مد و فشن

نگهداری از جوراب: راهنمای شست و شوی صحیح و نگهداری جوراب

نگهداری از جوراب
۲+

افراد زیادی هستند که نمی‌دانند چگونه از جورابهایشان مراقبت کنند. اگر شما نیز نمی‌دانید، تنها نیستید. بسیاری از مردم طریقه نگهداری درست از جوراب هایشان را نمی‌دانند و حتی ممکن است به آن اهمیت چندانی ندهند. بسیاری از مردم دوست دارند، بیشترین استفاده را از جوراب داشته باشند. علاوه بر این، دوست دارند راحت ترین راه ممکن را برای نگهداری از جوراب به آنها پیشنهاد بدهند. رعایت اصول نگهداری از جوراب برای سلامتی پاها و راحتی آنها ضروری و مهم است. نت نوشت در این مقاله سعی کرده است چند نکته‌‌ی مهم و کاربردی در نگهداری از جوراب را برایتان بازگو کند.

نگهداری از جوراب

جوراب‌ها را با ماشین لباسشویی بشویید!

برای این که جوراب‌های خود را به درستی نگهداری کنید، برای شستن جوراب‌ها از ماشین لباسشویی استفاده کنید. درجه ماشین لباسشویی را بر روی آب سرد تنظیم کنید و از مواد شوینده ملایم استفاده کنید.

استفاده از آویز مخصوص جوراب‌ها برای قرار دادن آنها درون ماشین لباسشویی

استفاده از آویز مخصوص جوراب‌ها برای قرار دادن آنها درون ماشین لباسشویی

همچنین چرخش ماشین را روی دور کند تنظیم کنید، تا آرام بچرخد. شستن جورابها با دست و چلاندن آن‌ها باعث آسیب رسیدن به بافت‌های جوراب می‌شود و در نتیجه عمر آن را کم می‌کند. هم چنین قرار دادن جوراب‌ها در کیسه‌های مخصوص و یا آویز مخصوص آن در هنگام شستشو باعث می‌شود جوراب‌ها به خوبی درون ماشین لباسشویی بچرخند و مراحل شستشو را به خوبی و بدون آسیب طی کنند.

ناخن‌های خود را کوتاه و مرتب نگه دارید و از محافظ پاشنه استفاده کنید

کاملا بدیهی و واضح است که تیزی باعث آسیب به جوراب می‌شود. ناخن‌های بلند و تیز هم به جوراب آسیب می‌زند. بنابراین برای نگهداری از جوراب ناخن‌های خود را همیشه کوتاه نگه دارید، تا از آسیب وارد شدن به جوراب جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: جوراب: همه چیز راجع به این پوشیدنی ساده!

مراقبت از ناخن‌ها و همیشه کوتاه نگه داشتن آنها در سالم ماندن جوراب‌ها بسیار موثر است.

مراقبت از ناخن‌ها و همیشه کوتاه نگه داشتن آنها در سالم ماندن جوراب‌ها بسیار موثر است.

هم چنین زبری کف پا باعث سایش جوراب شده و به مرور زمان باعث سوراخ شدن جوراب می‌شود. برای حل این مشکل جوراب‌های بدون رویه‌ای تنها برای پاشنه‌‌ی پا طراحی شده اند تا باعث آسیب کمتر به جوراب  و عمر بیشتر آن شوند.

بیشتر بخوانید: جوراب بپوشیم یا نه؟ / مرتب کردن جوراب / خوابیدن با جوراب

پوشش‌های سیلیکونی و نخی کمک می‌کنند یک لایه محافظ بین پا و جوراب ایجاد شود و از خراشیدگی جوراب جلوگیری می‌کند.

پوشش‌های سیلیکونی و نخی کمک می‌کنند یک لایه محافظ بین پا و جوراب ایجاد شود و از خراشیدگی و پارگی در قسمت پاشنه جوراب جلوگیری می‌کند.

جوراب را با آب گرم نشورید

نکته دیگری که در نگه داری از جوراب‌ها باید مدنظر داشت این است که جوراب‌های خود را با با آب گرم نشویید. آب گرم باعث آسیب به بافت‌های جوراب می‌شود و آن را بد ریخت و کهنه نشان می‌دهد.

خشک کردن جوراب

خشک کردن طبیعی و نرمال جوراب‌ها برای نگهداری از آن بسیار مهم است. خشک کردن جوراب‌ها به صورت طبیعی موجب می‌شود، که هوا در تار و پود جوراب به چرخش در آید. اگر می‌خواهید جوراب‌ها را خشک کنید، این کار را با کمترین حالت گرمای ممکن انجام دهید. گرمای بیش از حد سبب شکسته شدن تار و پود جوراب شده و به آن‌ها آسیب می‌زند در نتیجه طول عمر جوراب کوتاه تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید جوراب زنانه / راهنمای خرید جوراب مردانه

خشک کردن جوراب‌ها در دمای طبیعی هوا آسیب کمتری به بافت آن وارد می‌کند.

خشک کردن جوراب‌ها در دمای طبیعی هوا آسیب کمتری به بافت آن وارد می‌کند.

آویزان کردن جوراب

برای این که جوراب‌های خود را خشک کنید، می‌توانید آنها را بر روی یک رخت آویز، آویزان کنید، تا به صورت آرام خشک شود.

ممنوعیت استفاده از وایتکس و سایر سفید کننده ها

هرگز برای شستن جوراب‌ها از وایتکس استفاده نکنید. همچنین استفاده از دیگر مواد شیمیایی که سبب آسیب دیدن جوراب‌ها می‌شود، توصیه نمی‌گردد.

شستن رویه جوراب

شستن رویه جوراب موجب می‌شود، از تجمع بیش از حد لکه‌ها بر روی جوراب جلوگیری شود. البته در شستن رویه جوراب سعی نکنید، که پرزهای آن را از بین ببرید. تلاش برای از بین بردن پرزهای داخل جوراب کار مفیدی نیست. از بین بردن پرزهای  جوراب می‌تواند به آن آسیب زده و عمر جوراب را کمتر کند.

اتو کردن جوراب ممنوع

نکته قابل توجه برای نگهداری از جوراب بعد از شستشوی و خشک کردن آنها بدون اینکه جوراب را اتو کنید، آن‌ها را بپوشید. به دلیل بافت کشسان آن در پا به خوبی قرار می‌گیرند. استفاده از اتو به جوراب آسیب زده و عمر آن را کمتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: جوراب زنانه / جوراب مردانه / جوراب بچه / جوراب ورزشی

منابع: + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا