دانستنی‌های سلامتی

خواص هندوانه : سوپرمیوه‌ای برای جلوگیری از فشار خون ، انواع سکته و سرطان !

خواص هندوانه

هندوانه میوه ای آب دار و خوشمزه است. ولی برخلاف عقیده عموم این میوه فقط از آب تشکیل نشده است. در واقع هم میوه است و هم سبزی و با خواص تغذیه ای خود که سوپر غذایی است که قدرتش را به شما هم انتقال می‌دهد.

۱+

هندوانه میوه ای آبدار و خوشمزه است. ولی برخلاف عقیده عموم خواص هندوانه بسیار زیاد است و این میوه فقط از آب تشکیل نشده است. در واقع هم میوه است و هم سبزی و با خواص تغذیه ای خود که  سوپر غذایی است که قدرتش را به شما هم انتقال می‌دهد. این بار در نت‌نوشت از خواص هندوانه برای جلوگیری از فشار خون ، سکته و سرطان می‌گوییم!

بیشتر بخوانید: خواص روغن هسته هندوانه را دست کم نگیرید!

خواص هندوانه

قدرتمندتر از گوجه

گوجه به دلیل رنگ قرمزش یکی از سوپر سبزیجات حاوی لیکوپن Lycopene است. ولی جالب است بدانید که هندوانه یک و نیم برابر گوجه فرنگی لیکوپین دارد. از خواص هندوانه این که این آنتی اکسیدان سلامت قلب، مغز، چشم و استخوان‌ها را تضمین می کند و از تشکیل سلول های سرطانی جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: خواص توت فرنگی و هر آن چه باید در باره توت فرنگی بدانید

رفع کننده دردهای ماهیچه‌ای

بعد از یک تمرین ورزشی سنگین یا به هر دلیلی که عضلات شما درد می کند یک لیوان آب هندوانه میل کنید. آمینو اسیدهای موجود در هندوانه باعث رفع درد عضلانی می شود و این هم یکی دیگر از خواص هندوانه است. این بار قبل از تمرینات ورزشی بدنسازی یک لیوان آب هندوانه را امتحان کنید. دیگر از خستگی و درد گرفتن عضلات خبری نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: خواص دانه پاپایا : دانه‌های این میوه آنقدر ارزشمند است که از نخوردنش پشیمان می‌شوید!

کاهش دهنده فشار خون

منابع تغذیه‌ای موجود در هندوانه باعث جلوگیری از فشار خون و بیماری های قلبی عروقی ناشی از آن می‌شود و این باز هم از معجزات خواص هندوانه است. دو ماده سیترولین Citrulline و آرجینین Arginine موجود در هندوانه علت اصلی این ویژگی است.

بیشتر بخوانید: خواص موز سوپر میوه‌ای شگفت‌انگیز که در حقش کم‌لطفی می‌کنیم

خاصیت پوست و تخمه هندوانه

 

بعضی ها از پوست هندوانه ترشی و مربا درست می‌کنند. بعضی آن را در مخلوط کن می‌ریزند و یک اسموتی خوشمزه از آن درست می‌کنند. بعضی هم تخمه هندوانه را پخته و آن را به صورت تر یا خشک به عنوان میان وعده مصرف می‌کنند. هر دو منبع خوبی از آمینو اسید هاست که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص پوست هندوانه را بدانید و دیگر آن را دور نریزید!

سوپر میوه ضد التهاب

یکی از خواص هندوانه این است که حاوی کوکوبیتاسین E است که التهابات را کاهش می‌دهد. ویتامین A، ویتامین C،  ویتامین B6 و مواد معدنی منگنز و پتاسیم هم که هر کدام خواص خاص خود را دارد از دیگر مواد موجود در هندوانه است.

بیشتر بخوانید: میوه های حاوی آنتی اکسیدان بالا و آنتی اکسیدان های طبیعی بسیار قوی را بشناسید

آبرسان خوب

یکی از معجزات خواص هندوانه آبرسانی بدن است. بهترین میان وعده تابستانی است. چون با ۹۱ درصد آب، هندوانه به خوبی بدن را آب رسانی می‌کند و مانع از کمبود آب بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: خواص آب هندوانه : آب هندوانه بخورید تا این همه خاصیت را به بد‌تان تقدیم کنید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا