پیشنهاد شنیدنی

پیشنهاد شنیدنی: مجله صوتی هفدانگ به مناسبت تولد استاد محمدرضا شجریان

تولد استاد محمدرضا شجریان

این مطلب سال گذشته به مناسبت تولد استاد شجریان در نت نوشت منتشر شده بود که به همین مناسبت دوباره امروز بازنشر می یابد!

۰

این مطلب سال گذشته به مناسبت تولد استاد محمدرضا شجریان در نت نوشت منتشر شده بود که به همین مناسبت دوباره امروز بازنشر می یابد! نام آشنای محمد رضا شجریان برای هر ایرانی تداعی گر صدایی است روح افزا و بی نظیر و خاطره انگیز است که بدون هیچ اغراقی عشق و عاشقی را برای هر ایرانی فارسی زبان به ارمغان می آورد. بارها با خودم گفته ام خوشا به حال ما که با صدایی نظیر صدای استاد هم عصر و هم نسل هستیم.

بیشتر بخوانید: مروری بر زندگی محمدرضا شجریان خسروی آواز ایران

ویژه نامه هفدانگ به مناسبت تولد استاد محمدرضا شجریان

اول مهر ماه زادروز و تولد استاد محمدرضا شجریان بود که کمتر از ۴ روز از آن گذشته است. به همین مناسبت رادیو هفدانگ در اقدامی قابل تقدیر مجله صوتی را گرد هم آورده که بدون شک برای هر علاقه مند به موسیقی خاطره انگیز است.

در این مجله صوتی که به عنوان پیشنهاد شنیدنی این بار برای شما معرفی می کنیم جمعی از هنرمندان ایران گرد هم آمده اند و تولد استاد محمدرضا شجریان را تبریک گفته اند و هر کدام به نوعی با زبان خودشان برایمان از استاد گفته اند.

بیشتر بخوانید: آثار محمدرضا شجریان مرتب شده بر حسب دستگاه آوازی ؛ آماده برای لذت بردن و یاد گرفتن

هنرمندانی چون مجید درخشانی، بهروز غریب پور، آتیلا پسیانی، حبیب رضایی، اردشیر کامکار، هانا کامکار، امید نعمتی، هنگامه قاضیانی، نوید محمدزاده، پیمان یزدانیان، تهمورس پورناظری، سهراب پورناظری، احسان کرمی، کریستف رضاعی، حمیدرضا نوربخش، حدیث میرامینی، سیامک آقایی، طاها پارسا، رضا یزدانی، دارا دارایی، علی زند وکیلی، روزبه اسفندارمز، سحر محمدی، محسن کیایی، سحردولتشاهی و …

بیشتر بخوانید: آلبوم امشب کنار غزل های من بخواب از همایون شجریان

coverhafdang01ff8303bad266cf3c036e8a7c28921ec6-370x370

اول مهر است؛ بچه ها شوق و ذوق آغاز مدرسه ها را دارند و بزرگترها شادی آغاز زندگی هنرمند محبوبشان را، استاد محمدرضا شجریان. سالروز تولد صدایی که خاطره مشترک ایرانیان است و در شادی و غم، شریک لحظه هایشان بوده: در غروب های افطار با «ربنا»، در جنگ با «برادر نوجوونه»، در تسکین قهر زمین با «همنوا با بم»، در شور میهن پرستی با «ایران ای سرای امید» و در خاطره ای جمعی با «همراه شو عزیز»، این درد مشترک را تسکین داده است.
چه جشنی بهتر از این که آدم هایی از جنس او تولدش را تبریک بگویند، در رادیو «هفدانگ»؛ مجله صوتی اینترنتی که پیش شماره اش را ویژه زادروز استاد محمدرضا شجریان منتشر کرده، مجید درخشانی، اردشیر کامکار، نوید محمدزاده، هانا کامکار، پیمان یزدانیان، سحر دولتشاهی، سهراب پورناظری، حمیدرضا نوربخش، کریستف رضاعی، حدیث میرامینی، سیامک آقایی، طاها پارسا، دارا دارایی، روزبه اسفندارمز، سحر محمدی، محسن کیایی، رضا یزدانی و …، تولد استاد شجریان را تبریک می گویند.
تهمورس پورناظری می گوید «صد نکته غیر حسن بباید که تا کسی، مقبول طبع مردم صاحب نظر شود»، آتیلا پسیانی می گوید که به کارهایی که شجریان نکرده، افتخار می کند، احسان کرمی می گوید بهشت را بدون صدای شجریان نمی توان تصور کرد، امید نعمتی می گوید دهه ۶۰ که جنگ بود، شب ها صدای شجریان انگار گهواره دهه شصتی ها را تکان می داد تا خوابشان ببرد، بهروز غریب پور از کنسرتی می گوید که استاد شجریان در میدان بهمن برای مردم جنوب شهر بدون دریافت ریالی پول برگزار کرد، حبیب رضایی می گوید شجریان در بزنگاه های مهمی، پای این مردم و کنار آنها ایستاده، هنگامه قاضیانی می گوید در دوران دانشجویی در آمریکا، با «سرای بی کسی» شجریان غم غربت را تسکین می داده و علی زند وکیلی می گوید «بی همگان به سر شود، بی تو به سر نمی شود».

شما را به شنیدن این مجله که در جای جای آن آثار ارزشمند و خاطره انگیز استاد به مناسبت تولد استاد محمدرضا شجریان مرور می شود دعوت می کنیم.

برای دانلود رایگان مجله هفدانگ به بیپ تونز بروید

بیشتر بخوانید: روایت هفتاد و سومین نفر از عاشورا ؛ با صدای حامد بهداد، شهاب حسینی و بهروز رضوی

بیشتر بخوانید: مروری بر زندگی ناصر عبداللهی ؛ نا گفته هایی خواندنی

پیشنهاد شنیدنی: مدامم مست از سالار عقیلی آلبوم یاد باد

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    روشنک

    ۶ مهر ۱۳۹۴ at ۱۷:۱۲

    ممنون بابت معرفی همچین اثر ارزشمندی.

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا