این شرکت است و یکی از بهترین لپ تاپ هایی باشد که می توانید آن را خریداری کنید و این تمام چیزی است که شما از یک لپ تاپ انتظار دارید. تا پایان با بررسی MateBook X همراه نت نوشت باشید.

بررسی MateBook X

بررسی MateBook X

بررسی MateBook X

اگر چه هواووی تاکنون موفق نشده است تا به بازار آمریکا دست یابد، اما این شرکت در مجموع اپل را در فروش گوشی هوشمند پشت سر گذاشته است. MateBook X در نگاه اول مانند یک مک بوک به نظر می رسد. با توجه به این که اولین لپ تاپ هواوی است، طراحی و ساخت آن قابل توجه است.

 

 

برای بررسی MateBook X باید گفت که این لپ تاپ فوق العاده نازک است و با ضخامت ۱۲٫۵ میلی متر و وزن ۱٫۰۵ کیلوگرم (۲٫۳۲ پوند) عرضه شده است. شاسی فلزی محکم و فاقد انعطاف پذیری است و صفحه کلید و پد لمسی فوق العاده ای دارد. کلید های کیبورد آن به طور قابل ملاحظه ای کم ارتفاع تر از لپ تاپ های اخیر اپل هستند (۱٫۲mm).

بررسی MateBook X

بررسی MateBook X

هوشمندانه ترین نکته که نباید در بررسی MateBook X از قلم بیفتد، تجمیع سنسور اثر انگشت با کلید پاور است که باید سایرین نیز از آن الگو برداری کنند. تا زمانی که دستانتان خسته نباشند، این سنسور بسیار قابل اعتماد تر از دوربین های مادون قرمز لپ تاپ های Surface است و مزیتی در مقایسه با دستگاه های دارای سنسور اثر انگشت جداگانه دارد.

بررسی MateBook X

بررسی MateBook X

طراحی صفحه نمایش، ویژگی برجسته این دستگاه است. هواوی توانسته یک صفحه نمایش ۱۳ اینچی را به لطف حاشیه های کوچک در ابعاد یک لپتاپ ۱۱ یا ۱۲ اینچی مشابه جای دهد، که مسلما بهتر از Infinity Edge کمپانی Dell می باشد. به همین دلیل است که، بر خلاف دل، هواوی توانسته یک وب کم کوچک، بالای صفحه نمایش خود قرار دهد.

بررسی MateBook X

بررسی MateBook X

همچنین این لپ تاپ مانیتور فوق العاده با دقت رنگ مناسبی (sRGB ٪۱۰۰) دارد که در حدود ۳۵۰ نیت روشنایی می دهد. همچنین بازتاب نور را نسبت به لپ تاپ های دیگر بهتر پوشش می دهد. هواوی از صفحه نمایش با نسبت ۲:۳ و رزولوشن ۲۱۶۰ × ۱۴۴۰ بهره گرفته است. این نسبت ابعاد بزرگ تر، برای خواندن و تولید محتوا مفیدتر بوده و برای نمایش ویدئو مناسب می باشد. این نمایشگر لمسی نیست، اما این بدین معنی است که صفحه نمایش تان کمی بیشتر تمیز خواهد ماند.

بررسی MateBook X

بررسی MateBook X

این MateBook اسپیکرهای کوچکی دارد که از تیونینگ Dolby Atmos و حالت استریو بهره می برد. همچنین صدای این لپ تاپ، تحت تاثیر سطحی که روی آن قرار دارد، نخواهند بود.

یکی از محدودیت های این لپ تاپ درگاه USB-C است. داشتن دو پورت عالی است، اما شما فقط می توانید از یکی از آنها لپ تاپ خود را شارژ کنید، در حالی که از پورت دیگر برای انتقال ویدیو استفاده می کنید. از سوی دیگر، Huawei در کنار این محصول یک دانگل شامل پورت های USB-A، HDMI، VGA و یک پورت USB-C قرار داده است. بر خلاف برنامه های اندرویدی گسترده هواوی، این شرکت، به جز چند برنامه کاربردی تقریبا هیچ کاری روی سیستم عامل ویندوز آن انجام نداده است. Huawei همچنین MateBook X را به تراشه نسل هفتم اینتل Core i7، مجهز کرده است که سرعت عملکرد مناسبی دارد.

نگاهی به MateBook X؛ اولین لپ تاپ کمپانی هواوی یک مک بوک است!

به گفته هواوی باتری MateBook X تا ۱۰ ساعت پخش ویدئویی ۱۰۸۰ پیکسل را با یکبار شارژ دوام می آورد. همچنین این لپ تاپ به طور منظم حدود ۵ ساعت استفاده از اینترنت را به راحتی پوشش می دهد. البته عمر باتری به اندازه دستگاه هایی مانند XPS 13 یا Surface  نمی باشد. MateBook همراه با یک شارژر عرضه می شود که کمی بزرگتر از آداپتور متوسط ​​شما برای یک گوشی هوشمند است. این شارژر دارای قابلیت شارژ سریع می باشد و برای گوشی های هوشمند نیز قابل استفاده است.

بررسی MateBook X

بررسی MateBook X

MateBook با پردازنده Core i5، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه با قیمت ۱۰۹۹ دلار عرضه شده است. مک بوکی با مشخصات یکسان ۱۴۰۰ دلار می باشد. اگرچه طول عمر باتری مک بوک بیشتر می باشد، اما صفحه نمایش MateBook و سیستم صوتی آن، بسیار چشم گیرتر است.

بررسی MateBook X

بررسی MateBook X

در مقام مقایسه، مایکروسافت یک پیکربندی مشابه در لپ تاپ Surface با قیمت ۱۳۰۰ دلار عرضه کرده است که یک شاسی با وزنی بیشتر و ابعادی بزرگتر دارد، هرچند دارای صفحه نمایش لمسی و همچنین عمر باتری بهتر است. لپ تاپ XPS 13 Dell نیز می تواند با ۱۰۹۹ دلار به طور مشابه پیکربندی شود و دوباره باتری بهتری داشته باشد، اما صفحه نمایش FullHD و سیستم صوتی آن در مقایسه با لپ تاپ هواوی به طور قابل توجهی ضعیف تر است.

اگر می توانید بدون صفحه لمسی زندگی کنید و یا به طور بالقوه برای شارژ گوشیتان نیاز به حمل یک شارژر کوچک دارید، این لپ تاپ با توجه به ابعاد آن، یکی از بهترین  لپ تاپ های ویندوزی است که تاکنون عرضه شده است.

منبع: thenextweb

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا