دانستنی‌های سلامتی

راهی ساده برای اینکه هم بخوریم هم لاغر بمانیم !

هم بخوریم هم لاغر بمانیم

آیا معده شما مانند یک کیسه بزرگ هر چه می خورید پر نمی شود ؟! ماهیچه های معده هر چه کوچکتر باشند نیازمند مواد غذایی کمتری هستند. بسیاری از رژیم های غذایی هستند که ادعا می کنند با مصرف مواد غذایی کم، حجم معده را کاهش می دهند و جلوی اشتهای را می گیرند.

۶+

آیا معده شما مانند یک کیسه بزرگ است که هر چه می خورید پر نمی‌شود ؟! همه ما دوست داریم که هم بخوریم هم لاغر بمانیم !

ماهیچه‌های معده هر چه کوچکتر باشند نیازمند مواد غذایی کمتری هستند. بسیاری از رژیم های غذایی هستند که ادعا می کنند با مصرف مواد غذایی کم، حجم معده را کاهش می دهند و جلوی اشتهای را می گیرند. یا اینکه برخی افراد گمان می کنند با یک عمل جراحی بای پس معده به خوبی می توانند به وزن ایده آل و اندام زیبا دست پیدا کنند. اما این ها فقط باورهای عمومی هستند.

با استفاده از یک رژیم غذایی سالم می توانید در کاهش وزن و کوچک شدن شکم به خودتان کمک کنید. برای این که شکم خود را کوچک کنید ما در نت نوشت  یک راهکار کاملا طبیعی و آسان را به شما آموزش می دهیم.

گرسنگی شکم شما را کوچک نمی کند

این نظریه که : ” کمتر غذا بخورید تا شکمی صاف و کوچک داشته باشید. ” یک نظریه کاملا اشتباه است.

زمانی که عمل بای پس معده انجام می دهید و یا اینکه کمتر از حد نیازتان غذا می خورید شاید برای مدتی در یک وزن و فرم بمانید ولی مطمئن باشید که برای مدت زمان زیادی دوام نخواهید آورد.

زمانی که میزان گرسنگی زیاد طول بکشد مصرف غذاهای پر کالری افزایش پیدا می کند. به همین دلیل وقتی زمان گرسنگی زیاد شود بعد از آن بیشتر غذا می خورید و مسلما بیشتر چاق خواهید شد. پس فراموش نکنید که گرسنگی بیش از حد در کوچک کردن شکم اصلا کمکی نمی کند.

غذا بخورید تا شکمی صاف داشته باشید

یک نظریه کلی وجود دارد : ” اگر می خواهید رژیم غذایی شما نتایج باور نکردنی داشته باشد می بایست همراه هر غذای خود به میزان خیلی خیلی کم نمک اضافه کنید. ” در صورتی که این نظریه کاملا صحیح هم باشد عملی کردن آن نادرست است. شما برای کاهش سایز شکم خود علاوه بر روش های روانی مانند ترک سیگار و . . . می بایست طبق مطالعات روزانه ۶۰۰ کالری مصرف کنید تا بتوانید تغییرات قابل ملاحظه ای در زمینه کوچک کردن شکم را شاهد باشید.

چرا که هر انسان به طور متوسط روزانه ۱۵۰۰ کالری در روز نیاز دارد و شما با کاهش این میزان کالری می توانید در عملکرد معده و کوچک شدن شکم تاثیر گذار باشید.

دلیل بعدی که مانع نتیجه بخش بودن تلاش های شما می شود این است که شاید زیاد از حد خود را گرسنه می کنید.

دو هورمون اصلی به نام های گرلین و لپتین وجود دارند که کنترل اشتها را به عهده دارند. زمانی که شما زیاد از حد گرسنه می شوید، لپتین و گرلین سیستم اشتهای شما را برای یک معده بزرگ و خالی حفظ می کنند. این خود یک زنگ خطر است چرا که شما با یک وعده غذای کم و یا یک ماده غذایی کوچک سیر نخواهید شد و ناچارید برای رفع گرسنگی خود میزان زیادی غذا میل کنید تا معده بزرگ پر شود.

 رژیم های سخت و طولانی را قطع کنید

هم بخوریم هم لاغر بمانیم

بیشتر مردم بعد از مدتی که رژیم های افراطی را پیش می گیرند، دوباره به جای نخست خود باز می گردند.

حتی اگر شما موفق به گرفتن یک رژیم سخت ۶۰۰ کالری روزانه شوید و مدام با گرسنگی خود مدارا کنید، طبق آمار مدت زمان زیادی نمی توانید در این حالت دوام بیاورید.

تنها ۵ تا ۱۰ % از افرادی که رژیم های سخت می گیرند قادر به پیروی و ادامه دادن آن ها خواهند بود. معمولا افراد زمانی کوتاه وزن خود را از دست می دهند ولی دوباره به وزن سابق یا حتی بیشتر از آن می رسند.

این گونه روش ها آسیب های زیادی به سلامتی وارد می کند و اینکه در مدتی کالری های بسیاری از دست می رود بسیار خطرناک و منجر به مشکلات سلامتی می شود.

رژیم سالم و ورزش روزانه بهترین راه حل

با بررسی تمام روش ها می توان گفت که یک رژیم غذایی سالم و مغذی بهترین گزینه برای کاهش اندازه شکم و حتی کوچک شدن معده است. شاید این روش به سرعت نتواند شما را به هدفتان نزدیک کند ولی در نهایت می توان گفت که حتما در طولانی مدت نتایج مثبتی را در بر خواهد داشت.

هر گونه رژیم سنگین که یک باره سبب کاهش وزن و از دست دادن کالری شود منجر به اختلالاتی در سلامتی خواهد شد. بهتر است علاوه بر یک رژیم غذایی سالم و صحیح به جای استفاده از بستنی، ماست و نوشیدنی های ماست استفاده کنید. می توانید مصرف سیب زمینی سرخ کرده را قطع کرده و به جای آن سیب زمینی های پخته شده و بخار پز استفاده کنید و یا صدها مورد دیگر. در صورتی که روزانه حتی چند گرم هم از دست بدهید این روش در طولانی مدت ثابت می ماند و شما همچنان سلامتی خود را حفظ کرده اید.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا