اخبار تکنولوژی

هم اکنون می‌توانید از گیف در استوری های اینستاگرام استفاده کنید! ویدیوی افقی هم بزودی!!!

گیف در استوری های اینستاگرام

بعد از اینکه اینستاگرام استفاده از گیف در استوری را در پاییز گذشته تست کرد، اکنون این اپ پرطرفدار رسما از استیکرهای متحرک یا همان Gif های پرمخاطب این روزها پشتیبانی می کند. در روز سه شنبه، ۲۳ ژانویه، اینستاگرام اعلام کرد علاوه بر دیتابیس استیکری که توسط Giphy طراحی شده است، کاربران می توانند استیکرهای متحرک و انواع گیف در استوری های خود اضافه کنند. در این اعلامیه نیز بیان گردید که به زودی به کاربران اجازه داده می شود فیلم ها و عکس ها را با حفظ ابعاد اصلی شان در استوری ها استفاده کنند، که بسیار شبیه به فرمت ویدیوی عمودی است.

۱+

بعد از اینکه اینستاگرام استفاده از گیف در استوری را در پاییز گذشته تست کرد، اکنون این اپ پرطرفدار رسما از استیکرهای متحرک یا همان Gif های پرمخاطب این روزها پشتیبانی می کند. در روز سه شنبه، ۲۳ ژانویه، اینستاگرام اعلام کرد علاوه بر دیتابیس استیکری که توسط Giphy طراحی شده است، کاربران می توانند استیکرهای متحرک و انواع گیف در استوری های خود اضافه کنند. در این اعلامیه نیز بیان گردید که به زودی به کاربران اجازه داده می شود فیلم ها و عکس ها را با حفظ ابعاد اصلی شان در استوری ها استفاده کنند، که بسیار شبیه به فرمت ویدیوی عمودی است.

هم اکنون گزینه استیکر در استوری علاوه بر آپشن های قبلی مانند موقعیت مکانی، زمان و آب و هوا،  گزینه GIF را هم در دسترس کاربران قرار داده است. بدین ترتیب با ضربه زدن روی آیکن GIF کاربران بدون خروج از برنامه اینستاگرام به مجموعه ای از استیکرهای GIF با قابلیت جستجو دسترسی پیدا می کنند. در اینجا کاربران می توانند با استفاده از استیکرهای پرطرفدار نمایش داده شده و یا ابزار جستجو، استیکرهای متحرک مورد نظرشان را پیدا کنند.

اینستاگرام با انتشار پستی اعلام کرد: ” استیکرهای متحرک به شما کمک می کند عکس یا ویدئوهای خنده دار، جالب و خلاقانه به وجود آورید. از عبارت های زیبا گرفته تا قلب های چرخشی یا گربه های رقصان و …”

استفاده از Gif در استوری ها

استفاده از گیف در استوری ها

قبل از اضافه شدن این قابلیت جدید کاربران برای قرار دادن Gif داخل استوری هایشان ملزم به استفاده از اپلیکشن Giphy برای تبدیل فرمت Gif به ویدئو بودند. ولی هم اکنون بطور مستقیم و به راحتی می توانند از Gif ها داخل استوری استفاده کنند.

اینستاگرام تصمیم دارد قابلیت دیگری را نیز به استوری ها اضافه کند تا کاربران بتوانند ویدئوهای خود را در استوری ها با ابعاد اصلی به اشتراک بگذارند. همانطور که کاربران می توانند تصاویر غیر مربعی را در فید و یا پیام های دایرکت به اشتراک بگذارند به زودی قادر خواهند بود از ویدئوها با ابعاد اصلی نیز در استوری ها استفاده کنند و دیگر مجبور به استفاده از ویدئوهای عمودی نخواهند بود. بدین ترتیب هنگام آپلود یک تصویر یا ویدیوی افقی ، فضای خالی با پس زمینه رنگی پر می شود.

اینستاگرام اعلام کرده است: “در هفته های آینده توانایی آپلود عکس و فیلم با سایز واقعی در استوری های شما فراهم می گردد – بنابراین شما هرگز بخشی از یک عکس یا ویدئو را از دست نمی دهید “
استیکرهای GIF در ورژن ۲۹ اینستاگرام برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس قرار گرفته است اما اینستاگرام هنوز تاریخ دقیقی برای استفاده از تصاویر و ویدئوهای در سایز وافعی نداده است.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا