تلفن همراه

همه آنچه از گلکسی S9 می دانیم! بهترین اندرویدی سال چه ویژگی‌هایی خواهد داشت!

گلکسی S9

طبق اخبار منتشر شده قرار است گلکسی S9 و S9+ یک روز قبل از کنگره موبایل اسپانیا، یعنی در روز ۲۵ فوریه (۵ اسفند ۹۶) رونمایی شود، به نظر می رسد که کهکشانی های جدید سامسونگ تا ۱۶ مارس (۲۵ اسفند) وارد بازار شوند.
اما چه چیزی را باید از این دو پرچمدار جدید با نام های گلکسی S9 و S9+ انتظار داشته باشید؟ طرح های مشابه به سری Galaxy S8 با دوربین های که ارتقا یافته، یک پردازنده بسیار قدرتمند و چند شگفتی جمع و جور دیگر.

۳+

طبق اخبار منتشر شده قرار است گلکسی S9 و S9+ یک روز قبل از کنگره موبایل اسپانیا، یعنی در روز ۲۵ فوریه (۵ اسفند ۹۶) رونمایی شود، به نظر می رسد که کهکشانی های جدید سامسونگ تا ۱۶ مارس (۲۵ اسفند)  وارد بازار شوند.

اما چه چیزی را باید از این دو پرچمدار جدید با نام های گلکسی S9 و S9+ انتظار داشته باشید؟ طرح های مشابه به سری Galaxy S8 با دوربین های که ارتقا یافته، یک پردازنده بسیار قدرتمند و چند شگفتی جمع و جور دیگر.

بر اساس اطلاعات درز کرده و شایعات مختلف از منابع مختلف، لیسی از مشخصات گلکسی S9 و S9 + وجود دارد. این مشخصات به هیچ وجه نهایی نیست و می تواند تا پایان ماه فوریه تغییر کند، اما خواهد توانست تصویر خوبی از انتظارات پرچم داران بعدی سامسونگ ارائه دهد.

Galaxy S9

Galaxy S9+

Display۵٫۸ inches (2960 x 1440)۶٫۲ inches (2960 x 1440)
CPUSnapdragon 845Snapdragon 845
RAM۴GB۴GB
Storage۶۴GB۶۴GB
microSDYesYes
Rear Camera۱۲-MP Super Speed Dual Pixel (f/1.5, f/2.4)۱۲-MP Super Speed Dual Pixel (f/1.5, f/2.4) and 12-MP (f/2.4_
Optical zoomNo۲x
Front Camera۸-MP۸-MP
Water resistanceIP68IP68
Battery ۳,۰۰۰ mAh۳,۵۰۰ mAh
Audio AKG stereo speakers, 3.5 mm headphoneAKG stereo speakers, 3.5 mm headphone
SoftwareAndroid 8.0 plus Bixby UIAndroid 8.0 plus Bixby UI

طراحی و صفحه نمایش گلکسی S9

ممکن است طراحی Galaxy S9 و Galaxy S9+ خیلی با مدل گذشته خود متفاوت نباشد که به نظر خوب است. ما از طراحی Galaxy S8 و S8 + به لطف نمایش Infinity آن که تقریبا از لبه تا لبه کشیده شده بود ، و همچنین رزولوشن ۲۹۶۰x 1440 پیکسل در هر دو گوشی، راضی بودیم. نکته دیگری که قابل توجه است این است که سامسونگ باید سنسور اثر انگشت را در زیر لنز دوربین قرار دهد، که استفاده از آن راحت تر از استفاده سنسور تشخیص انبیه چشم است. این حسگر در سمت راست لنز در S8 قرار داشت و نارضایتی های بسیاری را بابت این اتفاق در میان کاربران شاهد بودیم.

انتظار میرود S9 و S9+ از پانل های فوق العاده AMOLED مشابه با اندازه  ۵٫۸ اینچ و ۶٫۲ اینچ برخوردار باشند. با این حال، ما امیدواریم که سامسونگ بتواند روشنایی و همچنین دقت رنگ در صفحه نمایش ها را برای پرچم های جدید خود افزایش دهد، چرا که آیفون X در بخش صفحه نمایش با استفاده از OLED از S8 پیشی گرفته است. ما همچنین امیدواریم که سامسونگ جک هدفون را نیز ترک کند، زیرا ترک این ویژگی، مزیتی نسبت به مدلهای اپل و سایر پرچمدارهای Android مانند Pixel 2 Google یا Z2 Force موتورولا خواهد بود.

دوربین گلکسی S9

ما شواهدی مبنی بر اینکه سامسونگ از دوربین های “reimagined” در گلکسی S9 و S9 + استفاده خواهد کرد به دست آورده ایم، و گزارش های اخیر این احتمال را بسیار بالا می ببرند. شایعات گلکسی S9 نشان می دهد که این گوشی به دوربین فوق العاده سریع دو پیکسل دوربین با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. ما دقیقا مطمئن نیستیم  Super Speed در مشخصات دوربین، به چه معنای خواهد بود، اما ما حدس می زنیم گلکسی S9 و S9 + با دوربینی حتی سریعتر از S8 عرضه خواهند شد.

نکته جالب تر این است که، گلکسی S9 ظاهرا دارای دو نوع دیافراگم است: f / 1.5 و f / 2.4. این ویژگی به شما اجازه می دهد از f / 1.5 در زمانی که در نور کم هستید هم عکسبرداری کنید. و همانطور که ArsTechnica گزارش می دهد، دیافراگم f / 2.4 این امکان را به S9 میدهد که دوربین عمق میدان گسترده ای داشته باشد.

پردازنده ، رم و حافظه در گلکسی S9

گلکسی S9 و S9 + به احتمال زیاد شامل ۴GB RAM و ۶۴GB حافظه باشند. اما ممکن است سامسونگ حافظه های ذخیره سازی بیشتر را برای قیمت بالاتر ارائه دهد. احتمالا یک درگاه کارت حافظه microSD نیز در اختیار داشته باشد.

مهم ترین خبر و تنها خبر تایید شده از پردازنده Snapdragon 845 است. این پردازنده نه تنها ۲۵٪ سریعتر از تراشه Snapdragon 835 در Galaxy S8 خواهد بود، بلکه چندین مزیت دیگر نیز ارائه خواهد داد.

در پردازنده های ۸۴۵ پردازنده سیگنال تصویری بهبود یافته است که به این معنی است که S9 و S9 + باید بتوانند تصاویر را سریعتر ضبط کنند و همچنین ممکن است فیلمبرداری با سرعت ۴۸۰ فریم در ثانیه انجام شود. تراشه ۸۴۵ نیز عکس های HDR بهتری را می تواند بگیرد که S9 را قادر می سازد تا با Google Pixel 2 رقابت کند.

شارژ سریعتر نیز باید از طریق Snapdragon 845 در دسترس باشد، هچنین بهبود امنیت بیومتریک و سرعت فوق العاده سریع LTE gigabit نیز در دسترس خواهد بود.

صدای استریو و هدفون

به رغم شایعاتی، سامسونگ ممکن است جک هدفون Galaxy S9 و S9 + را حذف کند.اما گزارش های اخیر نشان می دهد که سامسونگ درگاه هدفون را نگه می دارد و حتی اگر مدل های مختلف و فراوانی از هدفن های بی سیم برای استفاده وجود دارد باز هم این خبر خوبی نیست.

سامسونگ قبلا با S8 نشان داد که می تواند یک طراحی مقاوم در برابر IP68 همراه با یک جک ۳٫۵ میلی متری ارائه دهد و معلوم نیست که چرا سامسونگ از استفاده آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X از درگاه واحد برای شارژ و هدفن آشفته می شود.

یکی از تغییرات خوشایند در بخش صوتی می تواند بلندگو های استریو برای  گلکسی S9 و S9 + باشد که گزارش شده توسط AKG طراحی شده است. سامسونگ در بخش کیفیت صدای خود رو به روی تلفنهایی مانند HTC قرار دارد، بنابراین باید دیدن این شرکت در این بخش چگونه عمل خواهد کرد.

باتری گلکسی S9

Galaxy S9 و S9 + به احتمال زیاد باتری های مشابه به پیشینیان خود را خواهند داشت و می توانند مدت زمان بیشتری باتری را نگه دارند. به همین دلیل Qualcomm وعده داده است که پردازنده گرافیکی در تراشه Snapdragon 845 دارای ۳۰ درصد کارایی بیشتر است. علاوه بر این، پردازنده ۸۴۵ دارای چهار هسته و بهره وری A55 است.

نرم افزار

این مسئله که دستیار Bixby در گلکسی S8 اتفاق بزرگی نبوده کاملا آشکار است. در حقیقت، بسیاری از منتقدان سامسونگ این مسئله را ذکر کرده اند که دکمه Bixby به دلیل عدم تغییر عملکرد توسط کاربران، نا کارامد است. با این حال، به نظر می رسد در گلکسی S9 با عملکرد یکپارچه سازی AI Bixby عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

طبق گفته ی کمپانی Ice World،  هوش مصنوعی جدید Galaxy S9 شامل عناصر بیشتری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خواهد. همچنین میتوان پیش بینی کرد که سامسونگ سعی کرده بر روی حرکت Bixby که راهی برای اتصال همه لوازم الکترونیکی و لوازم دیگر آن است، کار کند.

چشم انداز

در نگاه اول، به نظر نمیرسد که مشخصات Galaxy S9 و Galaxy S9 + با  Galaxy S8 و S8 + متفاوت باشد. چرا که سامسونگ نیازی به تغییرات جدی ندارد. دوربین بسیار پیشرفته، نرم افزار دقیق، پردازشگر سریعتر، عمر باتری طولانی تر و صدایی با کیفیت بالا می تواند جایگاه سامسونگ را عنوان بهترین گوشی آندرویدی و به طور کلی به عنوان بهترین گوشی در تمامی گزینه های تلفن های همراه حفظ کند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا