اخبار تکنولوژی

هک شدن بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ دستگاه اندرویدی از طریق مرورگر Chrome

هک کروم

تاکنون بیش از ۳۱۸۰۰۰ کاربر از این طریق و نصب برنامه های کذب و ناخواسته دچار آسیب شده اند.

۰

بیش از ۳۰۰ هزار کاربر اندرویدی که از مرورگر کروم برای مرور صفحات وب استفاده می کنند از اوایل شهریور امسال در خطر آسیب دیدن هستند!
برای مطالعه جزییات بیشتر در ادامه همراه نت نوشت باشید.

حملات سبک با ابزار های جدید!

همه چیز طبق معمول باز می گردد به تبلیغات پاپ آپ، کاربر ها نا خواسته پس از باز کردن صفحات وب با چندین و چند صقحه باز ناخواسته روبرو میشوند. یکی از این صفحات کاربر بدون دلیل و با ظاهری فریبنده به اسکن دستگاه برای یافتن ویروس راهنمایی می کند و در نهایت با نصب یک فایل apk و در نهایت گرفتن اطلاعات و دسترسی های نا معتبر سیستم را دچار آسیب دیدگی می کند!

تاکنون بیش از ۳۱۸۰۰۰ کاربر از این طریق و نصب برنامه های کذب و ناخواسته دچار آسیب شده اند.

گوگل در این جور موارد چه کار می کند؟

بستر تبلیغاتی گوگل بسیار وسیع است و طبق آمار بیش از ۹۵ درصد از درآمد این کمپانی مربوط به تبلیغات در سطح وب می باشد. روز دوشنبه بلافاصله بعد از شناسایی این تروجان با نام Svpeng توسط Kaspersky Lab گوگل تمامی درگاه های تبلیغاتی اش را بررسی کرده و تمامی موارد مشکوک را به صورت کامل حذف کرد!

چگونه در دام این هکر ها نیافتیم!

ترفند افرادی که با اهداف مخبر دست به کارهای اینچنینی می زنند بسیار واضح است، آنها با ظاهری فریبنده از ناآگاهی کاربران سوء استفاده کرده و آن ها را به بررسی و اسکن گوشی توسط انتی ویروس های دروغین انلاین راهنمایی می کنند!
برای اینکه از این جریان در امان باشید به هیچ عنوان فایل های apk را از منابعی که نمی شناسید دانلود نکنید و به وبسایت های ایرانی و خارجی ابدا اعتماد نکنید!

بهترین راه و امن ترین گزینه نصب برنامه ها از مارکت هایی نظیر Google Play و یا کافه بازار خودمان است!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا